Gužve u prometu, nervoza na cesti, i kvarovi automobila, to je ono što čovjeka izbaci iz takta. Auto se može pokvariti na različite načine i na raznim njestima. Kvarovi mogu biti blaži ili teži, ali što ako se na oko mali, kao što je blokiranje pedale gasa dogodi u punoj vožnji, pa još u gužvi i pred zavojem. Tada vozač doista mora biti hladne glave i dobrih živaca da bi sigurno zaustavio zahuktali stroj.
Ako je pedala blokirala pri brzini od 100 km/h, svake sekunde preći ćete trideset metara pa zato reakcija mora biti munjevita. Treba računati i na vrijeme koje ćete izgubiti u čuđenju zašto dizanje desne noge s pedale gasa nije praćeno usporavanjem automobila.
Važno je zadržati hladnokrvnost. Prvo treba zagaziti svom jačinom na pedalu kočnice jer sila koja kotače vuče naprijed neće to dozvoliti. Istovremeno treba vrhom cipele pokušati doći ispod pedale gasa i pokušati je vratiti u početni položaj. Ukoliko ste uspješno izveli ovu operaciju, svejedno stanite sa strane i ne krećite dalje dok niste otkrili i uklonili razlog blokiranja. Problem može biti u polomljenoj opruzi koja vraća pedalu gasa, zaribavanju osovine leptira, pa čak do krepane mačke koja je za svoje posljednje počivalište izabrala toplinu motora u neposrednoj blizini poluge ili sajle gasa u motoru. Vjerovali ili ne, dogodilo se to pred desetak godina na jednom automobilu koji je stajao duže vremena.
Što učiniti ako i pored vašeg nastojanja da nogom povučete pedalu gasa ili ako to i izvedete, ali motor i dalje ostane na visokim okretajima pa i dalje zadržava veliku brzinu? Najprije treba isključiti kontakt, kako motor pod visokim okretajima ne bi vukao, nego baš suprotno, kad je ugašen, usporavao automobil. Tu treba biti oprezan, jer se u panici može dogoditi da izvučete ključ iz kontakt brave, a onda je gotovo! Volan zablokira i više nemate mogućnosti upravljanja. Dakle, samo isljučiti kontakt! U pravilu se motor i nakon isključivanja kontakta ne gasi zbog visokih okretaja na kojima je ostao, i radi još nekoliko vremena na čudan način, kao da se okreće u suprotnom smjeru.
Ukoliko niste pristupili gašenju motora na opisani način i uspjeli ste se zaustaviti po strani, a motor ima zvuk kao kad starta Formula 1, ugasite ga tako da povučete ručnu kočnicu, jako pritisnete pedalu nožne kočnice, ubacite u brzinu i sa tako zakočenim vozilom ni naglo ni presporo otpustite pedalu spojke. U takvom gašenju je žrtva lamela spojke, ali to je najmanja cijena. Sve je to ništa ako znamo da bi se motor dugotrajnim radom na tako visokim okretajima mogao i razletjeti!
Ako vam se blokiranje gasa dogodi pod čudnim okolnostima, provjerite odnose sa susjedima ili istražite da li je ljubavnik vaše supruge automehaničar!