Ako je pedala blokirala pri brzini od 100 km/h, svake sekunde preći ćete trideset metara pa zato reakcija mora biti munjevita.


Gužve u prometu, nervoza na cesti, i kvarovi au­tomobila, to je ono što čov­jeka izbaci iz takta. Auto se može pokvariti na različite načine i na raznim njestima. Kvarovi mogu biti blaži ili teži, ali što ako se na oko mali, kao što je blokiranje pedale gasa dogodi u punoj vožnji, pa još u gužvi i pred zavojem. Tada vozač doista mora biti hladne glave i dobrih živaca da bi sigurno zaustavio zahuktali stroj. 

Ako je pedala blokirala pri brzini od 100 km/h, sva­ke sekunde preći ćete tri­deset metara pa zato reakcija mora biti munjevita. Tre­ba računati i na vrijeme koje ćete izgubiti u čuđenju zašto dizanje desne noge s pedale gasa nije praćeno usporavanjem automobila. 

 Važno je zadržati hladnokrvnost. Prvo treba zaga­ziti svom jačinom na pedalu kočnice jer sila koja kotače vuče naprijed neće to doz­voliti. Istovremeno treba vr­hom cipele pokušati doći ispod pedale gasa i pokušati je vratiti u početni položaj. Ukoliko ste uspješno izveli ovu operaciju, svejedno sta­nite sa strane i ne krećite dalje dok niste otkrili i uk­lonili razlog blokiranja. Pro­blem može biti u polom­ljenoj opruzi koja vraća pedalu gasa, zaribavanju osovi­ne leptira, pa čak do krepane mačke koja je za svoje pos­ljednje počivalište izabrala toplinu motora u neposrednoj blizini poluge ili sajle ga­sa u motoru. Vjerovali ili ne, dogodilo se to pred desetak godina na jednom automobilu koji je stajao duže vre­mena.
 
Što učiniti ako i pored vašeg nastojanja da nogom povučete pedalu gasa ili ako to i izvedete, ali motor i dalje ostane na visokim okretajima pa i dalje zadržava veliku brzinu? Najprije treba is­ključiti kontakt, kako motor pod visokim okretajima ne bi vukao, nego baš suprotno, kad je ugašen, usporavao au­tomobil. Tu treba biti opre­zan, jer se u panici može dogoditi da izvučete ključ iz kontakt brave, a onda je gotovo! Volan zablokira i više nemate mogućnosti up­ravljanja. Dakle, samo islju­čiti kontakt! U pravilu se motor i nakon isključivanja kontakta ne gasi zbog visokih okretaja na kojima je ostao, i radi još nekoliko vre­mena na čudan način, kao da se okreće u suprotnom smjeru. 

Ukoliko niste pristupili gašenju motora na opisani način i uspjeli ste se zaustaviti po strani, a motor ima zvuk kao kad starta Formula 1, ugasite ga tako da povu­čete ručnu kočnicu, jako pritisnete pedalu nožne koč­nice, ubacite u brzinu i sa tako zakočenim vozilom ni naglo ni presporo otpustite pedalu spojke. U takvom gašenju je žrtva lamela spojke, ali to je najmanja cijena. Sve je to ništa ako znamo da bi se motor dugotrajnim ra­dom na tako visokim okretajima mogao i razletjeti! 

Ako vam se blokiranje ga­sa dogodi pod čudnim okolnostima, provjerite od­nose sa susjedima ili istražite da li je ljubavnik vaše supru­ge au­tomehaničar!