Brainstorming je metoda za pronalaženje kreativnih rješenja za određene probleme. Provodi se tako da se sudionici koncentriraju na problem i potom nastoje smisliti što više što radikalnijih rješenja. Ideje bi namjerno trebale biti što šire i što neobičnije, a brzina je važan faktor - dinamičnost je jedna od glavnih karakteristika brainstorminga. Brainstorming je osmišljen zato da vas se izbaci iz okvira u kojima razmišljate i uvede u nove načine razmišljanja pri pronalaženju rješenja. Obično se provodi u grupama i vrlo je zabavan način da se pronađu nove ideje i da se sve sudionike potakne na smišljanje i razmišljanje. Grupa može biti velika, ali preporuča se da broj ljudi ne bude prevelik kako bi se smanjila nelagoda. Sudionici bi se trebali barem poznavati kako bi se početna nelagoda smanjila na minimum.
Započnite tako što ćete odbrati nekoga tko će zapisivati ideje na papir veličine postera ili na ploču koja će se nalaziti na mjestu gdje je vidljiva cijeloj grupi.
Osnovni principi brainstorminga:
Izbjegavajte kritiku. Sve ideje, bez obzira na to koliko se činile lude ili glupe trebale bi biti pozitivno dočekane bez ciničnih komentara i kritika od sudionika. Glavni cilj brainstorminga je skupiti što veći broj ideja, dakle kvantiteta je u ovom slučaju važnija od kvalitete. Dajte do znanja sudionicima da je baš svaki prijedlog dobrodošao, štoviše ohrabrujte smjele i radikalne ideje.
Odgađajte vrednovanje. Na sastancima brainstorminga nije ni vrijeme ni mjesto za procjenjivanje svake ideje posebno. Zato nemojte zaustavljati proces kako biste neku ideju procjenjivali. Sve ideje su jednako vrijedne u procesu brainstorminga, prava vrijednost ideja kao rješenja za problem se određuje kasnije.
Nadograđujte na ideje drugih. Dobro izvedeni brainstorminzi su zabavni i dinamični. Sudionici se trude nadovezati se na iznesene ideje, što često zna rezultirati neobičnim i iznenadnim preokretima.
Kako započeti brainstorming?
Evo nekoliko načina za započinjanje brainstorminga koje se često koriste i dokazano su efikasni:
• Postavite početno pitanje. Ono može biti direktno povezano s problemom ili samo posredno upućivati na njega, no bitno je da je tako strukturirano da potakne sudionike na odgovor, dakle da je jednostavno i općenito, njegova funkcija je samo započeti.
• Koristite asocijacije. Ovu metodu karakterizira stvaranje lista pojmova nastala kroz brainstorming. Primjerice, želite smisliti slogan za novi gel. Možete započeti sa riječi gel i zatim sastaviti listu riječi koje riječ "gel" asocijativno proizvede kod sudionika. Potom se brainstorming može nastaviti i na neki pojam koji je dobiven na ovaj način. Na kraju ćete imati veći broj lista i da biste dobili slogan potrebno je neke od tih pojmova povezati na kreativan način.
• Definirajte izazov. Možete proces pokušati započeti i na način da jasno artikulirate što se traži. Primjerice ako firma koja posjeduje neki stroj koji služi za proizvodnju okruglih predmeta od metala želi osmislite nove proizvode koje bi na njemu proizvodila, cilj možete definirati na sljedeći način: "Nabrojite sve predmete od metala koji postoje, a trenutno ih firma ne proizvodi".
S ciljem odabira pravog poslovnog partnera u ovom važnom procesu, važno je u startu postaviti odgovarajuća pitanja i procijeniti kompetentnost brokera koji će predstavljati vaše poslovanje i zastupati vaše interese. Evo koja pitanja možete postaviti brokeru s kojim razmišljate surađivati
Kada postavimo strukturu temeljenu na odgovornosti, usmjeravamo organizaciju prema učinkovitosti. U ovom pristupu, titule postaju manje bitne; ono što je ključno je tko je odgovoran za rezultate određene funkcije ili područja
Prodajem oboje za 200 €, moguće i posebno kupiti. Tenisice Nike br. 38, nove, nošene jednom - 130 € Čizmice Gino Rossi br. 38, nošene svega dva-tri puta - 90 € ...