Vi se još niste odlučili za kupnju novog Mercedesa koji nema klasičan ključ za otključavanje vratiju ili za startanje motora. Postoji samo mali predajnik koga nosite u džepu i kad se približite autu, on se sam otključa, a kad se udaljite nekoliko metara, sam se zaključa. Vi volite osobno zaključati brave i tako ste sigurni da je sve zatvoreno! Vi želite ostati vezani za svoj stari auto, jer sve su to novotarije i nemate baš povjerenja u to. Osim toga nedostaje vam sitnica od mnogo tisuća eura, da bi realizirali to što sigurno nećete! I nedaj Bože da se takva brava pokvari. Tu više nema "sam svoj majstor", nego specijalizirani servis koji će popravak ili zamjenu dijela muški naplatiti! Sva sreća da imate auto kojega uz malu pomoć susjeda možete tu i tamo ipak osposobiti poslije nekog kvara. Tako vi redovito svoje bravice podmazujete, zašto su vam one vrlo zahvalne i bez problema funkcioniraju. Samo malo ulja ili WD spraya omogućit će im da se veselo vrte i da ne dođe do loma ili zaribavanja. Podmazati ih treba poslije pranja ili vožnje u zimskim uvjetima. Uz tako malo truda riješili smo se problema nabavke novih, ako auto ima već neku godinu, ili troška za kupnju cijelog kompleta bravica,jer neki proizvođači ne prodaju samo za jedna vrata. Naravno da je spas u autootpadu ili kod dobrog bravara, ali i to treba platiti i neko vrijeme strepiti da netko nepozvan ne uđe u auto. A spray tako malo košta! Vezano s tim pročitao sam dobar vic: jesi li čuo da je Marko uzeo motor od Golfa, ovjes od Mercedesa i karoseriju od Opela! I što je dobio? Tri godine! Upravo zbog takvih treba biti na oprezu. Naročiti izazov predstavljaju oni automobili kojima s unutrašnje strane između stakla i vratiju stoji zabijen izvijač. Nije to hladno oružje vlasnika, nego samopomoć da staklo ostane u zatvorenom položaju, tj da ga se zablokira kako ne bi kliznulo prema dolje. Međutim, već i mali potisak na niže, i put dugoprstićima je slobodan. Postoji i sigurniji način, a taj je da se demontira obloga - tapecir vratiju i ispod stakla postavi komad daske. To je sigurnije po pitanju ulaska, ali svakako nesigurnije za eventualni hitni izlazak, napr. prilikom prometne nezgode. Svi ti "patenti",nažalost proizlaze iz loše financijske situacije i trebali bi služiti samo za kratko vrijeme, ali se često to protegne i malo duže, ponekad do pred sam tehnički pregled, kada improvizacije više ne prolaze. Tamo si ispravan ili neispravan, u kojem slučaju nema pečata u prometnu dozvolu. Dogodi li vam se na putu da vam brava prednjih vratiju otkaže poslušnost i neće držati vrata zatvorenim, prva pomoć bit će vaš opasač koji ćete nakon malog spuštanja prednjeg i zadnjeg stakla omotati oko okvira obih vratiju i tako će vrata ostati zatvorena. Još je gore ako vrata ostanu zaključana, a ključ u kabini. Tada treba puno strpljenja i dobrih živaca da bi se brava mogla odblokirati. Nekome, kome je to svakodnevni posao, potrebno je par minuta. Možda ni toliko, ali vama koji to još niste radili i još ste u panici, puno više.Važno je biti smiren i imati malo duže žice, koju ćete kroz nategnuta vrata ili malo spušteno prozorsko staklo, spustiti do osigurača umutrašnje brave i potegnuti osigurač prema gore. Još je bolje na žicu privezati komad špaga i napraviti omču, koju ćete stegnuti oko glavice osigurača i povući. Jednostavno, zar ne! Samo što ponekad ova dva reda traju sat vremena. Neki za svaki slučaj sakriju rezervni ključ i zalijepe ga ispod branika, blatobrana ili drugdje, na neko tajno mjesto, pa onda nemaju tih problema. Jedino je važno, da ako taj ključ ne treba par godina, vlasnik ne zaboravi gdje ga je sakrio!