Iako je ovo više jesenja ili zimska tema, možda je ipak neophodnija za ljetna vremena, jer u jesenje i zimsko vrijeme, zbog čestih padalina, znamo da moramo obratiti pažnju na te elemente, a po ljeti ih nekako zaboravimo. No i ljeti pada kiša i to kakva. Kad se spusti pljusak, ponekad je teško voziti sa najispravnijim brisačima, a kamoli kad oni ne funkcioniraju kako treba. Dobra vidljivost i pri malim brzinama presudna je za sigurnost vožnje. U momentu velikog i iznenadnog pljuska, vidljivost kroz staklo mora biti maksimalna, jer je zbog skliske ceste, mogućnost naleta na vozilo ispred sebe vrlo velika, a o otvorenim šahtama da i ne govorimo. Dakle, provjerimo kompletan mehanizam brisanja, u koji spadaju metlice brisača, polužje, motor i sistem pranja stakla. Kad je suho vrijeme, najprije isprobajte mlaz iz šprica za pranje prednjeg stakla. On mora biti usmjeren prema sredini stakla, pa se onda metlicama rasprši po cijelom staklu. Stariji modeli imaju na svakoj šprici po jedan otvor za štrcanje, noviji dva ili više. Podešavanje nije komplicirano, ali zna biti dugotrajno i ponekad nervira ako to radite bez nekoga, tko će vam iz kabine svako toliko ukopčati špricanje, jer i mala promjena položaja rupice kroz koju voda izlazi, na staklu bitno mijenja ciljanu poziciju mlaza. Podešavanje se vrši iglom, jednostavnim ubadanjem u izlaznu rupicu štrcaljke i njenim zakretanjem u željeni položaj. Ako uopće ne baca vodu, a čujete zujanje elekrične pumpice, provjerite nivo tekućine u posudi ili eventualnu začepljenost dolaznih cijevi. One često znaju biti i presavijene, pa to spriječava protok. Ukoliko pumpica ne daje znakove života, razlog može biti pregoren osigurač, neispravna pumpica ili pokvaren prekidač pod volanom kojim ukopčavamo špricanje. Najskuplje je kad otkaže prekidač, jer je na istu ručicu vezano više funkcija, pa zato košta. U posudicu obavezno ulijte razrijeđenu tekućinu za pranje stakla. Nikad se ne stavlja sam koncentrat, jer jako pjeni, razmazuje se po staklu, a neki znaju na starijim bojama ostaviti fleke. No osim vanjske čistoće, treba pažnju obratiti i na unutrašnju. Kod naglih pljuskova, kad i prozori moraju biti zatvoreni, naglo se poveća vlažnost u kabini, pa dolazi do zamagljivanja iznutra. Iako većina rukom obriše barem malu površinu, da se bar nešto vidi, to nije dobro. Uvijek treba u pretincu držati spremnu jelenju kožicu, koja će kvalitetno odstraniti vlagu. Rukom je samo razmazujemo. Nije na odmet bar jednom godišnje u osovinice brisača kapnuti malo ulja. Iako se one okreću u plastici otpornoj na trošenje, što god se podmaže, bolje radi i duže traje. Ako su vam poluge motora brisača dostupne, nemojte ni njih zaboraviti. U svaki zglob kap ulja, ili ako je problem prići, onda štrcnuti spraya za podmazivanje. Svakako izbjegavjte odlagati krpe koje će vam napr. poslužiti za brisanje šipke ulja, prije kontrole nivoa, u prazna mjesta koja se obično nalaze u blizini poluga. Krpa se može omotati oko poluge, blokirati je, pa postoji mogućnost od pregorijevanja motora brisača, koje se obično dogodi kad bi najmanje trebalo. Današnji automobili imaju vremenske brisače, tj. može ih se koristiti u nekoliko brzina obzirom na jačinu padalina. Nervira li vas stalno mijenjanje intervala brisanja, neka vam slijedeći auto svakako bude Mercedes, BMW ili neki auto više klase. Tamo nemate što misliti oko ukopčavanja. U staklima su ugrađeni senzori koji broje kapljice i njihov intenzitet i prema tome sami ukopčaju ili podešavaju intenzitet brisanja. Na prednjim staklima veće površine sve više se ugrađuje samo jedan brisač, za razliku od standardna dva koliko smo naviknuti. Iako skuplji po konstrukciji, ima prednost što briše veću površinu, brži je u radu i manje se zadržava u vidnom polju vozača. Došli smo i do metlica brisača. Ima ih raznih kvaliteta i cijena. U pravilu, ne treba škrtariti, jer cijena donosi kvalitetu. Ne treba baš čekati da se metlica potroši do kraja. Čim počinje puštati prve neobrisane crte po staklu, treba je provjeriti. Može biti da se neki komadić ispriječio između nje i stakla i tako onemogućio pravilno nalijeganje. Prstom povučemo po metlici i usput provjerimo elastičnost. Ako i dalje pokazuje tragove po staklu, treba je zamijeniti. Zamjena nije komplicirana, ali se kod nekih tipova plastične kopče između poluga brisača i metlica, znaju u prodaji pojaviti u drugom obliku, pa treba malo strpljenja prilikom montaže. Umjesto metlica brisača, u smislu uštede, mogu se zamijeniti i samo brisne gumice, koje su jeftinije, ali nisu baš kvalitetne, pa ih je bolje izbjeći. I za kraj, ponovimo više puta spominjani recept kod neispravnih brisača, a očekivane kiše: prerežite jabuku na pola i istrljajte staklo. Kapljice se neće zadržavati, nego će u slapu kliziti niz staklo, pa će vidljivost biti takva da ćete ipak dio puta moći odvoziti, naravno, smanjenom brzinom i uz poseban oprez. Provjereno!