Najgore od bure su udari bočnog vjetra, kad u bočnu stranu automobila dobijemo "udarac", koji nam skrene auto s pravca, i ako vozimo preblizu pločnika, možemo završiti izvan ceste.


Poznato je da ožujak prevrtljiv mjesec, pa moj susjed kaže da su ženske baš pogodile kad će slaviti svoj dan. No, da se cijenjene čitateljice ne uvrijede, mislimo na vremenske prilike, pa smo tako u tri dana imali topao sunčan dan, kao da je početak ljeta, drugi snijeg, a treći olujnu buru, koja je pravila probleme u prometu. 

Koliko ta bura zna biti jaka, svjedoče (pre)česta zatvaranja nekih mostova, pa i cijelih dio­nica auto ceste. 

To je ono čega se moramo bojati na cesti, naročito ako nemamo dovoljno iskustva u vožnji. Najgore od bure su udari bočnog vjetra, kad u bočnu stranu automobila do­bijemo "udarac", koji nam skre­ne auto s pravca, i ako vozimo preblizu pločnika, možemo završiti izvan ceste. Važno je da se ne vozi brzo jer, što je brzina veća, to automobil više poskakuje po neravnoj cesti, tj. češće gubi potpuni pritisak na podlogu, pa postaje nestabilniji. Ako reful bure naleti baš ta­da kada se auto, u svom lju­lja­nju gore-dolje, nalazi u gor­njem položaju, puno je veća vjerojatnost da ćete biti "iz­bačeni" iz pravca vožnje ili nedaj bože biti prevrnuti. Tko misli da je ovo pretjerano, neka se sjeti snimaka s tele­vizije, gdje zna­mo viđati i prevrnute šlepere, koji su s teretom teški i desetke puta više od automobila, pa ih bura prevrne, kao da su igrač­ke. Od­lučite li nastaviti vožnju u tak­vim uvjetima, vaša vožnja mo­ra biti maksimalno usredo­to­čena, jer se svaka greška kaž­njava mogućim izlijetanjem. Osim prilagođene brzine, po­kreti upravljačem moraju biti odmjereni, jer ako vas bura baca na jednu stranu, ne znači da ćete naglo jako okrenuti vo­lan u drugu, nego tek la­ga­nom korekcijom zadržati ravni pra­vac kretanja. U pr­vom slučaju izazvali bi tako­zvani “s” efekt, kad bi automobil teško mogli dovesti u ravni pravac, nego bi njime krivudali, a tada ste laki plijen za jači nalet bure.

Tehnička ispravnost vozila u smislu ispravnog ovjesa i dobrih guma, u prilici jake bure od životnog je značaja. Iako neki još uvijek misle da su amortizeri izmišljeni samo radi naše udobnosti, to ipak nije tako. Oni (ispravni) služe da vozilu ne dozvole preveliko ljuljanje nakon prelaska preko neravnina ili na izlazu iz zavoja. Isto tako, pogodi li vas i odbaci u stranu jak boč­ni vjetar, a vi se želite vratiti na željenu putanju, to će biti puno jednostavnije ako su amortizeri ispravni, jer neće dozvoliti preveliko ljuljanje. Ako tome nije tako, bit će vam kao da upravljate malom jed­rilicom na moru s velikim va­lovima. Imate li pri tome i “će­lave” gume, vaši izgledi nisu baš dobri i bolje je da se ne upuštate u takvu avanturu!