Možda nije baš najsretnije odabran naslov, ali će sigurno svi shvatiti da se radi o cijevima motora i automobila uopće, kuda protiče voda, tj. tekućina za hlađenje, benzin ili ulje, poput ulja servo volana, kočnice, uljnih para, plina klime ili zraka. Crijevo je, ustvari hrvatski književni izraz, ali je u vozačkom narodu ipak ostalo uvriježeno da se kaže cijev. Pa, neka onda u daljnjem tekstu bude tako! Materijal svih navedenih cijevi, posebno je "iskemijan", u zavisnosti što kroz koju cijev prolazi. To ne znači da za prvu pomoć ne smijemo koristiti i cijevi koje nisu predviđene za tu namjenu, naročito ako se radi o cijevi vode, tj. obična kućna cijev od sudopera može poslužiti za nadomjestak puknute cijevi motora, ako odgovara svojom dužinom, promjerom i oblikom, ali to može biti samo privremeno, jer ona neće duže trpjeti visoke temperature koje se javljaju u motoru. Upravo zbog takvih ekstremnih uvijeta rada, te cijevi moraju biti dovoljno mekane i elastične, a opet čvrste da ne pucaju u momentima pregrijavanja i širenja, kad u sistemu hlađenja naraste temperatura i tlak. Većina takvih cijevi je "armirana", tj. kroz gumenu stjenku protkane su čvrste niti, koje cijev čine otpornijom na širenje i pucanje. Cijevi vode nemaju određeni rok trajanja ili period zamjene. Trajnost zavisi od kvalitete same cijevi, redovitog mijenjanja antifriza i i eventualnih pregrijavanja motora, ako se češće događaju. Stari i dotrajali antifriz nepovoljno će djelovati na strukturu materijala cijevi, a isto tako više puta pregrijana cijev iznad dozvoljene temperature s unutrašnje strane gubi elastičnost, pa kada je nakon takvih pregrijavanja dotaknemo i pritisnemo, čujemo kako se lomi njen unutrašnji sloj. U tom trenutku, cijev koja do tada nije puštala, može isti čas propustiti. Kod takve nema pomoći, osim zamjene, ali kad je probijena ili puknuta cijev dovoljno elastična, uz malo sreće možemo je osposobiti za kraći put. Ako je puknuće samo u vidu sitne rupice, a cijev je prilikom popravka suha, čak i mala tubica "super ataka" riješit će probleme. Ne bi to vjerovao da nismo jednoj mušteriji prije dvije godine na Citroenu tako popravili kvar, jer je problematična cijev koštala preko tisuću kuna, pa je rekao da za sada učinimo samo privremeni popravak. To "privremeno" traje dan danas, i nema propuštanja, pa će o eventualnoj zamjeni cijevi, sigurno razmišljati neki slijedeći vlasnik. Druga mogućnost brzog popravka je obavijanje cijevi ljepljivom trakom, opet pod uvjetom da je cijev suha. Ako postoji mogućnost nabave one široke sive ljepljive trake, koja je otporna na temperature i ima jaki sloj ljepila, propuštanja vjerojatno neće biti. Najsigurnije i najdugotrajnije riješenje je ono da se cijev na mjestu puknuća skroz razreže po obujmu, okomito na njezinu dužinu i ponovo spoji na način da se između, sad već dviju polovica, ubaci metalna cijev tanke stjenke, čiji je vanjski promjer jednak unutrašnjem promjeru puknute cijevi. Na oba kraja cijevi se pritegnu obujmicama ili "šelnama", i problem je riješen. No, nemojte zaboraviti, ništa nije vječno, a naročito privremeni popravci, pa povratkom u "sigurnu luku" izvršite zamjenu cijevi novom. Za razliku od cijevi vode, gdje propuštanje može uzrokovati pregrijavanje motora, puknuta cijev benzina, može vaš automobil odvesti u lijepa sjećanja. U praksi se rijetko događa da cijev benzina odjednom pukne i izazove požar. To se događa uglavnom u slučajevima kad cijev izleti iz svoga ležišta zbog lošeg pričvršćenja ili ako je predugačka, pa se naslanja na neki dio motora koji ima vibracije, i tako se vremenom na jednom mjestu postruže da izguli cijeli sloj, gdje počinje propuštanje. Stare i porozne cijevi, uglavnom, "javljaju" svoj kraj, intenzivnim mirisom benzina koji dolazi iz prostora motora. To su u početku samo benzinske pare zbog poroznosti, a ako ubrzo ne zamijenimo cijev, ona propusti. U zavisnosti na kojem je mjestu propustila, otvara se mogućnost požara. Ako propusti na mjestu gdje je blizina elektroinstalacija, vrlo su izgledne šanse da će se nešto loše dogoditi. No, ako nije tako, uz paniku, koja će vas isto tako obuzeti, važno je ne dozvoliti dobronamjernim pomagačima da vam daju savjet kako ćete spriječiti curenje, ako imaju cigaretu u ruci. U takvom slučaju, jedan lako riješiv kvar, mogao bi imati katastrofalne posljedice, kad bi odbačeni opušak završio na podu, gdje je iscurio benzin. Prije spomenuti mirisi ne moraju biti produkt samo puknute cijevi, nego mogu dopirati i zbog lošeg brtvljenja čepa rezervara, naročito u ova sparna vremena, no gdje god se miris pojavi, ukopčajte nos i uvjerite se da se ne može dogoditi ništa opasno. Isplati se!