U seriji napisa vezanih za pregrijavanje motora, još nismo spomenuli ono najbanalnije, a to je da voda zakuha onda kad je nema dovoljno. Naravno da voda ili antifriz ne mogu ispariti u normalnim uvjetima, tj. može se javiti malo opadanja nivoa u duljem vremenskom razdoblju, kada se to smatra normalnim, ali ako u posudici ili hladnjaku fali dosta te za hlađenje motora dragocjene tekućine, nemojmo samo uporno dolijevati svaki tjedan, nego otkrijmo uzrok propuštanja. Samo, sigurno neće stati. Najljepše bi bilo da je popustila obujmica cijevi vode, ili kako je obično zovemo “šelna”. Njenim pritezanjem riješio bi se problem. Ali na motornima novije proizvodnje više nema klasičnih šelni na pritezanje izvijačem, nego specijalnim kliještima. One se u pravilu ne otpuštaju, ali ako se to dogodi, nećete je moći pritegnuti, jer nemate specijalna kliješta nego je jednostavno zamijenite klasičnom. I pri tom, naizgled malom zahvatu morate postupati ozbiljno. Pokušajte to napraviti tako da izbjegnete nepotrebne probleme i skratite vrijeme. Zamjenu izvršite pri hladnom motoru, kada nema ni pritiska u sistemu. Pokušajte to izvesti tako da ne izvlačite gumenu cijev sa ležišta, nego, i prije no što ste otpustili staru šelnu, već počnite učvršćivati novu. Tako ćete izbjeći gubitak i skupljanje rashladne tekućine, te ispuštanje zraka iz sistema, ako je sistem tako koncipiran. Nekima će se učiniti da kapljica vode koja izađe na nekom mjestu nije strašna tvar i da zbog toga ne treba paničariti, međutim kap po kap i nestane par litara vode, a ona zadnja kap “koja prelije čašu” kapne baš kad bi najmanje trebala. Slijedeći gubitaš je hladnjak. Nijemci za zovu kiler, a englezi to prevode kao ubica. Točno je da on može ubiti motor, ako kroz njega iscuri voda, a mi i dalje tako vozimo, ali može ubiti i naš novčanik, jer je to obično najskuplji dio u sistemu hlađenja. Većina ih se još može popraviti, ali oni noviji koji su kombinacija plastike i ćelija od specijalne vrste aluminija, teže ili nikako. Postoje tekućine kojima se propuštanja na hladnjaku mogu uspješno začepiti, nekima čak i duže razdoblje, ali pri konstataciji takvog problema, moramo već misliti na zamjenu. Po tko zna koji put spomenimo i priručna sredstva kojima si možemo pomoći kada nemamo mogućnosti dobaviti namjenska. S vanjske strane rupicu na hladnjaku možemo privremeno začepiti običnom gumom za žvakanje, pa kad vidite nekog nonića kraj auta iz kojeg se bijelo dimi, a nono nateže žvaku i radi baluniće, znajte da nije došao na spoj, pa nervozno čeka komada, nego pokušava stvoriti smjesu za brtvljenje hladnjaka. Okus nije važan. Ljudi njegove generacije znaju još neke mogućnosti da si čovjek pomogne u takvim slučajevima, a to su npr. sipanje u sistem crvene paprike u prahu, brašna itd. Važno je reći da je to primjenljivo samo za starije generacije motora. Kod novijih tipova isto se može zaustaviti propuštanje, ali bi duža upotreba bilo kakvog “partizanskog” načina mogla dovesti do oštećenja drugih dijelova u sistemu. U današnje vrijeme motori su na takvom stupnju razvoja da sve mora biti idealno kako fabrika propisuje, pa tako neke ne dozvoljavaju da u sistemu bude obična voda, nego specijalna tekućina za hlađenje, ili kako smo je mi navikli zvati – antifriz. Primijetite li da vam je temperatura u vožnji viša nego inače, a nema izbacivanja vode ili kuhanja, otvorite grijanje u kabini. Tako ćete omogućiti dužu cirkulaciju ili bolje hlađenje. Vi ćete biti žrtva jer ćete izludjeti od topline, ali bolje i to nego da motor radi pod povećanom temperaturom, pa dođe do iznenadnog kvara.