Priznajte da uživate dok se svojim ljubimcem, uz dobru muziku na radiju, vozite kao jahtom po mirnom moru. I ništa ne trese i ništa ne vibrira. Ma sam bi vas već odvezao kući, i kad ne bi okretali volanom. I tako sretni, na ravnoj dionici malo pustite volan, a auto se sve više približava središnjoj liniji ceste, pa je skoro i prijeđe. A vi uzoran vozač i nikad joj se ne približavate. Ma vidi majstore, ne samo što ne znaju napraviti ravnu cestu, nego im i obična ravna linija predstavlja problem. No, blagi osmjeh vam, već pri dolasku na slijedeću ravnicu, pada s lica. I tu nešto nije u redu, pa nisu valjda cijelu cestu krivo iscrtali. Da, da, vaš auto vuče u stranu. Činilo vam se već pred neki dan da već pri ulasku u blagi zavoj, gume malo zacvile, a prije se to nije događalo. Opet ste mislili da je to do lošeg asfalta, no svakako da ipak nešto s ovjesom vašeg automobila nije u redu. Ono što je najvidljivije i što ništa ne košta, jer nije vezano uz kvar ovjesa je nedovoljno napuhana guma na kotaču. Ako je to zaista uzrok, bez da ste stručnjak, odmah ćete primjetiti da jedna guma "leži". Obično se radi o prednjoj, i to na onoj strani kamo auto vuče s pravca. Ako spadate u aljkave vozače, koji gume vrlo rijetko ili nikad ne kontroliraju, možda će samo nadodavanje zraka biti kraj problema. No, ako je jedna guma doista puno više ispražnjena nego ostale, ili se to događa stalno istoj gumi, sigurno nije riješenje u stalnom pumpanju, nego treba potražiti gumara koji će riješiti problem. Osim toga, vožnja s gumom pod nedovoljnim tlakom dovodi do njezinog brzog trošenja, jer takva na cesti postane "šira" u dodiru s asfaltom, pa se rubni dijelovi, koji nisu predviđeni za takva naprezanja bespotrebno troše, a unutrašnji dio deformira. Toliko o gumi. Bježanje vozila s pravca može biti izazvano i nepodešenim prednjim ovjesom, istrošenjem njegovih elemenata ili fizičkim oštećenjem, bolje reći, udarcem ili naletom kotača na tvrdu prepreku. Ako i niste takav vozač, koji će već u vožnji osjetiti da nešto nije u redu s držanjem pravca u vožnji, pogled na gume prednjih kotača, otkrit će vam kvar. Bilo kakvo neravnomjerno istrošenje ili izlizanost gume s unutrašnje ili vanjske strane, ukazuje da ovjes treba na hitnu kontrolu. Kontrola se vrši u automehaničkoj radionici, a podešavanje u onima koji imaju za to potreban optički aparat. Naravno da dok takvi aparati nisu postojali ili nismo znali za njih, i komad dužeg špaga, koji smo nategnuli preko dva kotača na istoj strani, bio je dovoljan da se "zatvorenost ili otvorenost" kotača, gledano u smjeru vožnje, koliko toliko dovede u red. Ako nekom nije jasno, može se podsjetiti na noge, koje mogu biti "ikserice" ili "okserice". Takvim podešavanjem postiže se, slikovito rečeno, da vanjski rub pete bude u ravnoj liniji s malim prstom. Neki poznavaoc mehanike će se sigurno nasmijati i još pomisliti neke stvari, no to i tako nije rubrika za one koji misle da sve znaju. Ako je do poremećenosti geometrije ovjesa došlo zbog vašeg češćeg i ne nježnog penjanja na visoke pločnike, majstor na optici će odvijanjem ili zavijanjem jabučica spona na volanu vrlo brzo cijeli ovjes dovesti u sklad, što će potvrditi i kompjuterski ispis na papiru. Ako i postoje sitna odstupanja od idealnosti, ona su u granicama dozvoljena. No, može se dogoditi da i prije postavljanja instrumenta za mjerenje na kotače, majstor konstatira kako ne može izvršiti zadani mu posao zbog istrošenja nekog dijela na ovjesu. Tu se obično radi o povećanom zazoru jabučice spone ili jabučice i gumica vilice, pa se ne može dobiti početna točka mjerenja, pa nikakvo podešavanje nema smisla. Isto tako, u slučaju jačeg iskrivljenja vilice, amortizera ili spone, neće dozvoljavati ni omogućiti rad dok se iskrivljeni dijelovi ne zamjene novima. Iako mnogi zanemaruju takva podešavanja, jednom godišnje bilo bi dobro to učiniti. Pa iako nije bilo potrebe,usput će se provjeriti stanje cijelog ovjesa, a i donjeg dijela automobila. Kako možemo utjecati na ispravnost i dugovječnost ovjesa? Osim redovne kontrole, lošim cestama ne voziti brzo, izbjegavati penjanje na visoke pločnike, a ako se baš mora, onda to činiti lagano i pod kutem od 45 stupnjeva, redovito balansirati gume i na kotače ne postavljati šire gume nego što je prizvođač propisao. Održavajte svoj auto u dobrom i ispravnom stanju. Nikad ne znate kad će to biti jako važno. Neki dan je u rubrici "poznanstva" izašao oglas: tražim muškarca takvog i takvog s tim i tim itd. Fotografija automobila obavezna!