Treba izbjegavati penjanje na visoke pločnike, a ako se baš mora, onda to činiti lagano i pod kutom od 45 stupnjeva.


Priznajte da uživate dok se svojim ljubimcem, uz do­bru muziku na radiju, vozite kao jahtom po mirnom mo­ru. I ništa ne trese i ništa ne vibrira. Ma sam bi vas već odvezao kući, i kad ne bi ok­retali volanom. I tako sretni, na ravnoj dionici malo pus­tite volan, a auto se sve više približava središnjoj liniji ces­te, pa je skoro i prijeđe. A vi uzoran vozač i nikad joj se ne približavate. Ma vidi majstore, ne samo što ne znaju napraviti ravnu cestu, nego im i obična ravna linija predstavlja problem. No, blagi osmjeh vam, već pri dolasku na slijedeću ravnicu, pada s lica. I tu nešto nije u redu, pa nisu valjda cijelu cestu krivo iscrtali. Da, da, vaš auto vuče u stranu.

Bježanje vozila s pravca može biti izazvano nepode­šenim prednjim ovjesom, istrošenjem njegovih eleme­nata ili fizičkim oštećenjem, bolje reći, udarcem ili nale­tom kotača na tvrdu prep­reku. Ako i niste takav vo­zač, koji će već u vožnji osje­titi da nešto nije u redu s držanjem pravca u vožnji, pogled na gume prednjih ko­tača, otkrit će vam kvar. Bilo kakvo neravnomjerno istrošenje ili izlizanost gume s unutrašnje ili vanjske stra­ne, ukazuje da ovjes treba na hitnu kontrolu.

Kontrola se vrši u auto­mehaničarskoj radionici, a podešavanje u onima koji imaju za to potreban optički aparat. Ako je do poreme­ćenosti geometrije ovjesa došlo zbog vašeg češćeg i ne nježnog penjanja na visoke pločnike, majstor na optici će odvijanjem ili zavijanjem jabučica spona na volanu vrlo brzo cijeli ovjes dovesti u sklad, što će potvrditi i kom­pjuterski ispis na pa­piru. Ako i postoje sitna odstupanja od idealnosti, ona su u granicama dozvo­ljena. Iako mnogi zanema­ruju takva podešavanja, jednom godišnje bilo bi dobro to učiniti. Pa iako nije bilo potrebe, usput će se provje­riti stanje cijelog ovjesa, a i donjeg dijela automobila. Kako možemo utjecati na ispravnost i dugovječnost ovjesa? Osim redovne kontrole, lošim cestama ne voziti brzo, izbjegavati penjanje na visoke pločnike, a ako se baš mora, onda to činiti lagano i pod kutom od 45 stupnjeva, redovito balansirati gume i na kotače ne postavljati šire gume nego što je proizvođač propisao. 

Održavajte svoj auto u dobrom i ispravnom stanju. Nikad ne znate kad će to biti jako važno.