Da biste nešto u životu dobili, morate nešto i dati ili žrtvovati. Pri tome se ne misli na razne obrede i žrtve, već na promjenu načina razmišljanja u poslovanju.
Često se u poslovnoj praksi nailazi na tvrtke koje se bave širokim spektrom poslovanja tj. imaju previše kategorija proizvoda ili usluga. Zadnji slučaj s kojim sam se susrela je tvrtka koja se bavi prodajom metraže. Razgovarajući s njima o glavnom problemu ( pad dobiti ) na površinu su isplivale razne kategorije proizvoda kojima se još tvrtka bavi. Tako se pored osnovne djelatnosti, prodaja metraže, bave i prodajom cipela iz Kine, prodajom ženske modne odjeće, prodajom pozamanterije. Puno proizvoda, puno ulaganja, puno utrošenog vremena, a dobit pada! Naravno. Kako biste definirali takvu tvrtku? Što je njena djelatnost? U kojem je području tvrtka kompetentna? U svemu od navedenog ili u ničemu od navedenog.
Kompanija može postati iznenađujuće uspješna ukoliko se fokusira na jednu djelatnost ili dvije usko povezane djelatnosti tj. ukoliko žrtvuje neke od svojih dosadašnjih ponuda (kategorija proizvoda) i neka od tržišta. Npr. Benetton prodaje casual odjeću (kategorija casual odjeće). Ne prodaje malo vjenčanice (kategorija vjenčanica), malo svečana odijela (kategorija visoke mode) i malo casual odjeću. Veliku podršku fokusiranju daje riječ ili jednostavni slogan koji će asocirati potrošače na vašu tvrtku ili vaš proizvod, npr. Federal express koristi riječ "preko noći " te se stoga odrekao dijela dostave koju je mogao obavljati po danu. Žrtvujući poslove, tj. sužavajući fokus na poslove koji se mogu obaviti danju (npr. dostave dokumenata od tvrtke do tvrtke za radnog vremena), dobija poslove dostave paketa preko noći.
Sužavanjem fokusa postajete jači jer ne rasipate energiju na nekoliko područja, već ulažete novac i energiju na uvođenje nove tehnologije, na smanjenje troškova poslovanja i sl. Povlastica je leadera na tržištu da riječ ili slogan rade za njih i zato pazite kada ih birate, da ne odaberete one već zauzete. Ukoliko imate riječ ili slogan po kojemu vas tržište prepoznaje, ne zanemarujte ih. Tvrtka Atari (video igrice ) željela se okušati s prodajom računala. Smatrala je da je dovoljno koristiti ime Atari (kategorija proizvoda video igrica). No, za kupce ,Atari je značilo video igrice, a ne računala te je tvrtka izgubila značajni tržišni udio.
Smijem li na vlastitoj zemlji boraviti s kamperom, a možda i iznajmiti dio za boravak prijatelja s kamperom? Nikakvog objekta nema na zemlji te se ne radi o pružanju usluga ugostiteljstva u domaćinstvu, otvaranju kampa i slično.Gdje se smije "parkirati" kamper kada u njemu nitko ne boravi?
Živim sa zaručnicom u stanu koji je moje vlasništvo. Oboje imamo prebivalište na toj adresi. Zaručnica je htjela prebaciti obrt na tu adresu na kojoj živimo. Prilikom prebacivanja obrta tražili su nas da napravimo ugovor o zakupu poslovnog prostora. Ne razumijem zašto to moramo raditi kad njoj ne treba poslovni prostor jer sve radi online (putem računala), samo joj treba sjedište? Napisao sam izjavu da sam vlasnik i da se slažem da ima obrt na adresi na kojoj živimo, ali nam to nisu prihvatili. Što još možemo napraviti da ne napravimo ugovor o zakupu poslovnog prostora zbog kojeg bi u principu morao plaćati porez, a ne primam nikakve novce za "poslovni prostor" niti ih želim od nje jer mi je zaručnica?
Imam li pravo tražiti odgodu ostavinske rasprave (jedini sam nasljednik) budući da bilježnik nema uvid u dugove, a iz neslužbenih izvora saznajem da je moguće da ih je pokojnik imao?
Citroen DS3 1.4 HDI, 2011. god., 213.000 km, reg. do 02.03.2025., napravljen kompletan servis, 4 nove gume i geometrija kotača, bez ulaganja, prodajem.
Motocikl je redovno servisiran, reg. do 16.06.2024., ima tri ključa, Bridgestone nove gume, original Yamaha gel sjedala, Rizoma ručice, vlasnik, čist prijepis - ...