Da biste nešto u životu dobili, morate nešto i dati ili žrtvovati. Pri tome se ne misli na razne obrede i žrtve, već na promjenu načina razmišljanja u poslovanju. Često se u poslovnoj praksi nailazi na tvrtke koje se bave širokim spektrom poslovanja tj. imaju previše kategorija proizvoda ili usluga. Zadnji slučaj s kojim sam se susrela je tvrtka koja se bavi prodajom metraže. Razgovarajući s njima o glavnom problemu ( pad dobiti ) na površinu su isplivale razne kategorije proizvoda kojima se još tvrtka bavi. Tako se pored osnovne djelatnosti, prodaja metraže, bave i prodajom cipela iz Kine, prodajom ženske modne odjeće, prodajom pozamanterije. Puno proizvoda, puno ulaganja, puno utrošenog vremena, a dobit pada! Naravno. Kako biste definirali takvu tvrtku? Što je njena djelatnost? U kojem je području tvrtka kompetentna? U svemu od navedenog ili u ničemu od navedenog. Kompanija može postati iznenađujuće uspješna ukoliko se fokusira na jednu djelatnost ili dvije usko povezane djelatnosti tj. ukoliko žrtvuje neke od svojih dosadašnjih ponuda (kategorija proizvoda) i neka od tržišta. Npr. Benetton prodaje casual odjeću (kategorija casual odjeće). Ne prodaje malo vjenčanice (kategorija vjenčanica), malo svečana odijela (kategorija visoke mode) i malo casual odjeću. Veliku podršku fokusiranju daje riječ ili jednostavni slogan koji će asocirati potrošače na vašu tvrtku ili vaš proizvod, npr. Federal express koristi riječ "preko noći " te se stoga odrekao dijela dostave koju je mogao obavljati po danu. Žrtvujući poslove, tj. sužavajući fokus na poslove koji se mogu obaviti danju (npr. dostave dokumenata od tvrtke do tvrtke za radnog vremena), dobija poslove dostave paketa preko noći. Sužavanjem fokusa postajete jači jer ne rasipate energiju na nekoliko područja, već ulažete novac i energiju na uvođenje nove tehnologije, na smanjenje troškova poslovanja i sl. Povlastica je leadera na tržištu da riječ ili slogan rade za njih i zato pazite kada ih birate, da ne odaberete one već zauzete. Ukoliko imate riječ ili slogan po kojemu vas tržište prepoznaje, ne zanemarujte ih. Tvrtka Atari (video igrice ) željela se okušati s prodajom računala. Smatrala je da je dovoljno koristiti ime Atari (kategorija proizvoda video igrica). No, za kupce ,Atari je značilo video igrice, a ne računala te je tvrtka izgubila značajni tržišni udio.