- Farmacija nikada nije štedjela u reklamnim kampanjama. Na reklamiranje se troši ogroman novac, približno dva puta više nego na istraživanja
Vidjeli smo da su stručni medicinski časopisi leglo manipulacija o iznimno važnim pitanjima. Rekao bih, pitanjima života i smrti. Urednik jednog od najprestižnijih takvih časopisa, koji je želio ostati anoniman, kaže: "Istina je, naša godišnja zarada prije 10-20 godina nije prelazila pedesetak tisuća dolara. DANAS SE MJERI U MILIJUNIMA."
Ja bih nadodao i sljedeće: Dok pišu dobro o novim lijekovima, dok ih hvale na sva usta, tako će i ostati. FARMACIJA NIKADA NIJE ŠTEDJELA U REKLAMNIM KAMPANJAMA. NA REKLAMIRANJE SE TROŠI OGROMAN NOVAC, PRIBLIŽNO DVA PUTA VIŠE NEGO NA ISTRAŽIVANJA. Fokus je uvijek na novim proizvodima, koji su redovito znatno skuplji od starijih. Mada to ne znači da su i bolji.
Znate, LJUDE JE LAKO ZAVARATI I MOTIVIRATI IH DA POTROŠE CIJELO BOGATSTVO NA MAGLOVITE REZULTATE UPITNE VJERODOSTOJNOSTI. Uvijek imajte na umu da je senzacionalnih otkrića malo i da smo mnogo puta probavili SKUPI LAŽNI ALARM S MIRISOM ČUDA. Ako malo bolje pratite, najave „senzacija“ stižu svakodnevno.
Znate, čak ni potpisi uvaženih znanstvenika nisu uvijek vjerodostojni. Farmaceutske kuće često angažiraju kompanije, specijalizirane za sugestivne obrade medicinskih istraživanja. Potpisi stručnjaka se KUPUJU, kako bi se naglasila nezavisnost studije. Istovremeno, susretljivi emisari posjećuju liječnike. Obično se s poklonima i plaćenim seminarima ne škrtari. IZRAČUNALI SU DA PROMOTIVNI TROŠKOVI PO LIJEČNIKU (podaci za SAD) IZNOSE 30.000 DOLARA GODIŠNJE. Obrada budućih liječnika započinje već tijekom studija. Ništa se ne prepušta slučaju.
Možda se pitate postoje li "zviždači" unutar medicinske struke? Da li je netko spreman razotkriti uhodanu mašineriju? Takvi pokušaji postoje, ali NE ZAVRŠAVAJU DOBRO. Posljedice mogu biti potpuna izolacija, gubitak posla, policijski progon i verbalne prijetnje. DOGAĐALO SE DA TAKVE OSOBE PROGUTA MRAK. Jednostavno, sustav je suviše profitabilan i SVAKO DIRANJE U PROFIT JE GURANJE GLAVE U OSINJAK. Savjest je netragom nestala i kao da se nikada neće ni vratiti.