Zima će pokazati zube, i možda baš onda kad se najmanje budemo nadali. Zato moramo biti spremni i na vrijeme preduhitriti probleme.


Htjeli, ne htjeli, zakoračili smo u posljednji mjesec te­kuće godine. Još malo, pa Božić i Nova godina. Trgo­vine su već pune prigodnih ukrasa, Djedovi mrazovi, ako se još tako zovu, su krenuli na saonicama kroz snijeg i nose djeci darove. No, kakvo je vrijeme, si­gur­no će trebati promijeniti prijevozno sredstvo, jer će zapeti na travi ili asfaltu.

Topli vjetrovi s juga do­nose vlagu i kiše, a turističke agencije strahuju od nedo­statka zimskih radosti i os­novnog motiva zimovanja - snijega. U neka, ne tako dav­na vremena, već smo bili u kaputima i stiskali se uz peći, a ovih dana, ako ne zahladi dok ovaj broj Burze izađe, skoro se u majicama može šetati. Sve je poludjelo. Ovako i onako!
 
Ni anti­friz se ne prodaje kao prije, no oni kojima je stalo do svog automobila ili dobro znaju posljedice kad je zimi voda u motoru, već su ri­ješili taj problem. Ako se ne varam, svake godine u ovo vrijeme ponovim onu staru domaću poslovicu da "ni­jednu zimu vuk ne poji, pa neće ni ovu", pa evo je opet. Što bi rekli Dalmatinci: sve si reka u dvi riči! Dakle, bar par dana, ali zima će po­kazati zube, i možda baš onda kad se najmanje budemo nadali. Zato moramo bi­ti spremni i na vrijeme pre­­duhitriti probleme.

Ono što nas najviše ujut­ro može iznervirati je da au­to ne upali. Danas se na po­sao ne kasni, a osim vremena potrebnog za ospo­sob­lja­vanje automobila, tre­ba ra­čunati na nemoguće grad­ske gužve. Dakle, ne pali.
 
Ako je temperatura toga jutra bitno manja nego prethodne večeri, imate raz­loga posumnjati u neisprav­nost, istrošenost ili umor vašeg akumulatora. Još više možete biti sigurni, ako i prethodnih dana nije baš veselo vrtio kad ste pokretali motor. Padom temperature, pada i njegova snaga, a to znači da je zreo za zamjenu. No, ne odričite ga se samo tako. Kratak posjet auto­elek­tričaru, riješit će vaše dileme. Za svaki slučaj, da se ne osramotite, podignite ili odvrnite čepove akumu­la­tora i pogledajte nivo u će­lijama. Ako nije par mi­li­metara iznad ćelija, do te mjere dolijte, isključivo des­tiliranu vodu.

Provjerite i obuću svog lju­bimca. Gume moraju ima­ti preko dva milimetra kanala, inače će biti problema, ako nas, daj ili ne daj Bože, snijeg bar malo za­bijeli. Primorci nisu baš na­učeni na sklisko, pa i centimetar snijega izazove kaos na cesti. Mislite li koji vi­kend provesti na Platku, no­ve gume, umjesto sadaš­njih, koje su blizu zamjene, najljepši su poklon vašem auto­mobilu, a i vama kao vo­začu. Na friško i obilno na­padanom snijegu ni nove gume neće biti dovoljne za siguran proboj, nego trebaju lanci. Lanci ne smiju biti za pokazivanje, nego za upo­trebu, što će reći da nije dobro od susjeda posuđivati lance za put do Trsta, pa ako netko zaustavi, reći ćete da ih imate, a na vaše kotače se ne mogu namontirati. Pored toga, na svakoj kutiji piše za koje su dimenzije, pa ni­kome nije teško usporediti dimenziju lanaca i guma na vašim kotačima. Jednom kup­ljeni lanci za vaše vozilo se ne troše niti ne propadaju, pa makar ih nikad ne upotrijebili. Još ako ih prvi puta pokušate montirati na "suhom", milina.
 
Osim prije spomenutog akumulatora, zimi probleme mogu na­pra­viti i "strujni" dijelovi mo­tora, kao svjećice i  kablovi. 

Svjećice moraju biti u do­broj kondiciji, jer je na nis­kim temperaturama kva­liteta njihove iskre od pre­sudnog značenja za starta­nje motora. Osjetite li do­dirom da su razvodni kab­lovi svje­ćica tvrdi i kruti, te da su z