Posljednjih godina može se primijetiti sve veća popularnost proizvoda kojima je poznato porijeklo, odnosno proizvoda “s pričom”. Kod takvih proizvoda ono što ih razlikuje od sličnih je njihova jedinstvenost koja obično proizlazi iz načina na koji su izrađeni
ili na koji su pribavljene sirovine za izradu. Takva posebnost potom se ističe u prezentiranju proizvoda i postaje njegov zaštitni znak, odnosno ono nešto prepoznatljivo što proizvod koji želi opstati na tržištu treba imati. Već smo prije u ovoj rubrici pisali
o takvim proizvodima, a tada je bila je riječ o pletenini koju izrađuju bake na starinske načine, primjerice čarape i odjeću za bebe i malu djecu.
I francuska tvrtka Golden Hook upravo je na toj ideji utemeljila svoj posao. Oni su za proizvod koji će prodavati izabrali kape. Narudžba se vrši putem njihove internet stranice gdje korisnik ima maksimalnu slobodu oko kreiranja svoje kape. Štoviše, može se
odabrati čak i baka koja će isplesti kapu. Naime, sve kape izrađuju starije zaposlenice, “bake”, koje su vješte u pletenju i posjeduju znanje pletenja na starinski način. Dakle, kada korisnik naručuje kapu putem Golden Hook stranice, potrebno je da odabere
oblik kape (klasična, dugačka, peruanska, sa ili bez pompona ). Potom je moguće odabrati neki od prethodno dizajniranih modela, prilagoditi ga po potrebi, ili krenuti od „prazne“ kape i osobno dizajnirati svaki bod koji će se isplesti, odabrati mu boju i poziciju.
Baka koja će isplesti kapu odabire se na temelju slike i kratke biografije koja je priložena uz sliku. Naručitelj može zatražiti i da se baka potpiše na gotovi proizvod, a putem interneta može joj i osobno poslati poruku.
Kape tvrtke Golden Hook po načinu na koji se izrađuju i tko ih izrađuje, svakako se izdvajaju iz mase sličnih i upravo to je njihova komparativna prednost. To je samo jedna od mogućih priča koje mogu stajati iza nekog proizvoda. No, bez obzira o čemu se radilo,
kapi ili nečem drugom, u ovom trendu upravo je dobra priča ta koja prodaje proizvod. Nije teško zaključiti da se originalnih priča u našim krajevima može pronaći zaista mnogo. A kada se takva jedna pronađe, potrebno je ponešto poduzetničkog duha da bi se proizvod
i njegova priča učinili komercijalno isplativim. A za jednu turističku zemlju kao što je Hrvatska, trend proizvoda s pričom zvuči zaista kao plodno tlo za poduzetničke korake.
Iza svake pletene kape stoji jedna baka
Izdvojeni članci
Važna uloga dubinskog snimanja u postupcima donošenja odluka o preuzimanju/akviziciji
Cilj dubinskog snimanja je investitoru osigurati cjelovit uvid u stvarno stanje poduzeća, identificirati ključne rizike i prilike koje mogu značajno utjecati na povrat ulaganja i dugoročni uspjeh nakon zaključenja transakcije
Neiskorišteni potencijal učinkovite organizacijske strukture: Jeste li jasno definirali tko je za što odgovoran?
Kada postavimo strukturu temeljenu na odgovornosti, usmjeravamo organizaciju prema učinkovitosti. U ovom pristupu, titule postaju manje bitne; ono što je ključno je tko je odgovoran za rezultate određene funkcije ili područja
Sada je već izvjesno da će s početkom 2025. godine ponovo doći do povećanja praga za obvezan ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost te da će sadašnji limit od 40.000 eura biti povećan na 50.000 eura