U moru današnjih automobila, koji su si počeli sličiti kao jaje jajetu, jer vanjsku liniju sve više diktiraju kompjuteri, ponekad je prilikom kupnje novog teško izabrati pravoga. Svi su lijepi, malo se kvare, održavanje je svedeno na minimum, imaju garancije od dvije godine na više i svi su novi. Tri modela novih Fiata, koja izlaze za nekoliko mjeseci, imat će, vjerovali ili ne, pet godina garancije! Izgleda da je Fiatu stvarno došla voda do grla. Proizvodnja automobila je toliko napredovala da se po nekim procjenama, za desetak godina očekuje veća ponuda od potražnje. Gužva je već počela. Svi nešto nude, daju besplatno, plaćaju gorivo, besplatne klime u ljetnom periodu, već su poznata stvar itd. Kažu da neki slovenski trgovci već dovoze auto pred vrata i daju ga na probu nekoliko dana, uglavnom, još malo pa ćemo po kućama umjesto prezentacija Zeptera, Tapervera itd, imati prezentacije automobila. No, Hrvati još uvjek, kao u najboljim vremenima opsjedaju salone, pa se ove godine očekuje rekord prodaje. Vidite da Račan ima pravo kad kaže da nam je sada puno bolje, samo što mi to još neznamo! Dakle, još uvijek nije teško prodati auto. I kad uđete u salon, ljubazni prodavači i naročito prodavačice znaju da ste već napola kupili vozilo. Njihov posao je sada, da vam prodaju čim više dodatne opreme, koja nešto i košta. Sada dolazi ono najteže. Kući ste se vjerojatno već dogovorili što ćete kupiti, a znate i cijenu, ali kad vas prodavač počne bombardirati opremom, odjednom vam se čini da biste sve trebali uzeti i da je sve potrebno, no ponekad kompletna oprema košta više od polovice cijene automobila. Kad se možete još malo rastegnuti s novcem, uvijek ispred šminke i ljepote, izaberite sigurnost. Svakodnevno čitamo o stravičnim prometnim nezgodama na našim prometnicama. Često puta netko ni kriv ni dužan nastrada. A da je imao komplet zračnih jastuka, ABS, sigurnosne pojase sa zatezačima itd, možda bi prošao samo s ogrebotinama. Sve navedeno, uz deformacijske zone i krute kaveze kabine spada u takozvanu pasivnu sigurnost automobila. Aktivnu sigurnost čine kočnice, ovjes, svjetla itd. Razlika između aktivne i pasivne sigurnosti je u tome da u aktivnu spada sve ono što je ugrađeno u auto da ne bi došlo do nezgode. Pasivnu čine svi oni elementi koji nam pomažu da u slučaju nezgode prođemo sa čim manjim posljedicama. Model vašeg automobila je prije predstavljanja u javnosti prošao rigorozne testove sudara sa svih strana. Danas nije dovoljno da se pojedini proizvođač pohvali kako mu je taj i taj auto siguran. Nezavisna agencija za sigurnost vozila NCAP uzme nekoliko primjeraka i dobro ih izlupa. U zavisnosti kvalitete, dodjeljuje maksimalno pet zvjezdica. No, ili će se morati povećati broj zvjezdica ili pooštriti kriteriji, jer već više automobila ima odličan-pet. To je dokaz koliko je nekoj tvornici stalo da u reklami ponosno istakne najveći broj zvjezdica. To sigurno donosi povećanje prodaje. Nekada su se na crash testovima automobili zabijali u krute, statične kocke. Danas su to pomične, aluminijske prepreke, koje daju vjernije rezultate pravog sudara. U automobilima se nalaze lutke ljudske veličine, sa svim ekstremitetima i zglobovima, pune senzora. Prilikom udara, svi podaci se šalju u centralni kompjuter, gdje se analizira svaki milimetar dodira tijela sa nekim predmetom koji ga može ozlijediti. Prvi takav lutak zvao se Oskar, pa se sad sve probne lutke-vozači zovu isto. Važno je da prilikom sudara, tijelo čim manje poleti prema naprijed. U tome su najviše napredovali u Volvu. Taj auto, ne samo da izgledom odaje sigurnost, nego je doista takav. Često se postavlja pitanje zašto su prednji i zadnji dijelovi automobila tako mekani, i već pri laganim udarcima se gužvaju. Tu i je poanta sigurnosti. Sve se čini da se prednji dio i bunker čim više zgužvaju, kako bi "popili" udarac, te se sraz zaustavio prije putničkog prostora. Na najsigurnijim automobilima se ponekad i kod većih udaraca, vrata mogu otvoriti bez problema. Kad ne bi bilo zona za deformaciju i kad bi kompletne karoserije bile tako tvrde i krute, automobil bi se udarcem o prepreku zaustavio gotovo trenutno, što bi za posljedicu i pri neznatno velikim brzinama imalo smrt vozača i putnika zbog prevelikog usporenja, što unutrašnji organi ne bi mogli izdržati. Zato izaberite čim sigurniju karoseriju, čim bolje kočnice, čim više zračnih jastuka, sjedala s aktivnim naslonima glava, pedale koje se lome... Možda vam nikada neće trebati, pa ćete prilikom prodaje lakše prodati auto s toliko sigurnosne opreme. A možda vam zatreba samo jednom i spasi glavu!