Oni koji imaju garažu već su u startu u prednosti, jer je vozilo zaštićeno od svih vremenskih utjecaja i mogućih oštećenja. No, loše je ako je garaža vlažna.


Mi smo u tužnoj stvar­nosti kad će neki morati znatno reducirati potrošnju goriva, ili kako bi se jednostavnije reklo, manje voziti, a neki će možda, na neko vrijeme morati parkirati auto i uopće ga ne koristiti. Kako to napraviti, a da od toga ne­ma više štete, nego koristi?
 
Oni koji imaju garažu već su u startu u prednosti, jer je vozilo zaštićeno od svih vre­menskih utjecaja i mogućih oštećenja. No, loše je ako je garaža vlažna. Obavezno tre­ba osigurati dobro provjet­ra­vanje. Bolje od loše garaže je dobro natkriven prostor, koji će ipak štiti vozilo od olujnog vjetra ili iznenadne tuče. 

Mnogi vozači čine greš­ku, pa u smislu osiguranja vo­zila povuku ručnu kočni­cu, koja tako povučena os­tane nekoliko mjeseci. Na­ročito je to važno u zims­kom periodu, jer u lošu sajlu ručne kočnice uđe vlaga, nastaje led i tako je jako za­blokira da se sajla ne može popustiti, pa kotači ostanu zakočeni i vozilo se ne može pomaknuti. Dovoljno je mje­njač ubaciti u prvu br­zinu, pazeći da je auto u rav­nom položaju, tj. da ne "visi" prema naprijed ili nazad, pa tako svojom težinom opte­rećuje zupčanike u mjenja­ču, koji ga koče. U takvom slučaju, treba najprije pod­ložiti kotače podmetačem i tek kad su oni zakočili auto, ubaciti mjenjač u brzinu.

Nadalje, provjerite nivo elektrolita u akumulatoru i po potrebi dodajte destilira­ne vode, ne više od ne­koliko milimetara iznad ćelija. Ako imate akumulator bez odr­žavanja, uvjerite se da je u dobrom stanju tako što ćete pogledati u njegov optički in­dikator, koji mora pokazivati zelenu boju. Akumu­la­tor tada treba odspojiti, tako što ćete najprije skinuti kle­mu s negativnog pola. Ako je vozilo duže vrijeme van upo­­trebe, vratite kleme na akumulator i povremeno upalite motor do radne tem­pera­ture, kad će se upaliti ven­ti­lator hlađenja. Nakon toga ponovo odspojite kle­me.
 
Ako ipak mislite da auto neće duže stajati, nije pot­rebno skidati kleme, nego ga češće upaliti. To ima i prednost, jer ako napr. imate kodirani radio, a zaboravili ste kod, ponovnim spaja­njem akumulatora, radio ne­će raditi i bit će problema oko dekodiranja. Također bi se mogle javiti veće greške na automobilima koji su "de­belo" opremljeni elektro­nikom.

Što se karoserijskih dije­lova tiče, treba auto dobro oprati i zaštiti slojem voska, ako on već nije u sastavu šampona. Ako postoje kro­mirani dijelovi, morate i njih posebno zaštiti za to namijenjenim sredstvima, kojih kao i ostalih za kozmetiku kompletnog vozila, ne nedo­staje na tržištu. Ako ne ski­date metlice brisača, malo ih pospite dječjim puderom i između njih i stakla stavite novinskog papira. 

Gume na kotačima treba napumpati za pola bara više od propisanog tlaka. Ako je auto više mjeseci na istom mjestu, treba mu svako to­liko promjeniti položaj i pa­ziti da opterećenje nije uvi­jek na istom dijelu gume, jer će doći do deformacije. Na kraju se iskreno nadamo da vam na­vedeni savjeti neće trebati.