Jelovnik i cijene
Usluga, ambijent, menadžment -sve je to naravno bitno, no ono zbog čega se najčešće priča o određenim restoranima su dakako, jela - menu. Kreirajte jelovnik koji se lako ne zaboravlja (ali ne zbog lošeg, naravno), a prikladan je za vaš koncept i za tržište. Svaki restoran uz neka uobičajena jela trebao bi imati i svoja originalna, nešto po čemu će biti prepoznatljiv, svojevrstan potpis svojeg identiteta.
Određivanje cijena može biti pravi matematički izazov. Da biste odredili cijene, prethodno ćete dakako trebate raspolagati informacijama o troškovima nabavke hrane, cijeni rada, tj. pripravljanja jela i posluživanja, troškovima prostora (struja, voda, najam…).
Istražite kakva je situacija u drugim restoranima da biste dobili ideju o tome kakve cijene su prihvatljive ljudima. Imajući sve prethodno na umu, pri sastavljanju jelovnika, ako jelo nije i ukusno i isplativo - možda mu nije mjesto na jelovniku.
Financijski problemi
Temeljitim planiranjem trebali biste znati koliko ulaganja će biti potrebno da otvorite restoran - tu ste dakako uračunali troškove prostora, namještaja, popravaka, opreme, potrebne dozvole, namještenike, unutrašnje uređenje… S cifrom na pameti razmotrite svoje financijske mogućnosti. Ukoliko nemate ili ne možete skupiti dovoljno ponovno razmotrite cijelu financijsku sliku, možda se na nekom aspektom može uštediti. Pri pribavljanju novčanih sredstava, ukoliko se obraćate ulagačima, zapamtite, ključ je u dobrom planu i iskustvu kojim ćete unijeti dozu sigurnosti u cijeli projekt. Također, vjerojatno ćete se morati i sami izložiti povećem financijskom riziku kod pokretanja vlastitog restorana, što također može dodatno uvjeriti ulagače.
Kako privući mušterije?
Jednom kada ljudi dođu u vaš restoran , sigurni ste da će se i vratiti. No, kako ih navesti da vas uopće posjete?
Većina malih, privatnih poslova teško si mogu priuštiti veliku medijsku kampanju. Ukoliko je to i vaš problem, možete se dakako okrenuti i drugim načinima promocije, nešto zahtjevnijim, no ne i manje efikasnim. Primjerice, možete napraviti veliko otvorenje, sa jeftinijim cijenama ili besplatnim pićem, dijeliti letke uokolo po gradu i naravno, na veliko širiti vijest usmenim putem. Možete pokušati i kuponima, no iskusni vlasnici restorana upozoravaju da ljudi koji dolaze u vaš restoran s kuponima su najčešće ljudi koji dolaze samo s kuponima i zbog kupona.
Čak i u najjednostavnijem obliku, vođenje restorana je vrlo složen i sofisticiran posao. Potrebno je znanje, iskustvo i puno rada. Nemojte pokušavati sve raditi sami, okružite se s kvalitetnim suradnicima u koje imate povjerenja. I ne zaboravite, jednom kada otvorite restoran, mušterije postaju najvažnije. Zato osluškujte što se događa među njima, mogu vam dati savjet o tome što na jelovniku ne valja ili što bi još htjeli vidjeti na njemu, te kakve promjene unositi kako biste podržali eventualne promjene u životnom stilu vašim sumještana.