Naoružajte se dobrim šamponom i ne perite na suncu, ni pri vjetrovitom vremenu. Sunce može ostaviti fleke, ako niste dobro isprali, a vjetar će nanositi prašinu, kojom ćete ispod spužve strugati lak.


Nije rijetkost, poslije ružnog vremena na haubama ili staklima nekih prljavih automobila vidjeti rukom napisanu poru­ku “operi me”. To su uglavnom rukopisi prijatelja ili mladića koji nemaju pametnijeg posla, pa hajde, da se bar negdje os­tavi trag. Uglavnom, poruka je jasna, da jasnija ne može biti. Da nije auto toliko prljav, nit­ko se ne bi sjetio to napisati, a i ne bi imao gdje. Problem se lako riješi u tri minute, plus malo čekanja u redu za au­to­matsku praonicu. Auto prođe kroz četke i za tren oka izađe kao novi. Neki ne vole četke, jer se boje da, naročito, češćim pranjem, ne dođe do oštećenja laka. Takvi, onda rađe svoje ljubimce voze u autopraone, gdje se pere ručno. Nažalost, tempo života nas je natjerao da i takve poslove, koji su nam nekad predstavljali zadovoljstvo, prepustimo drugima. Sjetite se onih lijepih subotnjih ili nedjeljnih dopodneva, kada smo znali rasturiti cijelu unutraš­njost automobila i bunkera, povaditi tepihe, isprazniti la­dice i guštati u čišćenju. Tako od žene nismo mogli dobiti ne­ki drugi zadatak, koji bi vri­jeđao naš ego, kao usisavanje, čišćenje tepiha i slično. Muzika bi iz auta treštila, mi sretni i za­dovoljni, a posao obavljen. Da­našnja kvaliteta pranja u praonicama, puno je veća nego je nekad bila, sredstva za pra­nje i čišćenje na višem su nivou nego nekad, ali nikad ni jedna praonica neće moći tako te­meljito oprati vaš auto, kao što ćete vi to sami učiniti. Uosta­lom, koliko god se ponekad namučili pranjem, to je ipak naše vrijeme, kad možemo pro­bleme potisnuti sa strane i opustiti se na radni način. Iako je već skoro početak ljeta, ako do sada niste svom automobilu posvetili malo pažnje, pregle­davajući ga, imate šansu njegovim pranjem, zaviriti u sve kuteve, ne biste li otkrili po­četak hrđe ili oštećenja boje na nekom skrivenom mjestu. Ako se vozila brzo želite riješiti, onda vas neće biti puno briga, no ako ste prisiljeni zadržati ga još neko vrijeme, a ne znate do kada, bolje je takve pojave otkloniti i spriječiti na vrijeme.

Za temeljito pranje osigurajte dovoljne količine vode, najbolje preko gumene cijevi spojene na špinu. Naoružajte se dobrim šamponom i ne perite na suncu, ni pri vjetrovitom vremenu. Sunce može ostaviti fleke, ako niste dobro isprali,a vjetar će nanositi prašinu, ko­jom ćete ispod spužve strugati lak. Ako vam je lak još uvijek kvalitetan i ne treba nikakvih popravaka, perite šamponom s dodatkom voska. On će zaštiti lak od štetnih utjecaja. Ne sta­vljate previše šampona u vodu, jer tako nećete bolje oprati auto, nego samo onoliko koli­ko piše na uputstvu. Nakon toga pravom jelenjom kožicom temeljito osušite cijelu povr­šinu. Ne bi vjerovali koliko se prašine nakupilo u vašim sje­dalima. Lupnite rukom po sje­dalu i iz njega će izaći oblak prašine. To zahtijeva dobar usisavač, a nakon toga, ukoliko nemate navlake, spray za čiš­ćenje sjedala. Isti možete koristiti i za tapecir vratiju. Kad po­tegnete krpom, začudit ćete se koliko je prljavštine bilo. Po­sebno obratite pažnju na bun­ker. Za kišnih dana, kada ste ulazili u kabinu, uključi­va­njem grijanja nakupljena voda je djelomično ili potpuno ishlapila. No, ako vam inače pušta vodu u bunker ili ste više puta odlagali lance za snijeg, onako mokre, ta voda se negdje mo­rala zadržati, i eventualno izazvati početak hrđe. U bunkeru nije bilo grijanja da bi mogla ishlapiti. Nakon temeljitog pranja i sušenja automobila, imajte pri ruci spray WD 40 i njime pošpricajte šarnire vratiju i sve zglobove i osovinice koje vidite na karoseriji automobila. On će vam uzvratiti bezšumnim zatvaranjem vratiju i olakšanim pokretanjem svih elemenata koje ste pošpricali. Vjerojatno ćete biti zadivljeni vanjskim izgledom svoga vozila, ali kada otvorite poklopac motora, činit će vam se da posao još nije gotov i da bi još trebalo oprati motor. Ne hvatajte se tog posla. Ako vaš motor ima i malo elektronike u sebi, najgora stvar je uperiti cijev vode ravno u motor i zalijevati. Požalit ćete što ste uopće otvorili haubu. Morate biti srećković, a da vam motor normalno upali i radi. Čak i kod najosnovnijih modela, koji nemaju elektronike, ulazak vlage u prostor razvodne kape onemogućuje paljenje. Nije da WD ne pomogne, ali vam je bolje ne tražiti vraga, naročito ako vam je auto neophodno potreban već taj dan. Sve što je preporučljivio je, sprejem na­vlažiti lokalno, pomoću natop­ljene krpice.