Kako organizirati poslovni prostor u vlastitom domu
Tri elementa tvore jezgru poslovnog prostora - tj. prostorije u kojoj rad daje produkte:
1. Prostor za rad - prvi i dakako najvažniji element, živčani sustav poslovnog prostora. To je dio gdje se obavlja sam radni proces i gdje se provodi najviše vremena. U ovom dijelu trebat će vam najmanje jedan radni stol.
2. Dodatni prostor - u ovu skupinu spadaju prostorije kao što su soba za sastanke, primanje klijenata, knjižnica, WC... Poželjno je da ove prostorije postoje kao integralni dio poslovnog prostora, tj. da ne morate koristiti prostorije za život u vašoj kući.
3. Aktivno skladište - ovdje se pohranjuju stvari koje vam svakodnevno trebaju, za razliku od onih koje vam nisu potrebne u svakodnevnom poslovanju i koje se mogu pohraniti na većoj udaljenosti od ureda (tzv. pasivno skladište). U samom uredu neke stvari svoje mjesto naći će direktno u ili pokraj radnog stola; za druge morate pronaći adekvatni prostor u neposrednoj blizini.
Osim osnovnih dijelova koje poslovni prostor treba sadržavati, još je nekoliko stvari na koje trebate obratiti pažnju pri odabiru odgovarajuće lokacije:
- Svjetlo - čak i ako imate dovoljan broj velikih prozora u vašem domu, trebat će vam dodatni umjetni izvor svjetlosti.
- Električni i telefonski priključci - mogao bi vas iznenaditi konačni broj priključaka potrebnih da bi poslovni prostor funkcionirao, moguće je da ćete trebati uvoditi nove utičnice.
- Klima - ovisno o geografskom položaju i specifičnostima vašeg doma, možda će vam trebati dodatno hlađenje/grijanje.
- Odijeljenost od prostorija za život - u kućnom poslovnom prostoru, važnost odvojenosti prostora za rad i onoga za život često se zanemaruje. Vaš kućni ured najbolje će funkcionirati ako mu možete omogućiti potpunu "privatnost" dok se koristi i zaštitu dok nije u uporabi.
- Ulaz - ulaz može biti izveden jednostavno sa sklopivim vratima, ili dijelom sobe koji nije dostupan ostatku obitelji dok radite. Ukoliko za vaš posao trebate zaposlenike ili ćete kontaktirati s mnogo mušterija, problem ulaza postaje nešto kompleksniji. Dakako, u tom slučaju idealno bi bilo pronaći ulaz koji će ured povezivati direktno s ulicom, kako bi se izbjegao prolaz kroz prostorije za život.
Izdvojeni članci
Sada je već izvjesno da će s početkom 2025. godine ponovo doći do povećanja praga za obvezan ulazak u sustav poreza na dodanu vrijednost te da će sadašnji limit od 40.000 eura biti povećan na 50.000 eura
Važnost razumijevanja earnout mehanizma pri prodaji obiteljske tvrtke
Prodaja obiteljske tvrtke (poslovnih udjela u obiteljskoj tvrtki) predstavlja složen proces u kojem je ključno uskladiti financijske interese prodavatelja i kupca. Jedan od često korištenih instrumenata u ovakvim transakcijama je earnout– mehanizam kojim dio kupoprodajne cijene ovisi o budućim poslovnim učincima društva čiji su poslovni udjeli predmet transakcije.
Sedam ključnih razloga za korištenje akvizicija kao strategija rasta poslovanja
Donosimo 7 ključnih razloga zašto bi vaša tvrtka trebala razmotriti akvizicije kao stratešku odluku za poslovni rast