Proizvođači vas nastoje zbuniti bizarnim pakiranjima ili neprimjereno velikim kutijama s malo korisnog sadržaja
Nabava namirnica ponekad predstavlja obiteljsko okupljanje, a ponekad i nužno zlo. Kako god da bilo, veliki marketi predstavljaju izazov. Čovjek se izgubi od silnih cijena, popusta i „ograničenih ponuda do isteka zaliha“. Na takva mjesta trebate zalaziti potpuno koncentrirani i opredijeljeni kao cijenjeni kupac, koji bi skoro uvijek trebao biti u pravu. Kupujete li rinfuzo voće i povrće, imajte u vidu da je ono što je najbliže ruci i pogledu temeljito probrano, odnosno lošije kvalitete. Ako je više vertikalno naslaganih kašeta, one ispod često su nedirnute. Kako se salata prodaje na komad, tako je moguće dobiti duplo veću glavicu za istu cijenu. Ili bolju kvalitetu. Ništa se ne trebate ustručavati niti sramiti, vi ste cijenjeni kupac.
Kod pakiranih proizvoda, svakako valja obratiti pažnju na rok upotrebe. Pakiranja u prvom redu su starija, ona iza su novija. Pri usporedbi cijena sličnih proizvoda, uvijek pogledajte kolika je cijena po kg. Jedino tako možete otkriti što je jeftinije. Proizvođači vas nastoje zbuniti bizarnim pakiranjima ili neprimjereno velikim kutijama s malo korisnog sadržaja. U nekim dućanima imaju običaj da plastične posudice za pakiranje grožđica, bakalara ili neke druge gotove hrane obračunavaju „bruto za neto“, odnosno posudicu dodatno plaćate po cijeni hrane u njoj. Nadam se da ne pristajete na takve prevare. I još nešto. Kupovina dodataka prehrani u marketima ili ljekarnama nije isplativa. Razmotrite I-herb ili Ebay, ali svakako imajte u vidu da će vam na sve pošiljke iznad 22 EUR-a vrijednosti naplatiti PDV, osim za robu iz EU. Za nju dodatnih davanja nema.
I igre riječima znaju zbuniti. „Prodaja do isteka zaliha“ ne znači baš ništa. Svaka zaliha je limitirana, niti jedna nije neograničena. Ako je drugi (jeftiniji) proizvod 50% jeftiniji, to samo znači da je stvaran popust 25% ili manje. Brojka 50 ljepše zvuči. Uz to, navode vas da kupite 2 komada. Obratite pažnju i na „akcije“, gdje, uz određenu potrošnju, skupljate kupone za povoljnu nabavku npr. seta noževa. Gotovo u pravilu, takvi su proizvodi i uz veliki popust vrlo skupi. Netko mi je rekao da je ova cijena uz „popust“ zapravo redovna cijena. A nagradne igre, gdje treba slati nekakav kod skupim SMS porukama zapravo su navlakuša. Osim kupnje proizvoda, morate kupiti i ulaznicu za nagradnu igru. Na osnovi prihoda od SMS poruka, proizvođač najčešće isfinancira sve nagrade. I još mu ostane.
Kupnja na placi donosi malo drugačiji set izazova. U pravilu, ja ne kupujem tamo gdje ne mogu birati. (Nemogućnost biranja znači da je roba ili stara ili nejednake kvalitete.)Kod vage s utezima, trebali bi donekle savladati tehniku brzog računanja. U protivnom, bit ćete laka žrtva. Prodavač je brz kod obračuna, obično na vašu štetu. Pogotovo pri kišnom vremenu, posude za vaganje znaju biti pune vode. Dakle, na licu mjesta dobro provjerite što kupujete i koliko plaćate. Za manjak u novčaniku ili gnjilež, koje otkrijete kod kuće, važi samo jedno – zakasnili ste! Naknadna prepucavanja su mučna i zamorna. Opreza i mudrosti nikada dosta.
Prijavite se na besplatni newsletter: [email protected]