Od nekadašnje "šminke", klima je postala sigurnosni uređaj, jer slaba ventilacija, visoka temperatura i nedostatak svježeg zraka izazivaju zdravstvene probleme za volanom, naročito kod onih osjetljivijih.


Sjećam se jednog starog majstora koji je dobro znao pričati viceve, pa je jednom prilikom ispričao kako je netko bio u Turskoj i za­ključio da su Turci malo bedasti. Zašto? Pa vidio je jednog Turčina kako šepa i boli ga noga, a on je zavezao glavu. Naravno da taj nije znao što Turcima znači tur­ban, pa bi se isto tako čudio da je na ovim nesnosnim temperaturama vidio auto sa svim zatvorenim prozorima. Joj, kak' je be­dast, vani gori od topline, a on se još sav zatvorio, si­gurno bi pomislio. No, bez brige, taj sigurno nije ni lud ni bedast, nego pametan čovjek, koji je za­klju­čio da je klima u autu korisna stvar, makar se upo­trebljavala sa­mo mjesec, dva. 

Ljeta više nisu onakva, kakva su nekada bila. Uvijek je ljeto bilo toplo, ali ovako sparno i vlažno kao ovih za­dnjih par dana, podsjeća nas da bi se trebali zamisliti nad svojom sudbinom u smislu očuvanja okoline.

Od nekadašnje "šminke", klima je postala sigurnosni uređaj, jer slaba ventilacija, visoka temperatura i ne­do­statak svježeg zraka izazivaju zdravstvene probleme za volanom, naročito kod onih osjetljivijih. Pored gubljenja koncentracije, lošeg raspo­loženja i nervoze, takva oso­ba može i pasti u nesvijest. Što to znači u današnjem prometu za vozača i ostale sudionike u prometu ne tre­ba posebno naglašavati. Kli­ma je stvarno "zakon" u ovim vrućinama, no ne smi­je se pretjeravati s hla­đe­njem, jer organizam može doživjeti temperaturni šok. Nakon ulaska u vozilo, naj­radije bi upalili klimu na naj­minimalniju temperaturu, no pravilo je da razlika iz­među vanjske temperature i one u autu ne smije biti više od deset stupnjeva. Ima i onih koji ne podnose klimu i odmah se prehlade ili im zglobovi pošalju signal da im to ne paše. Takvi moraju biti oprezniji, jer umjesto pozi­tivnih mogu dobiti nega­tivne učinke.

Najuobičajeniji kvar je nedostatak rashladnog pli­na, koji se može gubiti na cijevima ili spojevima. Kako se razvijaju svi segmenti u automobilu, tako i klima bilježi vidni napredak, tako što je već odavno automatska, tj. sama regulira temperaturu, ali sada hladi svako mjesto u automobilu posebno. To bi značilo da vozač može sebi namjestiti temperaturu Sje­vernog pola, dok suvozač uživa u planinskoj ili obratno. Dakle, ako kupujete novi auto, a nude vam klimu, na­ročito po povoljnoj cijeni, ne oklijevajte. Ako je ne bu­dete imali, možda će vam već slijedeće ljeto biti žao!