Bitno je da kad nadolijevate ulje, ne pričate s nekom dobrom susjedom, koja će vam odvući pažnju od posla. Iako će vam to izgledati smiješno, iz prakse se zna da su ljudi ispustili ulje i nisu nalili novo, ili nisu ispustili staro, a ulili su novo u motor.


Polako, ali sigurno, dolazi nam proljeće. Rascvala stabla amula s prekrasnim mi­risnim cvjetovima i laganija ženska odjeća, bude želju za akcijom. Ako s te strane nis­te baš aktivni, najgore je, za­valiti se na kauč i čekati Dnevnik. Ima toliko poslova po kući koje sigurno možete obaviti, i dokazati da još ipak niste za otpis. A tu je i vaš auto!

Zar se nije divno dignuti subotu ili nedjelju ranije, oprati auto, i baciti pogled i kontrolu na neke važne stva­ri. Ako još niste, probajte. Mnogi će reći da kod novijih automobila nemaju više što raditi. Djelomično su u pra­vu. Otvaranjem haube na takvim autima, motornim prostorom dominira veliko plastično kućište filtera zraka, koje pokriva gotovo sav motor, tako da se mnogi prestraše i jednostavno spu­ste haubu zauvijek. No, nije tome baš tako.

Proizvođači sve više trpaju motore u sve manje prostore, pa su i nekad najdos­tup­nije svjećice, postali di­jelovi koji se kod nekih teško pronalaze. Za problem sija­lica kod novih vozila smo već pisali, kako bez jako vještih ruku i nekih poma­gala, nije moguće izvršiti zamjenu, a kod nekih jako često izgaraju. Suočeni s tim problemom, proizvođači su već počeli ugrađivati farove, koji se jednostavno vade prema van i onda se sijalica promijeni bez problema. Na­dajmo se da to neće is­koristiti "sakupljači" polov­nih dijelova!

Vezano za naše kontrole, vjerojatno će uvijek biti dostupne kontrole i nadolijevanja, motoru i automobilu, životno važnih tekućina.
 
Pa, počnimo s uljem mo­tora. Znano je da svaka šipka ima dvije crte koje predstavljaju minimu i maximum. Sve, što je iznad po­lovice između minimuma do maximuma, je O.K. Nivo ispod donje crte, izazvat će paljenje lampice pritiska ulja u zavojima, prilikom oštrije vožnje i pojavom lupanja u motoru, dok je lampica upa­ljena. To znači da je ulja to­liko malo da je i ona mala količina, u zavoju, uslijed naginjanja pobjegla u stranu i da je pumpa ulja više ne može usisati, kako bi je poslala po cijelom sistemu motora ili skraćeno rečeno, nema pritisaka ulja, pa ni trenutačnog podmazivanja pod tlakom. Takvom više­kratnom pojavom, može do­ći do ozbiljnog oštećenja motora. Prekomjernom ko­li­činom, tj. visoko iznad mak­simuma, počet će izba­civanje ulja na semeringe mo­tora, ili šipku, jer unu­trašnji prostor motora nije pred­viđen za veće količine iznad dozvoljenih. Ulje se, uslijed okretanja radilice, više nema kamo širiti, pa izbije na semeringe i tako ih ošteti. Bitno je dakle, da kad na­dolijevate ulje, ne pričate s nekom dobrom susjedom, koja će vam odvući pažnju od posla. Iako će vam to izgledati smiješno, iz prakse se zna da su ljudi ispustili ulje i nisu nalili novo, ili nisu ispustili staro, a ulili još novo u motor. U prvom slučaju, ako imamo "tvrdo uho" mo­že doći do zaribavanja mo­tora, a u drugom se može dogoditi da motor uopće neće upaliti ili jedva upali, ali ne može postići okretaje uslijed prevelike mase ulja. Dakle, ni previše ni premalo, nego koliko treba.

Ovo me podsjeća na onaj vic, kad su Rusi bili u tvrdom komunizmu, i kad je tovariš Sergej došao prekasno na posao, pa je završio u za­tvoru, jer je remetio pos­lovne obaveze i proizvodnja je patila. Kad je došao pre­rano, isto su ga zatvorili jer, sigurno nešto špijunira. Taj dan kad je došao točno na vrijeme, opet su ga sta­vili u zatvor, zato što si­gur­no ima Švicarski sat, a ne Ruski!