16.03.2014.
Kontrolirajte ulje
Polako, ali sigurno, dolazi nam proljeće. Rascvala stabla amula s prekrasnim mirisnim cvjetovima i laganija ženska odjeća, bude želju za akcijom. Ako s te strane niste baš aktivni, najgore je, zavaliti se na kauč i čekati Dnevnik. Ima toliko poslova po kući koje sigurno možete obaviti, i dokazati da još ipak niste za otpis. A tu je i vaš auto!
Zar se nije divno dignuti subotu ili nedjelju ranije, oprati auto, i baciti pogled i kontrolu na neke važne stvari. Ako još niste, probajte. Mnogi će reći da kod novijih automobila nemaju više što raditi. Djelomično su u pravu. Otvaranjem haube na takvim autima, motornim prostorom dominira veliko plastično kućište filtera zraka, koje pokriva gotovo sav motor, tako da se mnogi prestraše i jednostavno spuste haubu zauvijek. No, nije tome baš tako.
Proizvođači sve više trpaju motore u sve manje prostore, pa su i nekad najdostupnije svjećice, postali dijelovi koji se kod nekih teško pronalaze. Za problem sijalica kod novih vozila smo već pisali, kako bez jako vještih ruku i nekih pomagala, nije moguće izvršiti zamjenu, a kod nekih jako često izgaraju. Suočeni s tim problemom, proizvođači su već počeli ugrađivati farove, koji se jednostavno vade prema van i onda se sijalica promijeni bez problema. Nadajmo se da to neće iskoristiti "sakupljači" polovnih dijelova!
Vezano za naše kontrole, vjerojatno će uvijek biti dostupne kontrole i nadolijevanja, motoru i automobilu, životno važnih tekućina.
Pa, počnimo s uljem motora. Znano je da svaka šipka ima dvije crte koje predstavljaju minimu i maximum. Sve, što je iznad polovice između minimuma do maximuma, je O.K. Nivo ispod donje crte, izazvat će paljenje lampice pritiska ulja u zavojima, prilikom oštrije vožnje i pojavom lupanja u motoru, dok je lampica upaljena. To znači da je ulja toliko malo da je i ona mala količina, u zavoju, uslijed naginjanja pobjegla u stranu i da je pumpa ulja više ne može usisati, kako bi je poslala po cijelom sistemu motora ili skraćeno rečeno, nema pritisaka ulja, pa ni trenutačnog podmazivanja pod tlakom. Takvom višekratnom pojavom, može doći do ozbiljnog oštećenja motora. Prekomjernom količinom, tj. visoko iznad maksimuma, počet će izbacivanje ulja na semeringe motora, ili šipku, jer unutrašnji prostor motora nije predviđen za veće količine iznad dozvoljenih. Ulje se, uslijed okretanja radilice, više nema kamo širiti, pa izbije na semeringe i tako ih ošteti. Bitno je dakle, da kad nadolijevate ulje, ne pričate s nekom dobrom susjedom, koja će vam odvući pažnju od posla. Iako će vam to izgledati smiješno, iz prakse se zna da su ljudi ispustili ulje i nisu nalili novo, ili nisu ispustili staro, a ulili još novo u motor. U prvom slučaju, ako imamo "tvrdo uho" može doći do zaribavanja motora, a u drugom se može dogoditi da motor uopće neće upaliti ili jedva upali, ali ne može postići okretaje uslijed prevelike mase ulja. Dakle, ni previše ni premalo, nego koliko treba.
Ovo me podsjeća na onaj vic, kad su Rusi bili u tvrdom komunizmu, i kad je tovariš Sergej došao prekasno na posao, pa je završio u zatvoru, jer je remetio poslovne obaveze i proizvodnja je patila. Kad je došao prerano, isto su ga zatvorili jer, sigurno nešto špijunira. Taj dan kad je došao točno na vrijeme, opet su ga stavili u zatvor, zato što sigurno ima Švicarski sat, a ne Ruski!
Izdvojeni članci
Sezonska kuhinja
Kuglof od jabuka i bundeve
Od ove dvije kraljice jeseni napravite sočni kuglof koji odlično paše uz ovo promjenjivo vrijeme vani
Sezonska kuhinja
Preokrenuti bezglutenski tart od kupusa i mrkve
Evo kako možete pripremiti jednostavan zdravi tart koji je prikladan i za one osjetljive na gluten
Sezonska kuhinja
Tagliatelle od kestena
Zbog visokog sadržaja škroba, od kestena se može dobiti brašno koje prirodno ne sadrži gluten pa ga možete koristiti u bezglutenskim kolačima, palačinkama, kruhu ili pecivima. Može se koristiti i za pripremu tagliatella, njoka ili palente.