Obzirom na njegovu vrijednost, ponekad je popravak skuplji nego vrijednost kompletnog vozila. Naravno, ako se radi o težem kvaru i ako se kvar doista popravi kako treba, a ne da se samo "zakrpa". Onda se znaju dogoditi situacije kad vlasniku treba stolica ili čaša vode prilikom plaćanja računa.
Iako su noviji automobili
skoro neosjetljivi na veće promjene temperature, oni stariji znaju pokazati
znakove neposlušnosti. Pa naravno, reći će netko, ako je auto star preko deset
godina i njegovi sastavni dijelovi imaju toliko. A to je kao kod starog
čovjeka: s godinama počinju problemi na koje treba biti spreman. Problem je u
tome što kako auto stari ili ima više kilometara, više je podložan kvarovima.
Obzirom na njegovu vrijednost, ponekad je popravak skuplji nego vrijednost
kompletnog vozila. Naravno, ako se radi o težem kvaru i ako se kvar doista
popravi kako treba, a ne da se samo "zakrpa". Onda se znaju dogoditi
situacije kad vlasniku treba stolica ili čaša vode prilikom plaćanja računa. A
dogovor je bio "napravite sve što treba".
Pa je tako jednom prilikom stranki pregledan automobil i dan predračun na par
stotina eura, a vlasnik je glatko odgovorio: nemam ja toliko, napravite nešto
za sto eura! Smiješno kad ne bi bilo tužno. A kad stane na cesti, ... bem ti
majstora.
Jedan od težih kvarova
bez obzira na starost automobila je pregrijavanje motora. Naravno, ako se odmah
po paljenju lampice visoke temperature ili kazaljke u maksimalnom položaju ne
stane! Ukoliko ste tako postupili, vjerojatno da će se sav popravak svesti samo
na zamjenu neispravnog dijela. Ali ako nastavite vožnju u takvim uvjetima,
misleći: ma neće se ništa dogoditi ili imam još samo malo do cilja, možete
cijenu popravka i više nego udeseterostručiti.
Obično se to ne dogodi, jer bijeli dim koji suklja iz motora više izazove strah
da će se nešto zapaliti, ali ima onih koji iz bilo kakvih razloga ipak nastave
vožnju, misleći kao narkomani "još samo malo" i unište motor.To se dogodi zato jer se metalni dijelovi motora na previsokoj temperaturi
toliko prošire da mora doći do zaribavanja o površinu po kojoj se kreću ili
vrte. To se stručno zove diletacija.
Tko baš ne razumije tehnički rječnik, evo slikovitog objašnjenja. Mujo usmjerio
puhalicu s toplim zrakom u svoje međunožje, pa ga Haso pita što radi. Kaže
ovaj, u Večernjoj učili diletaciju i shvatio je da se tijela na toplini
rastežu, a na hladnoći skupljaju. A gdje je Fata? Eno je u frižideru!
Da se vama ne bi dogodio problem s diletacijom naravno tehničke prirode,
provjerite da li vam sistem hlađenja funkcionira kako treba. Nadajmo se da će
nam ventilator hladnjaka raditi više nego inače, jer bi trebalo biti većih
gužvi i kolona od turista koji će nam doći. U tu svrhu najprije pogledajte nivo
vode ili tekućine u posudicu ili hladnjaku, koji u hladnom stanju mora biti do
propisane oznake. Ako svako toliko morate dopunjavati sistem, poduzmite nešto
dok je vrijeme. I mehaničarima treba odmor, pa se nemojte čuditi ako baš usred
ljeta naletite na poruku "zatvoreno do..."
Slijedeće što sami možete ispitati je stanje klinastog remena, koji pokreće
pumpu vode. Naravno da ćete supruzi reći da na godišnji uzme i rezervne čarape,
iako nije zima, jer zlu ne trebalo, ako pukne remen, omotat ćete oko ramenice
radilice i pumpe vode jednu čarapu i tako stići do prvog servisa. Ipak bi bolje
bilo da ako primijetite i malu napuknutost ili izlistanost remena, istog odmah
zamijenite.
Oni koji na motorima više nemaju klinasti remen, a s time ni tako duboke kanale
gdje bi čarapa u slučaju potrebe "sjela", neće si moći pomoći ni s
hulahopkama, ni s ničim drugim osim originalnim remenom. To su tzv. mikro ili multrib remeni koji su plosnatiji, a s donje strane imaju
više kanala. Točno je to da su oni dugotrajniji, ali ne i vječni. Osim
propisane dužine, moraju imati i broj kanala koji će odgovarati remenici pumpe
vode.