Evo nas u novoj godini. Godinu dana stariji, da li toliko i pametniji. Neki će, nažalost ponoviti greške i gluposti iz prošle godine, a neki bogme i neće. Pojedinci su prelaz u Novu dočekali s obećanjem da više neće pušit, pit, uzimati kredite, no za takve prekide ne treba čekati baš taj datum. Dovoljno se bilo koje jutro probuditi i reći: od danas, dosta, jer ako čovjek nije dovoljno uporan, nikakav poseban datum mu neće riješiti problem. No, svako pravilo ima svoju iznimnku. Oni koji imaju starije aute, koji već teško prolaze tehnički pregled i nisu više tako sigurni i pouzdani, mogu si baš ove dane reći: idem kupiti novi auto. Nije to zbog potrošačke groznice što u blagdanskim danima trese cijeli svijet, nego zbog znatno povoljnijih cijena automobila na tržištu. Sjećate se onih vremena kad smo uglavnom mogli kupiti Stojadina, Yugića, Četvorku ili tko je imao malo više novaca, Golfa. Ta vremena su definitivno iza nas, i neka jesu. Onda su se tražile veze i stavljalo sto maraka u džepove onih koji su mogli osigurati da se prilikom kupnje nekog Zastavinog automobila, sva vrata normalno zatvaraju. Za uplatu novog Golfa, ljudi su noć ili dvije spavali u Opatiji ispred vratiju prodavaone, kako bi uhvatili red za uplatu, jer, ako si zakasnio i količine su prodane, za slijedeću turu nije se znalo kad će stići ni koliko će koštati. A danas...Nije prošlo toliko puno vremena, a situacija se promijenila iz temelja. Još prije par godina, čudili smo se kako u susjednoj nam Sloveniji, već nije rijetkost da vas pozovu na predstavljanje nekog automobila, kao da se radi o padelama ili pokrivačima, na čije smo prezentacije već svi navikli. Kod nas još toga nema, ali nije daleko vrijeme, kad će tako biti. Nitko ne nudi sve i sva dok stvarno ne zagusti. A i kod nas je počelo biti gusto s prodajom automobila. Prodaja novih auta definitivno je u padu. Na sve strane saloni u kojima su nasmješene prodavačice, koje su posebno obučene za takvu vrstu prodaje. Na svakom staklu poruke koje pozivaju baš u njihov salon, jer su "ubili cijene, daju besplatno gorivo za mnogo kilometara, gratis muzika, gratis klima, besplatne zimske gume, dizel po cijeni benzinca" itd. No, onome tko malo poznaje problematiku prodaje automobila, jasno je zbog čega je to tako. Proizvođači sve više pritišću dilere, koji moraju prodati svake godine sve više automobila. Dileri nastoje na svaki način to i učiniti, jer ako ne prodaju dovoljan broj, pada im popust, koji svaki diler ima prilikom prodaje, a i daljnji ugovor s tvornicom jer upitan. A kada su otvarali grandiozne salone isključivo za tu i tu marku i izgradili objekte koji moraju biti izgledom, rasporedom i položajem po strogim tvorničkim normativima, morali su uzeti kredite, koji već dolaze na naplatu, a ako nema prodaje, nema ni vraćanja kredita. Začaran krug, iz koga nema izlaza, ako prodavač nije elastičan i malo ne popusti na cijeni. Inače kupac ide u drugi salon, gdje će možda više izvući. Ovim riječima, još malo pa kao da smo na placi, gdje idemo od jedne do druge prodavačice i mjerimo koja će za istu cijenu ponuditi najviše. Dobro, auto nije pomidor, ali ako netko baš nije zaljubljenik u neku marku, neće puno birati, jer je danas većina automobila iste kvalitete, imaju istu garanaciju, potošnju ili sličnu liniju. I što danas znači Ford, kad već Fiati imaju njihovu platformu, kad se pojedini modeli u Japanu prodaju pod imenom Mazda. Radi uštede troškova, javljaju se kombinacije koje prije nekoliko godina nisu bile ni zamislive. Renault radi s Nissanom, jer je njegov većinski vlasnik, što mu diže reiting, ali uzima i Rumunjsku Daciu pod svoje i radi respektabilan automobil, koji je do prije par godina bilo nezamislivo kupiti, jer je hrđao više od Zastave. Golf šeste generacije više neće biti Njemački proizvod, jer će više od polovice njegovih satavnih dijelova biti izrađeno izvan Njemačke, u Meksiku, Brazilu, Indiji, a možda će se slagati u Kini. Što će onda značiti ili što znači već sada: ja sam za njemački, francuski ili talijanski automobil, kad takvi više neće ni postojati. No, vratimo se mi našoj temi! Ako niste opterećeni drugim kreditima, ili imate načina doći do njih, sada je povoljno vrijeme da pomladite svoj vozni park. Neki popusti na automobile proizvedene u predhodnoj godini, izgledaju nestvarni, ali su doista takvi. Na manjim autima, popusti možda ne znače uštedu značajnih sredstava, ali ako ste se odlučili za "auto od komada", na nekim "zvjerkama", možete uštedjeti toliko da za popust možete kupiti još jedan gradski auto. Trgovci se na svaki način žele riješiti zaliha i budite uporni kod traženja povoljnosti. Isplati se ! Ako baš niste pri nikakvoj lovi, onda kupujte nekoliko Novih listova i izrezujte kupone ili kupite tombulu Zametskih maškara. Oni nude Peugeot 206 za deset kuna. Netko će ga ipak dobiti.......