Odmakla je već sezona amaterskih radova na automobilu, naročito za one koji nemaju vlastitu garažu i koji su to obavljali ispred kuće ili na pločniku. Zadnje važno što se moglo učiniti je zamjena antifriza, što smo obavili u prošlom broju. Slijedi nam hladno vrijeme kad nikome neće biti ugodne bilo kakve radnje na otvorenom prostoru, nego će zato mnogi pričekati prvo proljetno sunce, pa da opet svog ljubimca dotjeruju, popravljaju i čiste. No, do tih lijepih dana ima još vremena, i kako bi Indijanci rekli, puno će vode do tada proteći rijekama. Prije toga treba očekivati ono što djecu jako veseli, a nas starije, uglavnom manje, a to je snijeg led i niske temperature. I neće trebati čekati dugo, ustvari, već je prošle sedmice okolicom Rijeke bilo snježnih padavina, a kažu da je čak na Krku i ralica bila u pripravnosti. Auto i snijeg baš ne idu skupa, ali ako između te dvije riječi, tj. između auta i snijega ubacimo lance, tada je situacija već normalnija. Ipak, nitko ne voli lance jer koliko god oni danas bili relativno jednostavni za montažu, ne montiraju se sami i za taj posao, iz toplog automobila treba izaći na zimu, koja više ne izgleda onako lijepo, kao iz unutrašnjosti auta. Većina pribjegava upotrebi lanaca ili kad stanu u snijegu ili kad Policija naredi da se dalje bez lanaca ne može i ne smije. Najgore je ako ste na dugom putu, pa prolazite kroz dijelove gdje malo ima, a malo nema toliko snijega, pa ih treba više puta skidati i stavljati. S lancima na kotačima, svakako nije preporučljivo voziti dijelovima suhe ceste, osim kratko, jer dolazi do njihovog pregrijavanja i prevelikog trenja, kad je izvjesna mogućnost kidanja i oštećivanja dijelova ovjesa i kao najgora mogućnost, ozlijeđivanje slučajnih pješaka dijelovima pokidanih lanaca. Da li će vam trebati montirati lance već pri maloj debljini snježnog pokrivača, ovisi o vašim gumama. Što je guma novija, tj. ima dublje kanale, to će se bolje boriti sa snijegom. Nasuprot tome, "ćelava" guma, odmah gubi bitku, proklizi na podlozi i od vožnje nema ništa. U ravničarskim krajevima, važno je krenuti s mjesta, pa se do odredišta nekako stigne, no u dijelovima gdje ima uzbrdica i nizbrdica, svaki uspon ili pad terena može izazvati stajanje ili proklizavanje nizbrdo. Lanci se, dakle u bunkeru ne drže radi Policije ili pokazivanja, nego zbog nasušne potrebe. Ako kutiju u kojoj su pakirani, prvi puta otvorite baš kad se dalje bez njih ne može, vjerojatno ćete imati problem. Na svim kutijama jasno je prikazan način njihove montaže, no na većoj hladnoći ili vijavici, možda nećete biti u prilici učiti zbog debelog minusa. Poradi toga dobro je istrenirati postavljanje lanaca u toploj sobi. Uzmite rezervni kotač i lance i na miru proučite njihovo postavljanje. Kako smo rekli, nije neka filozofija, ali bićete puno sigurniji i brži, ako budete u prilici da ih morate stavljati na snježnoj cesti. Nije loše u kutiju s lancima ubaciti radne rukavice, jer na hladnoći nije baš ugodno raditi golih ruku, a ako ste preosjetljivi na hladnoću, prsti će vam utrnuti, pa nećete moći osigurati, tj. "zavezati" lanac. Budite sigurni da ste ga dobro napeli, iako neki imaju samozatezanje. Koristite li stari tip lanca, a pred vama je dug snježni put, zaustavite se na nekom mjestu gdje nećete ometati promet i zategnite ga. Labav lanac može oštetiti dijelove ovjesa ili karoserije, a to vam zaista nije potrebno. Iako dosta vozača u prtljažnicima svojih automobila već ima lance, uvijek se nađe dobar broj onih koji čekaju zadnji čas i onda nastane grozničava potraga, jer tog dana svi traže lance i oni planu. Još je gore ako se radi o rjeđoj dimenziji gume. Sva sreća da su sve dimenzije objedinjene u desetak grupa, jer su gume različitih unutrašnjih i vanjskih promjera i širine, pa se kroz te odnose mogu kombinirati potpuno različite dimenzije. Ako ste lance nasljedili od prošlog automobila ili posudili od susjeda, pročitajte dimenziju na boku vaše gume i usporedite s dimenzijom lanca. Kriva garnitura lanca neće vam biti od nikakve koristi, a ni Policiju nećete zavarati, jer na svakoj kutiji piše za koje je sve dimenzije guma. Ako ste vlasnik nekog skupocjenog, sportskog automobila, bit ćete razočarani, jer na neke modele se lanci, zbog malog razmaka prema blatobranu ne mogu montirati. Za takve postoje, znatno skuplji "pauci" koji se postavljaju bočno na kotač i u produžetku nožicama legnu na gazeću površinu gume. Šveđani eksperimentiraju sa tzv. čarapama za gume, koje su stvarno debele poput zimskih čarapa, ali od specijalne čičkaste tkanine. Navodno su rezultati bolji nego s lancima, ali ih se još ne priznaje u zimsku opremu. Za kraj, čini li vam se da je sve to s lancima prekomplicirano, ako vam baš nije potrebno na snijeg, bolje da ga u toploj sobi gledate na televiziji.