Mnogi ni ne znaju da na automobilu imaju sijalicu i prekidač svjetla za maglu.


Što obični smrtnici rade kad upadnu u maglu s obi­čnim automobilima, koji još nemaju senzore kao neki skupi automobili? Kod po­tonjih je dosta ukopčati pre­kidač razdaljine i auto se ne može približiti drugom is­pod zadanog razmaka. Kao u avionu, uključi se auto­matika, pa gas i kočenje do­zira kompjuter. Takvi ima­ju i svjetla koja paraju maglu ksenonskim farovima, i koji koštaju više od prosječne hrvatske plaće. Možda ih net­ko i ugradi u stari auto, pa kad ga bude prodavao u oglasu će pisati: prodajem ksenonske farove s Fiatom Uno. Vožnja u uvjetima ma­gle mora biti posebno op­rezna, naročito na autoputu gdje su brzine velike, pa čes­to dolazi do lančanih suda­ra, gdje u pravilu odjednom strada više ljudi. 

Svima je dobro poznato da nailaskom magle, treba bitno smanjiti brzinu, upaliti srednja svjetla i maglenke, te održavati puno veći raz­mak između vozila. Nikada ne znate kad vam na trenutak popustiti koncentracija, pa ako je razmak premali, nećete imati vremena za sigurno zaustavljanje, nego se za čas naći na zadnjem kraju drugog automobila. Što ako auto ispred vas ima ABS, pa je njegov zaustavni put puno kraći od vašega bez takvog uređaja. 

Što je s farovima? Neka­ko ste se provukli na tehnič­kom, gdje ste upozoreni da bi ih trebalo promijeniti, jer su sjenila već slaba. U ote­žanim uvjetima vožnje, bit ćete svje­sni da vas kontrolor nije upozorio tek da nešto kaže.

Ako vozite poznatom di­onicom bit će nešto lakše, ali kad se cesta ne pozna i kad se ne vide znakovi, vožnja predstavlja pravu avanturu. Neki u takvim uvjetima tra­že slamku u vozilu ispred sebe, naročito ako vide da ima registraciju grada u či­jem se okruženju voze. Mis­le, taj pozna cestu, pa ću se držati njegovog pravca. 

Mnogi ni ne znaju da na automobilu imaju sijalicu i prekidač svjetla za maglu. On se ukopča, pa na štop lampi upali sijalicu jake sv­jetlosti koja se u uvjetima magle puno više ističe, nego one pozicionog svjetla ili štopa. Ponekad to može biti od presudne važnosti, pa ako niste znali da imate tu mogućnost, potražite na in­strument tabli prekidač za koga možda nikada niste znali čemu služi. U najgo­rem slučaju, nije loše ni upaliti sva četiri žmigavca samo da auto bude uočljiviji. Ne zaboravite odmagliti sta­kla s unutrašnje strane. Uz veliku maglu vani, doista vam ne treba još dodatne zamagljenosti.