Ljeto nas pomalo, ali sigurno napušta. Već je Bela nedeja, što znači da će vrijeme biti sve gore, a to podrazumijeva i lošije uvjete vožnje. Iako je i ljeto obilovalo kišom, tek nas očekuju prave jesenje padavine, praćene maglom i smanjenom vidljivošću. Neki "hrabri" vozači svoju vožnju uopće ne prilagode novonastalim uvjetima, pa po cesti i dalje voze kao da su sami na svijetu. Nemalo puta izazovu i prometne nezgode, često i s tragičnim posljedicama. No, i takvima će brzo doći kraj, jer prijedlog novog Zakona o sigurnosti prometa predviđa i trajno oduzimanje vozačke dozvole ako se ponavljaju teži prekršaji. Dakle, dolazi dio godine kad ćemo u vremenskim prognozama često slušati riječi "smanjena vidljivost". Pojam smanjene vidljivosti u smislu prometnih uvjeta podrazumijeva slučaj kada vozač ne može jasno uočiti prometne znakove ili ostale sudionike prometa na udaljenosti od dvjesto metara na cestama izvan naselja ili sto metara u naselju. Razlog tome može biti kiša, snijeg, magla, naročito u noćnim satima. Naravno da tada treba pamet u glavi i kontrola u nogama. Brzinu treba smanjiti, a razmak između vozila povećati. Ako je razlog slabe vidljivosti magla, treba reći da se ona u toku vožnje može javljati povremeno, tj. ne mora stalno biti prisutna u toku puta, nego je izražena u kotlinama ili riječnim usjecima. Sjećam se tako jedne priče prijatelja muzičara, koji su se vraćali s gaže iz maglovitog Gorskog kotara. To je bilo vrijeme daleko od "nula-nula", pa su si dečki i malo i popili, kako to nekim muzičarima i priliči. Znajući za vanjske i "unutrašnje" uvjete vožnje, vozač je doista lagano i oprezno vozio, kao i svi ispred i iza njega. No, nakon nekog vremena, ovi od iza stali su preticati njihov automobil, našto su muzičari reagirali sa neodobravanjem i pitanjima tko je tu više popio, njihov vozač ili oni što tako bjesomučno voze i pretiču, a vidljivost je, zbog magle nikakva.. Tek nakon nekog vremena netko se sjetio da su stakla stvarno zamagljena, ali s unutrašnje strane, a od magle više ni traga. Naravno da odgovorni vozači znaju prepoznati razliku između magle i unutrašnje zamagljenosti stakla, ali neki ne znaju da postoje i sprayevi kojima se, predhodno oprano staklo naspreja iznutra i desetak ili više dana ono ostaje suho i ne magli se. Tada ne trebaju česta brisanja rukom ili jelenjom kožicom, ni čekanja da ventilacija obavi svoj dio posla. Uglavnom, čim naiđe maglovito područje, treba upaliti svjetla za maglu, ako ih vozilo posjeduje, ali isto tako i stražnje crveno svjetlo, za koga mnogi ni ne znaju da postoji na njihovom automobilu. U gustoj magli to svjetlo je vrlo važno, jer je prodorno, pa ga vozači koji nailaze sigurno vide, no ako niste zadnji u koloni, pripazite na njegovo paljenje, jer zbog svoje jačine zna i smetati vozačima koji voze iza vas, naročito ako ne poštuju pravilan razmak. U takvim uvjetima zamagljuju se i vanjska ogledala, pa prije navedeni spray, riješava i te probleme. Prometne nezgode s najviše oštećenih automobila, dogodile su se baš za maglovitog vremena. Poznato je da je u susjednoj Italiji pred nekoliko godina, stradalo više od sto automobila na autocesti. Podsjetimo se još jednom da su jedini uzroci tome neprilagođena brzina i neodržavanje potrebnog razmaka između vozila. Svako nepotrebno zaustavljanje i ishitreni manevri, mogu biti izuzetno opasni u takvim uvjetima. Mnogi vozači u usporenim kolonama voze na slijepo i oči su im toliko umorne od silne koncentracije i pokušaja traženja i slijeđenja bijele linije na cesti da neki nepredviđeni potez vozila koji vozi ispred niti ne registriraju. I tu počne, kao na biciklističkoj trkci u kojoj svi voze kotač do koatača, a jedan u sredini padne. Svi koji su iza njega, također padaju ili lete van ceste. Dakle, ako vam je u takvim uvjetima potrebno zaustavljanje, učinite to na način da ostali iza vas prođu bezbolno. Prije stajnja, signalizirati im možete višekratnim laganim pritiskanjem pedale kočnice, kada će se paliti štop svjetla, ili paljenjem četiri žmigavca. Zaustavite se na mjestu gdje vaše vozilo nikom neće smetati, a mjesto obavezno obilježite sigurnosnim trokutom. Pri tome pazite i ne zaboravite na sigurnosni fluorescentni prsluk dok ste oko automobila, da zbog loše vidljivosti ne bi nastradali. Neki slijepo vjeruju vozačima ispred sebe, pa kud prednji kolega, tud i oni. Nisu svi koji voze ispred vas idealni vozači, dapače možete skupa s njima završiti izvan ceste. Stara je priča kad je čovjek kilometrima vozio "zalijepljen" za prednji auto, a onda je taj auto odjednom stao. Zašto ste stali, pita vozač prednjeg kolegu? Jer sam stigao u svoju garažu....