Poznato je da potrošeni motori, odnosno oni koji imaju lošu kompresiju u cilindru ili cilindrima teško ili nikako pale baš zbog tog problema, jer uz ispravne grijače motor treba imati dobar stupanj kompresije.


Evo, dogodilo se! Okolica Rijeke osvanula je pod bije­lim pokrivačem, na radost djece i onih koji se takvima vole osjećati, ali na žalost cestarskih službi i vozača kojima je automobil neop­hodan svakoga dana.
 
Bilo je i onih koji nisu ni pomišljali na vožnju, ali su bar htjeli skinuti snijeg sa svojih ljubimaca, upaliti mo­tor i uključiti grijanje da se otopi led sa stakla. No, dok je snijeg bilo lako skinuti, neki su imali problema sa paljenjem. Čulo se samo umorno okretanje elektro­po­kretača. Par puta i gotovo. Vjerojatno da bi takav problem u devedeset posto slučajeva trebalo pripisati slabom akumulatoru, o če­mu smo nebrojeno puta već pisali, ali bilo je i onih kojima je elektropokretač, ili kako ga u narodu nazivamo, alnaser, živo vrtio, ali od pa­ljenja svejedno nije bilo niš­ta. Naročito je taj problem bio prisutan kod automobila s diesel motorem. 

Najjednostavnije i najjeftinije bi bilo da je razlog neki neispravni grijač, koji bi ri­ješio problem. Na žalost, po­neki vlasnik će se ipak morati suočiti s činjenicom da je kvar puno veće naravi i troška. To, naravno ne znači da je još sve crno, ali ako problema s paljenjem nije bilo dok su još jutarnje temperature bile ugodne, imate razloga za strah oko većeg i skupog popravka vašeg au­ta. Poznato je da potro­šeni motori, odnosno oni koji imaju lošu kompresiju u cilindru ili cilindrima teško ili nikako pale baš zbog tog problema, jer uz ispravne grijače, dobro podešene diz­ne i naravno, "bosch pum­pu", za normalno paljenje, motor treba imati dobar stu­panj kompresije, u prosjeku duplo ili troduplo više nego na benzinskim moto­rima, gdje je najveća vrijednost oko 12:1.

Nikada nemojte škrtariti na filterima, jer to toliko malo košta, a tako puno znači. Iako vi sigurno ne ulijevate lož ulje, pita li vas netko tko to radi, recite mu da se onda filter za naftu mora mijenjati i prije deset tisuća kilometara zbog ma­nje čistoće loža. Noviji mo­tori, opremljeni sofisticira­ni­jim uređajima ne smiju ni prismrditi lož ulje, jer ih to doslovno može ubiti. 

Osim zamjene filtera naf­te, koji ponekad zna biti i problematičan, zbog teš­koća s odzračivanjem sistema, u vlastitoj režiji mo­žete još samo promijeniti grijače. Ali oprez! Najprije pogledajte gdje se nalaze. Ako nemate dovoljno živaca i spretnosti, a oni su "zabijeni" negdje ispod i iza sve­ga, radije prepustite majstoru njihovu zamjenu. Pre­malo košta da bi se smr­zavali na ovoj zimi i imali ruke izgrebane kao da vas je napala divlja mačka.