Mislite do Dubrovnika na ljeto. Kažu da je ljeti tamo manjak muškaraca. Najradije bi išli autom, jer nikad se ne zna, može dolje hitno zatrebati. Možda kod neke Njemice svojim skoro punoljetnim limenim ljubimcem probudite njezina sjećanja na djetinjstvo, kad su se takva vozila kretala njezinim gradom, pa se od miline sažali nad vama od podsjećanja na egzotičnost. Ali do Dubrovnika treba stići, a naročito, vratiti se. Može li to vaš auto izdržati? Kad ga onako, tužno i realno pogledate, niste baš sigurni.
Cijelo vrijeme ste baš na njemu štedjeli, u nadi da će ipak završiti kao kocka ispod preše u starom željezu, a vi ušparati dvije tisuće maraka i voziti novoga Renaulta. No, od svega ništa.
Kažete da su mehaničari skupi i da im ne vjerujete, pa što onda učiniti da vas auto ne bi ostavio na cjedilu. Ako imate sklonosti prema mehanici, možete poduzeti osnovne servisne radnje i zamijeniti potrošne dijelove i ulje. Ako je ulje prešlo više od deset tisuća kilometara ili je starije od godinu dana, zamijenite ga, a s njim i filter ulja. Pripazite prilikom odvijanja čepa ulja da vam se ključ ne okrene na čepu. Tada samo mehaničar pomaže. Za zamjenu filtera ulja treba vam poseban ključ, kojeg možete nabaviti u svim prodavaonicama rezervnih dijelova. Ako je filter jako stegnut, pa ključ proklizava, pomognite se s malo grubog brusnog papira, kojeg ćete podložiti između ključa i filtera i tako pomoći da bolje “zagrize”. Novi filter ne stežite ključem, jer je dovoljna snaga ruku za njegovo brtvljenje.
Ako ste bili zadovoljni snagom motora i paljenjem, ali su svjećice prešle više od deset tisuća kilometara, a niste uzeli one skupe, zamijenite ih istom markom i oznakom kao što je na postojećima. Oprez prilikom montaže novih. Neopreznost i žurba može vas koštati nekoliko dana ljetovanja. Obavezno ih par navoja uvrnite rukom, a tek onda upotrijebite ključ za završno stezanje.
Također pazite da vam pogled ne odluta u stranu, pa vam se ključ nakrivi. Tada puca porculan svjećice i takvu je možete baciti. Pipnite klinasti remen i malo ga prstima iskrenite na najduljem dijelu. Ako ima tragova istrošenosti ili početka pucanja, odmah dolje s njim. Pedesetak kuna nije vrijedno zaustavljanje kod Senja. Ako to niste na vrijeme primijetili pa vam izgori brtva glave, ili se dogodi još jači kvar, možete slobodno pozvati šlep službu, ali iz Rijeke. Vaše ljetovanje će se nastaviti u Opatiji, uz liniju 32. Ispravnost cijelog sistema hlađenja bitna je za njegovo normalno funkcioniranje. Ako vam ventilator hlađenja normalno ukopčava i iskopčava, a u hladnjaku ili dodatnoj posudi vode ne pojavljuju se mjehurići, sve je OK. Provjerite da nema propuštanja na spojevima sistema. I najmanje gubljenje vode, ljeti će se, zbog visokih temperatura i vožnja u koloni pojačati.
Osjetite li miris benzina, makar malo, nemojte ga zanemariti. Pokušajte locirati da li dolazi s prednje ili zadnje strane. Problem porozne ili raspukle cijevi možete sami riješiti, ali ako sumnjate u karburator ili ubrizgavanje, prepustite stručnjacima popravak. Ako miris dolazi straga, sagnite se i pogledajte da li je rezervoar mokar s donje strane. Popravku treba hitno pristupiti, jer je dovoljan bačeni opušak da za nekoliko minuta o svom automobilu govorite u prošlosti. Kočnice nisu bitne samo za vašu, nego i tuđu sigurnost. Dovoljan nivo bistrog ulja za kočnice, bit će ohrabrujući znak. To će značiti da nema propuštanja u sistemu. No, iako je ulje bistro, a niste ga mijenjali nekoliko godina, učinite to, ako ne sada, onda kad se vratite.
Ako se sjećate da ste kotačem udarili u neku rupu, dobro pregledajte gume na cijelom gaznom sloju i s oba boka. Uvijek neka bolje budu ispred. Ako se nekom stranom komadu pohvalite da ste to napravili, ona će u vama vidjeti heroja. Njihovi Friztevi i Hansevi, uglavnom znaju oko kompjutera ili su stručnjaci samo za jednu stvar, a vi ste pravi majstor. Za sve! Učinite nešto za promidžbu Hrvatske!