Davno je prošlo vrijeme mrzovoljnih trgovaca iz doba socijalizma, kojima je bilo svejedno da li će i koliko automobila prodati. Uostalom, moglo se uglavnom kupiti Zastavu, Zastavu ili Zastavu. Boja? Idi, ne pitaj, uzmi što ima, a ako daš sto maraka, naći ću ti jednoga kojemu se vrata normalno zatvaraju. Da, tako je bilo i više nikada neće biti. Danas vlada strahovita borba za svakog kupca, svako toliko upriliče se akcije gdje se na poklon dobiva od besplatne registracije, klime do Azurne obale. Autoindustrija predstavlja jednu od najprofitabilnijih grana. Od njezinog produkta posredno i neposredno živi stotine milijuna ljudi. A ono što čelne ljude velikih proizvođača najviše brine je činjenica da će za desetak godina, zahvaljujući još kraćem vremenu izrade automobila i novim tehnologijama, ne računajući Kinu i zemlje u razvoju, količina proizvedenih automobila, nadmašiti potrebe. Dakle, možda će doći vrijeme kad će našoj djeci ili unucima, prodavači pokucati na vrata nudeći im najnoviji tip automobila. Plaćanje? Ma tko pita! Platit ćeš kad budeš mogao. Današnji saloni za prodaju izgledaju ljepše i urednije od dnevnog boravka, a u njima osim zgodnih cura rade obrazovani trgovci. No, prilikom kupnje, nedajte se zavesti ni prvima, ni drugima. Trgovac je ipak trgovac.
Nemojte žuriti s kupnjom. Novih automobila ima na svakom kantunu, i sigurno je da neće nestati. Uzmite prospekte i u miru doma svoga dobro proučite svaki model, naročito ako znate što želite. Ako se ne možete odlučiti samo preko prospekta, zahtijevajte probnu vožnju. Često se čovjek ugodno ili neugodno iznenadi kad iz teorije uđe u praksu. Razmislite zašto vam auto treba, koliko ćete se u njemu voziti, koliko ga želite zadržati, koliko mu cijena pada, da li su mu dijelovi skupi, koliki mu je stupanj aktivne i pasivne sigurnosti, da li se bliži kraj modela itd. Većina naših ljudi još ne razmišlja racionalno. Po nekim anketama na prvim su mjestima karakteristike i izgled, a sigurnost i proizvođač su zadnje rupe na svirali.
Ne treba biti malograđanin, pa kupovati naprimjer rasnog dizelaša kao vaš susjed koji je trgovački putnik, pa mu je takav auto zaista potreban, a vaš stoji u garaži jer vam je sva rodbina u krugu dvadeset kilometara, radite dvije autobusne stanice od kuće, a u gradu vam se ne da tražiti mjesto za parkiranje. Takvom kupovinom kradete sami sebe. Nekim auto- mobilima vrijednost nakon godine dana pada i trideset posto. Kad ga jednom budete prodavali dobit ćete neznatno veći iznos, a da ne daj Bože, imate nezgodu, pa vam osiguranje mora isplatiti totalnu štetu, da nemate ni jednog pređenog kilometra, to vam vrijednost maksimalno može podignuti pet posto. Dakle, pamet u glavu prilikom kupovine. Bolje novce potrošiti za nešto pametnije, nego da vam hrpa love stoji na cesti i svakim danom manje vrijedi. A ako ste već odlučili ruku dublje zavući u džep, uzmite takvu kombinaciju koja će vama i vašim suputnicima jamčiti najviše sigurnosti u vožnji.