Speed dating je pojam koji još nije dobio adekvatan prijevod na hrvatski jezik, a označava organizirane susrete čija je svrha upoznavanje drugih ljudi. Određeni broj ljudi se prijavi za takav susret, a zatim se u nekom klubu, kafiću ili sl. takav susret i održi. Za njegova trajanja svaki sudionik ima sa svakim tri minute vremena za razgovor i kratko upoznavanje. Na kraju sudionici označe osobe koje su mu interesantne i oni koji su iskazali uzajamni interes se spajaju za daljnje druženje. Ovakav način upoznavanja novih ljudi sve je popularniji u svijetu, naročito među mladim zaposlenim ljudima koji nemaju puno vremena za izlaske i tradicionalne načine upoznavanja. Postoje različite varijante speed datinga – za upoznavanje partnera, prijatelja, istomišljenika, poslovnih partnera, a odnedavno se pojavila i Internet verzija speed datinga. U kratkom vremenu u SAD-u su se pojavile čak tri Internet stranice za online speed dating – WooMe, SpeedDate i Camlink. Razlike između njih su vrlo male, sve tri su zapravo koncept speed datinga prebacile u novi medij i prilagodile ga novom okruženju. Komunikacija se odvija zahvaljujući kameri i mikrofonu. I dalje postoje unaprijed zakazani susreti u kojima sudjeluje uglavnom podjednak broj osoba muškog i ženskog spola, a trajanje jednog razgovora traje od jedne do pet minuta. Korisnici tih stranica mogu i sami osmisliti i zakazati susrete s određenom temom – npr. za traženje teniskih partnera, suputnika za putovanje i sl. S online speed datingom stvar je vrlo direktna za razliku od klasičnih portala za upoznavanje gdje se trebaju kreirati poveći profili kojih najčešće ima puno i naporno ih je pretraživati, a nerijetko ostavljaju puno mjesta za insinuacije i lažno predstavljanje. Speed dating tome doskače, komunikacija je direktna i sugovornici se vide i čuju tako da mogu odmah dobiti uvid o kome se radi. Uostalom, znanstveno je dokazano da mišljenje o nekoj osobi formiramo u prvih nekoliko minuta nakon susreta. Nakon što su svi razgovori obavljeni, sudionici mogu kliknuti na osobu (ili više njih) koja ih je zainteresirala, a ako je interes uzajaman, sustav ih spaja i omogućava im daljnji kontakt. U tom trenutku korisnik bira koje i koliko će informacija otkriti suprotnoj strani te na koji će način nastaviti kontakt. Zahvaljujući uspjehu offline speed datinga, može se očekivati, s priličnom sigurnošću, da će online varijanta dostići, ako ne i premašiti uspjeh svoje offline inačice. Više o ovoj ideji na: www.speeddate.com