Ako bi naše teme dijelili na sezonske, onda nam tema o propuštanju benzina i njegovoj lakoj zapaljivosti dolazi u pravi čas! Naravno, riječ je o spriječavanju propuštanja goriva na svom putu od rezervara do motora. Sistem je vrlo jednostavan. Gorivo je smješteno u metalnom ili plastičnom rezervaru, u koji je, ako je vozilo novije proizvodnje, uronjena električna pumpa, koja ga usisava i tlači cijevima do motora. Ako je vaš automobil stariji, pumpa će biti na bloku ili glavi motora, a tada nema pogon na struju, nego je pokretana mehanički iz unutrašnjosti motora, preko ekscentričnog vratila, koje preko polugice pokreće membranu u pumpi gore - dolje, tako da u jednom hodu membrana vuče gorivo iz rezervara, a u drugom ga tlači prema karburatoru. U tom slučaju gorivo će sada proći i kroz filter benzina, a ako je riječ o motoru koji ima sitem inectiona, onda je filter u većini slučajeva smješten blizu rezervara. Takav je i puno većeg kapaciteta, jer je navedeni sistem jako osjetljiv na prljavštinu, pa gorivo treba pročistiti i od mikroskopskih čestica. Ne treba biti jako pametan, pa zaključiti da gdje god gorivo prolazi, tamo može i puštati. Krenimo od rezervara. Metalni, tj. limeni rezervari skloni su hrđanju. Naročito se to odnosi starije automobile. Nataložena voda zadržava se pri dnu rezrvara i tako polako, ali sigurno nagriza dno. Puštanje počinje laganim vlaženjem, ali ponekad je dovoljno samo brisanje donjeg dijela, u smislu ustanovljavanja mjesta vlaženja, da bi se to vlaženje pretvorilo u kapanje. Što se više traže nagrižena mjesta, to više počne puštati. Zbog skupoće rezervara, vlasnici nađena mjesta zaleme, ali se ubrzo pojave nova, pa je potrebno ponovno popravljanje. Rješenje je, tvrdo zalemiti bakrenu ploču, koja će prekriti cijelu donju površinu. To traje zauvijek. Sami vjerojatno to nećete moći kvalitetno napraviti, ali dobar majstor, riješit će problem. Ako na vašem metalnom rezervaru postoji čep za ispuštanje goriva, dobro ga je svakih godinu, dvije, kad je u rezervaru mala količina goriva, odvrnuti i ispustiti sadržaj. Podsjetimo da se česta vožnja poupraznim rezervarom, negativno odražava na na vijek trajanja, tj. proces hrđanja se značajno ubrzava. Dogodi li vam se u putu iznenadno propuštanje, nekoliko dobro sažvakanih guma za žvakanje, i njihovo ljepljenje na kritično mjesto, bit će efikasna prva pomoć. Ako želite brzo i jeftino riješiti sličan problem, bez demontaže rezervara, koje će i trajati neko vrijeme, u trgovinama rezervnih dijelova pronaći ćete specijalna sredstva za ljepljenje, otporna na benzin, naročito ona proizvodnje firme Loctite. Prilikom kupnje morate naglasiti da li se radi o metalnom ili plastičnom rezervaru. Kad smo već kod rezervara, pažnju treba obratiti i na spojnu gumenu cijev kroz koju se gorivo ulijeva u rezervar. Protekom vremena ili ugradnjom neke nekvalitetne cijevi, dogodi se propuštanje već prilikom točenja ili pri punom rezervaru. Taj problem je naročito poznat kod Zastavinih vozila. Cijevi se mogu provjeriti bez demontaže. Treba ih prstima pritisnuti i pogledati da li na sebi imaju tragova ispucanosti. Ako je takva situacija, ne treba čekati s zamjenom jer nam dolaze još toplija vremena, kad će tlakovi u rezervarima biti povećani, pa bi kroz pukotine na cijevima, moglo iscuriti gorivo. Prilikom zamjene, obavezno treba upotrijebiti nove stezaljke za cijevi. Od rezervara, gorivo putuje cijevima. Kako je u zadnje vrijeme sve više plastike, tako su i cijevi takve. Opet se moramo sjetiti starijih modela čije su cijevi metalne. Iako su napravljene od kvalitetnog materijala, treba povremeno baciti oko na njih. To naročito vrijedi za one koji svoje ljubimce ne upotrebljavaju samo za potrebe prijevoza, nego i romantične noćne izlete u prirodu. U napaljenosti i povećanom andrenalinu, bar jedna ruka je tamo gdje joj u vožnji nije mjesto, a pamet je već takva kao da je auto zaustavljen i da je akcija počela. Jedan od mojih prijatelja je prekrižio livade i šume, po pitanju romantike i onoga što slijedi, i drži se samo morske obale. Jednom prilikom, prednjim donjim krajem naletio je na panj i auto je stao. Kako mu nije bilo jasno što se dogodilo, izašao je van i upaljačem posvijetlio ispod motora. Od nekud je pala samo kap benzina i to je bilo dovoljno da auto nestane u plamenu. Pouka, je dakle, gdje dod benzin nije pod kontrolom, u svakom trenutku moguće je da netko baci napr. neugašeni opušak, na mjesto kapanja i... gotovo! Pouka druga je, imajte u autu aparat za gašenje požara. Postoje male šanse da će nekad trebati, no dovoljno je da treba samo jedamput, a vi ga nemate i vaš ljubimac izgori kao Pust. Evo, već nestaje prostora, a nismo dotaknuli propuštanje pumpe benzina, karburatora ili inectiona. Zaključno, ako u blizini vozila ili u kabini osjetite miris goriva, odmah poduzmite nešto, da vam ljubimac ne bi otišao u lijepa sjećanja.