Konačno proljeće. Fala Bogu! Ona grda zima već je bila dosadila i prije navedenom i vragu. Ali kao da neće proći dugo vremena kad ćemo je opet malo poželjeti, jer već pred par dana, u autu sa zatvorenim prozorima na suncu, ruka je letjela prema prekidaču klima uređaja. Metereolozi kažu da će ovaj ožujak biti zapamćen po najnižim i najvišim temperaturama. Baš krasno za dobro zdravstveno stanje, nije nam dosta raznih šokova, pa nam trebaju još i ovi temperaturni. Kaže susjed, bar da smo ušli u Evropu, i vrijeme bi potrpjeli, ali ni to. Kao da nas svi žele šokirati, i vrijeme i Bog i Ante i Evropa. No, kako čujemo, na nas i nama slične, misle Kinezi, koji u Italiji već testiraju svoj novi obiteljski automobil, koji će stajati oko četiri tisuće eura. Svi proizvođači automobila se plaše kineske najezde, jer će im pored ovako niskih cijena, kola krenuti nizbrdo. No, pričekajmo još otprilike šest mjeseci do godine dana, pa ćemo vidjeti kako izgleda i radi to čudo. Mi smo još uvijek u našim automobilima, koji su prošli kroz zimsko razdoblje skupa s nama, i to je na njima i ostavilo traga u obliku zavučene prljavštine ili tragova soli od posipanja cesta, kojih je ove godine bilo i u samom centru Rijeke. Dakle, svi koji su koristili automobil u proteklom razdoblju, imaju razloga pokloniti mu jedno temeljno čišćenje, kako bi u proljeće cijeli blistao. Da može, sigurno bi vam otpjevao ono staru pjesmu Plavog orkestra "Proljeće je, proljeće, a u meni zima". Neki se još uvijek nisu odlučili ni za kakvo pranje, pa im mladi fakini, na tako zaprljanjim autima prstima ispisuju poruku "operi me". Pranje se danas može dobro i vrlo brzo, čak ne i skupo obaviti u mnogobrojnim praonicama u Rijeci i okolici, ali zar nije ljepše, jedno subotnje jutro, kad je sunce već obasjalo cijeli svijet, i kad ptičice pjevaju najljepše pjesme, uz hladnu pivu, posvetiti nekoliko sati svom ljubimcu u vlastitom dvorištu. Tada ste jednim udarcem ubili ne dvije, nego tri muhe. Prvo, uštedjeli ste plaćanje praone, drugo temeljitije i bolje ste ga oprali, nego u praoni, treće i nezanemarivo, istresanje kućnih tepiha, usisavanje i ostale "lijepe" kućne stvari, koje muškarci u zadnje vrijeme rade, ostale su za neku drugu priliku. Uz dobru muziku s radija, bit će vam užitak provesti jutro na friškom zraku. Za početak se, ipak vratimo praoni. Ako ste češće vozili cestama koje su bile "soljene", onda ipak posjetite praonu i prežalite desetak kuna, koliko stoji podno pranje. Sami nikad nećete moći tako dobro isprati pod, kao što će to obaviti tlak tople vode, koji će dospjeti i na naj nepristupačnija mjesta podnice. Današnji automobili ne naginju hrđi, ali struganje poda ili kolone na trotoar plus sol, sigurno će na većini izazvati pojavu te limene bolesti, što vam neće biti od koristi kad budete prodavali auto, ako taj koji kupuje bude zahtijevao detaljan pregled. Uglavnom, treba auto najprije dobro pošpricati mlazom vode kako bi omekšali prljavštinu, koja prilikom šamponiranja neće toliko strugati po laku. Dobro je prije prvog polijevanja, skinuti ukrasne rat kape, kako bi temeljito isprali i felge, jer je na njima, ispod rat kapi sigurno ostalo blata i soli, koji će polako gristi boju s felgi. Naravno da prije morate imati na raspolaganju sve potrepštine, kako ne bi došlo do toga da usred posla ustanovite kako vam nešto fali, a nedjelja je i nemate kamo u kupnju. Tako nećete učiniti sve što ste zamislili, nećete biti zadovoljni, a auto će biti napola opran. Što vam treba: dovoljne količine vode, šampon s voskom, pinel za skidanje debljih naslaga prljavštine s felgi, kolona itd, mekana spužva, jelenja krpa za sušenje, sredstvo za pranje stakla ( naročito iznutra od nikotinskih nakupina ), tekućina za zaštitu i sjaj guma, WD 40 spray i sredstvo za poliranje. Nakon obilnog špricanja, dobro našamponirajte cijelu karoseriju, ali pazite da auto ne bude na suncu, jer će vam se, ako budete prespori neke površine osušiti i ostaviti fleke. Prilikom šamponiranja, ne zaboravite i "zabita" mjesta, kao što su kolone vratiju s unutrašnje strane. Zaštitne tepihe prije pranja vanjštinje, sigurno ste već izvadili i oprali, pa se suše i dok vi operete cijeli auto, već će biti suhi. Kad je pranje gotovo, jelenjom kožicom osušite sve površine, a tom prilikom uočite i mjesta koja su malo zagrebana, pa na suhom laku, polir pastom skinite ogrebotine. Unutrašnjost prođite mekanom krpom sredstvom za čišćenje skaja, a sjedala ili njihove navlake specijalnom pjenom u sprayu. Kad još namažete gume, auto će izgledati kao nov. Na pranje motora, bolje da i ne pomišljate, naročito ako je vozilo novije proizvodnje i puno elektronike. U tom slučaju, plastične dijelove možete poprskati sprayem za instrument tablu, a masnoće na motoru otkloniti krpicom natopljenom u razređivaču. Ne prskajte mlazom vode po motoru, jer se vlaga može zavući u elektroniku i spojne kontakte, pa nećete moći upaliti motor. Ponekad u takvim slučajevima pomaže WD 40. Njega upotrebite i nakon sušenja karoserije, kada ćete pošpricati osovinice vratiju, poluga brisača i brave....a kad dođu jeftini Kinezi, možda ćemo se pitati dali da takav prljav auto uopće peremo ili da kupimo novi....