Iako je svako vrijeme dobro vrijeme za štednju, trenutak u kojem se sada nalazi svijet, kada se uzme u obzir stanje gospodarstva, doslovce zaziva štednju kao nuždu. Svatko tko namjerava izići iz ove krize što manje ranjen, kako bi to rekao guverner HNB-a Rohatinski, morat će ozbiljno razmisliti o svim mogućnostima za štednju u svakom pogledu.

Jedna od tih mogućnosti koja je svakako jedna od prvih koju bi svako domaćinstvo trebalo razmotriti je štednja energije. Jeste li se ikad zapitali koliko vas košta to što ostavite TV upaljen čitav dan? Ili koliko biste uštedjeli smanjenjem temperature na klima uređaju za samo jedan stupanj? Koje kućansko pomagalo troši najviše energije? Nedostatak informacija često znači i izostajanje reakcije. Kada biste crno na bijelo svaki mjesec vidjeli koliko energije, odnosno novca možete uštedjeti određenim radnjama koje možda i ne iziskuju puno truda (poput gašenja televizije kada je nitko ne gleda), svakako biste imali dobar poticaj da te radnje zaista i vršite.

Istraživanja su pokazala da pristup detaljnim informacijama o potrošnji kućanstva smanjuje iznos na računu za 5-15%. U skladu s navedenim odlučio je djelovati i Google, informatički magnat koji je svoje carstvo izgradio na “proizvodima” koji su maksimalno orijentirani na korisnika i svojom jednostavnošću vrlo brzo osvajaju svakog tko se susretne s njima. Google naime razvija aplikaciju koja će omogućiti korisnicima da imaju uvid u potrošnju energije u njihovom kućanstvu u realnom vremenu, a podaci će biti prezentirani na jednostavan i lako razumljiv način. Ova usluga zvati će se PowerMeter, a biti će moguća zahvaljujući “pametnim” brojilima koja se apliciraju na kućanske aparate i mjere potrošnju energije, a podatke šalju računalu koje ih obrađuje. U sljedeće tri godine takva brojila biti će postavljena u 40 milijuna domova diljem Amerike zahvaljujući potpori Obamine vlade. Podacima o potrošnji energije potom će se zahvaljujući Google-ovoj aplikaciji moći pristupiti s računala, a podaci će biti zaštićeni i isključivo namijenjeni korisnicima usluge.



PowerMeter usluga biti će besplatna. Podaci o potrošnji energije u kućanstvu u krajnjoj liniji prvenstveno bi i trebali biti namijenjeni korisnicima kako bi onda u skladu s njima mogli donositi odluke o tome na koji način voditi kućanstvo, gdje treba i gdje se može štedjeti i što se sve može učiniti kako bi se potrošnja maksimalno smanjila. Razvoj Googleove aplikacije trenutno je u Beta fazi, a Google je u potrazi za inovatorima i proizvođačima koji su specijalizirani za “pametna” brojila koji bi se uključili u cijeli projekt. Biti će zanimljivo pratiti razvoj ove usluge i ovakvog oblika kontrole potrošnje energije gdje korisnik ima potpuni uvid u sve informacije, kao i hoće li, kada i kako Hrvatska pratiti trendove po tom pitanju.