Kad ste u situaciji da morate putovati u kišnim uvjetima, osim bitnog smanjenja brzine, naročito pazite da na volanu ne izvodite nagle pokrete.


Vrijeme je godišnjih od­mo­­ra, mora, sunca i ljeta. Cijelu godinu ste štedjeli za ovu priliku, uskladili godiš­nje odmore i sada treba samo krenuti. Ali naslovi u novi­na­ma ponekad vam uz­mu volju za takvim puto­va­njima. 

U ove vruće dane, kad ni moždane vijuge ne rade ka­ko treba, naročito treba biti oprezan. Asfalt isparava, a i ostaci prirodnih otpadaka još se nalaze po kolniku. Sa­da su svi relativno bezopasni, ali kada ih kiša, tj. voda spoji, nastane idealna mje­šavina za sklizanje. Nena­viknuti vozači, odjednom se osjete kao plesači na ledu. I sve je dobro ako klizanje završi s malo straha, ali obi­čno je rezultat barem iskrivljeni branik ili blatobran. To ako govorimo o gradskoj vožnji u koloni pri maloj brzini.

Kada je riječ o vanjskim cestama, posljedice su dale­ko teže jer su i brzine daleko veće. Ako su vaše gume već istrošene, a niste vičan vo­zač, smanjite brzinu na pola, jer svaki nagliji pokret up­ravljačem može donijeti zlo. Više puta je već spominjano da se auto s cestom ljubi samo površinom koja ne prelazi veličinu stranice veće bilježnice. Ako tome doda­mo da je težak npr. osamsto kila, zapitajte se koja ga to sila može zaustaviti kad ste u većoj brzini ili u zavoju. Svojom težinom dobiva ubr­zanje ili tendenciju da nas­tavi onuda kuda ga sila vuče. Dakle, prema naprijed ili van iz zavoja na suprotnu stranu u pogibelj. Ponekad samo izuzetna snalažljivost, sreća ili naučna fantastika može spasiti glavu. Sve ostalo je fizika, koja kaže da za dobar prolaz kroz zavoj i uspješno kočenje, mora biti dobro trenje između automobila i ceste. Rečeno prostim jezi­kom, dobre gume i suha cesta. 

Kad ste u situaciji da morate putovati u takvim uvjetima, osim bitnog sma­njenja brzine, naročito pazi­te da na volanu ne izvodite nagle pokrete, a za kočenje se spremajte duplo prije nego pri idealnim uvjetima. Pritisak na pedalu, ako ne­mate ABS mora biti lagan i odmjeren, a rastojanje izme­đu vozila od ispred dvos­tru­ko veće nego inače. Možda ćete i zakasniti na odredište Ali ćete stići!