Nije rijetkost, poslije ružnog vremena na haubama ili staklima nekih prljavih automobila vidjeti rukom napisanu poruku "operi me".To su uglavnom rukopisi prijatelja ili mladića koji nemaju pametnijeg posla, pa hajde, da se bar negdje ostavi trag. Uglavnom, poruka je jasna, da jasnija ne može biti. Da nije auto toliko prljav, nitko se ne bi sjetio to napisati, a i ne bi imao gdje. Problem se lako riješi u tri minute, plus malo čekanja u redu za automatsku praonicu. Auto prođe kroz četke i za tren oka izađe kao novi. Neki ne vole četke, jer se boje da, naročito, češćim pranjem, ne dođe do oštećenja laka. Takvi, onda rađe svoje ljubimce voze u autopraone, gdje se pere ručno. Nažalost, tempo života nas je natjerao da i takve poslove, koji su nam nekad predstavljali zadovoljstvo, prepustimo drugima. Sjetite se onih lijepih subotnjih ili nedjeljnih dopodneva, kada smo znali rasturiti cijelu unutrašnjost automobila i bunkera, povaditi tepihe, isprazniti ladice i guštati u čišćenju. Tako od žene nismo mogli dobiti neki drugi zadatak, koji bi vrijeđao naš ego, kao usisavanje, čišćenje tepiha i slično. Muzika bi iz auta treštila, mi sretni i zadovoljni, a posao obavljen. Današnja kvaliteta pranja u praonama, puno je veća nego je nekad bila, sredstva za pranje i čišćenje na višem su nivou nego nekad, ali nikad ni jedna praona neće moći tako temeljito oprati vaš auto, kao što ćete vi to sami učiniti. Uostalom, koliko god se ponekad namučili pranjem, to je ipak naše vrijeme, kad možemo probleme potisnuti sa strane i opustiti se na radni način. Iako je već skoro početak proljeća, ako do sada niste svom automobilu posvetili malo pažnje, pregledavajući ga, imate šansu njegovim pranjem, zaviriti u sve kuteve, ne biste li otkrili početak hrđe ili oštećenja boje na nekom skrivenom mjestu. Ako se vozila brzo želite riješiti, onda vas neće biti puno briga, no ako ste prisiljeni zadržati ga još neko vrijeme, a ne znate do kada, bolje je takve pojave otkloniti i spriječiti na vrijeme. A i krediti nisu tako povoljni, kao što su bili.... Uglavnom za temeljito pranje osigurajte dovoljne količine vode, najbolje preko gumene cijevi spojene na špinu. Naoružajte se dobrim šamponom i ne perite na suncu, ni pri vjetrovitom vremenu. Sunce može ostaviti fleke, ako niste dobro isprali,a vjetar će nanositi prašinu, kojom ćete ispod spužve strugati lak. Ako vam je lak još uvijek kvalitetan i ne treba nikakvih popravaka, perite šamponom s dodatkom voska. On će zaštiti lak od štetnih utjecaja. Ne stavljate previše šampona u vodu, jer tako nećete bolje oprati auto, nego samo onoliko koliko piše na uputstvu. Nakon toga pravom jelenjom kožicom temeljito osušite cijelu površinu. Ne bi vjerovali koliko se prašine nakupilo u vašim sjedalima. Lupnite rukom po sjedalu i iz njega će izaći oblak prašine. To zahtijeva dobar usisač, a nakon toga, ukoliko nemate navlake, spray za čišćenje sjedala. Isti možete koristiti i za tapecir vratiju. Kad potegnete krpom, začudit ćete se koliko je prljavštine bilo. Posebno obratite pažnju na bunker. Za kišnih dana, kada ste ulazili u kabinu, uključivanjem grijanja nakupljena voda je djelomično ili potpuno ishlapila. No, ako vam inače pušta vodu u bunker ili ste više puta odlagali lance za snijeg, onako mokre, ta voda se negdje morala zadržati, i eventualno izazvati početak hrđe. U bunkeru nije bilo grijanja da bi mogla ishlapiti. Nakon temeljitog pranja i sušenja automobila, imajte pri ruci spray WD 40 i njime pošpricajte šarnire vratiju i sve zglobove i osovinice koje vidite na karoseriji automobila. On će vam uzvratiti bezšumnim zatvaranjem vratiju i olakšanim pokretanjem svih elemenata koje ste pošpricali. Vjerojatno ćete biti zadivljeni vanjskim izgledom svoga vozila, ali kada otvorite poklopac motora, činit će vam se da posao još nije gotov i da bi još trebalo oprati motor. Ne hvatajte se tog posla. Ako vaš motor ima i malo elektronike na sebi, najgora stvar je uperiti cijev vode ravno u motor i zalijevati. Požalit ćete što ste uopće otvorili haubu. Morate biti srećković, a da vam motor normalno upali i radi. Čak i kod najosnovnijih modela, koji nemaju elektronike, ulazak vlage u prostor razvodne kape onemogućuje paljenje. Nije da WD ne pomogne, ali vam je bolje ne tražiti vraga, naročito ako vam je auto neophodno potreban već taj dan. Sve što je preporučljivio je, sprayem navlažiti plastične dijelove i očistiti ih, a ako negdje postoji veće zaprljanje, onda to treba čistiti lokalno, pomoću natopljene krpice. Ugodno opuštanje!