Toliko sam se u prošlom broju raspisao o svjetlima da nisam ni primijetio kako je kraj stranice, a još je toga trebalo reći. Naučili smo kako promijeniti sijalicu i namjestiti je pravilno u ležište. Ali uzalud truda ako smo se namučili, a auto je i dalje ostao "ćorav". Što može biti po srijedi? Ne znam, kaže moj susjed, ali u utorak mi nije išlo. Najprije provjerite da li ste dobro ukopčali konektor, tj. u utičnicu koja dovodi struju do sijalice. Ponekad se metalna ženska "stopica" zna izvući iz ležišta u plastičnom utikaču, pa se ne ukopča na mušku koja je dio sijalice. Površno gledajući čini nam se da je sve u redu, međutim pažljivim promatranjem, uočit ćemo da ipak nije tako. Dakle navukli smo ženski na muški dio i uvjerili se da je spoj ispravan, tj. čist. Ako nije, struganje metalnim predmetom po mjestu spoja bit će dovoljno da svjetlo proradi. Najbolje je to začiniti s malo WD spraya ili onog za elektrokontakte. Ponosni na obavljeni posao, upalit ćete svjetlo radi kontrole, ali ono i dalje ne mora gorjeti. Ako je tako, dozvolite si nekoliko psovki u kojima ćete spomenuti izvjesne organe. Nakon toga duboko udahnite i nastavite posao. Pa nije to ništa strašno. Što mislite kakav psovački repertoar imaju autoelektričari kad im zapne. A da struja zna dobro dignuti živac nije novost. Ponekad se čini da su duhovi ušli u žice. No, vi ste uporni i želite obaviti posao do kraja, pa nek vam se ukućani dive. Ako želite nastaviti, vjerojatno imate ispitnu lampicu kojom ćete utvrditi prekid dovoda struje, na način da je jedan kraj, tj. štipaljku prihvatite za "masu" koju predstavlja bilo koji metalni i čisti dio na motoru ili karoseriji, a drugim, gdje je lampica, dotaknete spoj prema sijalici ili priključak koji je vezan za kabel. Paljenje sijalice u kontrolnoj lampici, uputit će vas da li kvar trebate tražiti prema naprijed, tj. prema lampi ili prema nazad do kutije osigurača. Kako smo prednji dio već riješili, osvrnimo se na kutiju osigurača. Došli ste do nje, otvorili poklopac i pronašli šumu osigurača. Obično je na poklopcu simbolima označeno koji je čiji osigurač, no ako su slovne oznake, a vi baš niste bili na satu kad su se učite te strane riječi, možete imati problema. Nažalost su osigurači uvijek smješteni negdje ispod instrument ploče, pa nisu baš na dohvat ruke. Što više, morate zauzeti tako nezgodan položaj s glavom iskrivljenom prema unutra a zadnjim krajem isturenim prema van. Dobro bi bilo pripaziti da u blizini nije neki susjed koji gaji simpatije prema vama. Ako za čitanje koristite naočale, nemojte ni provjeru osigurača raditi bez njih. Radi li se o starijem tipu vozila koji ima duguljaste osigurače, bit će vam lakše, no ako ima "nožaste" oni s debljim prstima bez pinceta za izvlačenje neće uspjeti. U slučaju velike žurbe i neimanja duguljastog osigurača, za zamjenu izgorjelog, komad staniola od čokolade omotan oko osigurača bit će prva pomoć, ali umjesto nožastog nemojte uguravati ukosnice ili slično, jer bi se moglo dogoditi zapaljenje elektroinstalacije. Osigurač može pregorjeti sam od sebe uslijed pregrijavanja zbog lošeg spoja, ali ako se to češće događa, treba obavezno ustanoviti uzrok da bi spriječili daljnje komplikacije. Čini li vam se da svjetla imaju slabu snagu ili intenzitet, najprije treba pregledati sjenila, a to je dio fara iznutra oko sijalice, koji služi da svojom sjajnom površinom poveća svjetlosnu moć sijalice i ujedno stvori snop svjetla na način da osigura vozaču dobru vidljivost, a ne zaslijepi automobile koji dolaze u susret. Ako je ta površina matirana, bez sjaja, far možete baciti, popravka nema. No i loš akumulator ili alternator koji ne "puni" dovoljno može biti uzročnik slabim svjetlima. To možete provjeriti kod auto električara. Ako se svjetlo bitno pojačava kod dodavanja gasa, siguran je znak da je akumulator na samrti, pa ga promijenite, ne čekajući da vas negdje ostavi na cjedilu. Nasuprot tome, ako vam se čini da vam svjetla nikad nisu bila tako jaka, a ništa po tom pitanju niste činili, posumnjajte u regulator napona na alternatoru. Gotovo je sto posto sigurno, naročito ako jačina svjetla na istim okretajima varira, a k tome vas još guši miris kiseline iz akumulatora da je uzročnik regulator. Ne treba čekati s njegovom zamjenom jer od silnog punjenja može uništiti akumulator. Kako nas u zadnje vrijeme stalno plaše bojnim otrovima koje bi netko iz visina mogao ispustiti na nas, smrad iz akumulatora shvatite kao miomiris, no čim ga osjetite posjetite autoelektričara.