Debalans kotača najviše se osjeti na brzini od oko osamdeset do sto kilometara na sat, kad volan počne poskakivati lijevo-desno, a u slučaju većeg poremećaja, pod nogama se osjeti podrhtavanje u ovjesu


Da guma glavu čuva, odavno je poznato, ali uz guma uvijek treba stajati pridjev dobra. Što je dobra guma? To je nova guma, ispravna guma, kvalitetna guma. Sve nove gume nisu jednako dobre. Zavisi koji je proizvođač, koji je model, koliko je dugo stajala u skladištu prije prodaje itd. Najbolje gume nema, ona ne postoji. Kad se prate rezultati testiranja različitih proizvođača, ponekad ostanemo iznenađeni koliko je neka izvanredna na suhom, a loša na mokroj podlozi, snijegu ili kombiniranima uvjetima. Tako ispadne da  guma, koja ni u jednoj kombinaciji nije zauzela prvo mjesto, bude ukupni pobjednik testa, jer je u svim uvjetima bila solidna. Prosječnom vozaču ne trebaju gume za visoke brzine i ekstremne uvjete, ali je dobro, prije kupovine, napraviti mali izlet po trgovinama i vidjeti što se nudi za prihvatljivu cijenu.

Usput ćete dobiti savjete prodavača, koji će, naravno, najviše hvaliti svoj tip gume, ali i saznat ćete mane onih konkurentnih. Tada ćete i sami moći izabrati ono što vam najviše odgovara. U svakom slučaju, ne treba škrtariti za sto kuna, pa umjesto prave gume kupiti onu koja to baš i nije. Svi vulkanizeri će vam prilikom montaže i balansirati kotače, što je u redu, ali mnogi zaboravljaju da se pravilno balansiranje vrši tek nakon, otprilike, tisuću prijeđenih kilometara. Tada guma i felga postanu jedno tijelo i kotač se može sto posto balansirati.

Debalans kotača najviše se osjeti na brzini od oko osamdeset do sto kilometara na sat, kad volan počne poskakivati lijevo-desno, a u slučaju većeg poremećaja, pod nogama se osjeti podrhtavanje u ovjesu. To se može dogoditi kad kotač uopće nije balansiran, u slučaju udarca kotačem u rupu ili trotoar ili ako ispadne balansni uteg s felge. U svim slučajevima treba brzo reagirati, jer podrhtavanje u ovjesu izaziva povećano trošenje svih njegovih elemenata i utječe na sigurnost vožnje. To je za slučaj kad je guma, odnosno kotač kriv za nastale neispravnosti. No, može biti i obratno. Možda ste već imali slučaj da se zagledate u gumu, kad je kotač okrenut i konstatirate da je jedna polovica gume potrošena, dok ste, po izgledu druge polovice, mogli voziti još dvadesetak tisuća kilometara, što bi bilo skoro dvije godine. Sami ste krivi za takvu situaciju, jer barem jednom mjesečno treba baciti pogled na gume i to bez ikakvih priprema i alata. Kad je auto parkiran i ima dosta svjetla, krajem oka treba prijeći površinom gume i vidjeti stanje. Kod većih potrošenosti, nećete morati puno gledati, već će vas auto sam upozoriti da nešto ne štima, bar kad je riječ o prednjim gumama, i to tako što ćete čuti cviljenje već u manjim zavojima. To znači da guma, tj. kotač, ne stoji u poziciji koja mu je tvornički propisana, nego, gledajući u pravcu vožnje, ima tendenciju kotrljanja više prema van ili više prema unutra. Tada kažemo da je kotač previše "otvoren" ili "zatvoren".

U prvom slučaju, kod otvorenosti, više će se trošiti unutrašnji dio gume, a ako je kotač zatvoren, vanjski. Ako ste takav kvar primijetili na početku, kompjutersko podešavanje ovjesa od stotinjak i nešto kuna bit će dovoljno da vas riješi daljnjih problema. No, ako ste zakasnili, zamjena guma je neizbježna. Za navedeni kvar krivca možete tražiti u vašoj ofenzivnoj vožnji, kad preko rupe na cesti ili ležećeg policajca preletite kao da ih nema ili se na visoki trotoar penjete kao da je sve ravno. Krivica se može tražiti i u potrošenosti elemenata vješanja, tj. jabučicama ili silent-blokovima. Tada se kotači "objese" i uglavnom dolazi do potrošenosti unutrašnjeg dijela gume.

Zamjenom neispravnih dijelova sve se, osim guma, vraća u normalu, a dobro je otići i na kompjutersku kontrolu i eventualno podešavanje ovjesa. Gume ćete bespotrebno trošiti i ako imate naviku na semaforima prilikom startanja izazvati pažnju, na način da naglim puštanjem pedale spojke i istovremenim dodavanjem gasa, izazovete njihovo okretanje u mjestu. Jedno takvo "šlajfanje" i potrošili ste gume više nego da ste prešli sto normalnih kilometara. Ali, što ćemo, svi smo bili mladi. Dok tata plaća, neka cvili, a poslije će biti pametniji.

Ne održavate li tlak u gumama na propisanoj vrijednosti ili ih pumpate "od oka", mogu se dogoditi dvije stvari - viši tlak u gumi izazvat će njezino jače trošenje po sredini, a manji trošenje vanjskih dijelova, i to oba podjednako. Nemojte dozvoliti da vas na kontrolu i pumpanje guma podsjeti tek činjenica da auto na pravcu vuče u stranu. Osim nepodešenog ovjesa, često je tome uzrok prazna guma i to na strani u koju auto vuče. Neki dan me prijatelj pita što mislim o gumama Goodyear? Kažem da su gume OK... A kakva je razlika između tih guma i 500 potrošenih kondoma? Goodyear je good year, a 500 potrošenih kondoma je very, very good year...