Budimo svjesni svojih mogućnosti i ne izigravajmo trkače po cestama. Vozače ispred nas, koji voze sporije nego što mi mislimo da bi trebali voziti, ne pretičimo tamo gdje nisu prisutni svi uvjeti za sigurno preticanje.


Nezgodama sa tragičnim posljedicama nema kraja. Umjesto da se smanjuju, za­hvaljujući sigurnijim automobilima i boljoj educiranosti u auto školama, sve više života nestaje na našim prometnicama. Pisali smo već i o brzinama, umoru, teh­­ničkoj ispravnosti vozila itd. No, uvijek je faktor broj jedan - čovjek. Bez njegovog pritiskanja gasa, auto, si­gurno ne bi prebrzo ušao u zavoj ili zakrenuo volan u lijevo i krenuo u preticanje. Tako ponekad vozač prelazi i svoje i sposobnosti automobila kojim upravlja. Praksa je pokazala da je precjenjivanje tih sposobnosti jedan od naj­češćih uzroka nezgoda s tragičnim završetkom.

Iako su najveći uzročnici i žrtve mlađi vozači, istraživanja govore da ni oni s du­žim vozačkim stažom ne zaostaju. Naravno da nitko ne ide u preticanje ili brzu vožnju s razmišljanjem da neće obaviti zamišljeno, ne­go upravo obrnuto. Ri­zične potezi su oni, kad ne znamo hoćemo li uspjeti preteći vo­zilo ispred sebe ili ne, ho­će­mo li na raskrsnici biti do­volj­no brzi i izaći prije vozila koje se također sprema ili ne itd. U tim mo­men­tima se obi­čno odlu­čimo za mane­var, ko­ji često završi negativno.

Smatrate da ste odličan vozač i da malo njih na cesti imaju vaše sposobnost. Vi možete sve i nitko vam nije ravan. U redu, imate pravo o sebi misliti što hoćete, ali promislite, niste li ipak pretjerali. Sjetite se profesio­nal­nih vozača formule i relija. I oni doživljavaju nezgode i to u normalnom prometu, van natjecanja. Ma nije valjda da ste bolji od njih? 

Kakav vam je auto? Niste li i njega precjenili. Ne treba biti odlikaš iz fizike, pa znati da se tijelo bolje drži pod­loge što je trenje veće. U pri­jevodu bi to značilo da sa lošim i potrošenim gumama vaš zavoj nema kraja, a vaše kočenje, kad kotači već blo­kiraju, se pretvara u jezu i čekanje onog katastrofalnog "bum". Amortizere još uvijek mnogi smatraju samo dijelovima koji omogućuju udobnost u vožnji, no oni u prvom redu služe zato da jednom zaljuljani i nagnuti automobil, ne nastavi ljulja­nje kao klatno od zvona, jer ga je tada teško kontrolirati i ispravljati mu putanju, nego da cijela karoserija os­tane čim mirnija. Kategorija vo­zača koja bi također trebala pripaziti na svoju vožnju su i oni preko 70 godina života. Iako je to nekad bila duboka starost, danas je normalno da oni još voze, no njihovi refleksi i brzina od­lučivanja više nisu tako do­bri kao ne­kad. Kad vidimo takvog vo­zača za volanom, propustimo ga i olakšajmo mu vož­nju. Zaključno, bu­dimo svje­sni svojih moguć­nosti i ne izigravajmo trkače po ces­ta­ma. Vozače ispred nas, koji voze sporije nego što mi mis­limo da bi trebali voziti, ne pretičimo tamo gdje nisu prisutni svi uvjeti za sigurno preticanje i po­našajmo se fer prema svim sudionicima u prometu.