14.07.2005.
Prije i poslije
Volim TV reklame. Na njima je sve jednostavno. Sreća je upravo tu, na dohvat ruke u prvoj samoposluzi i košta vrlo malo. Bez obzira radi li se o izbjeljivaču, sredstvu za odčepljivanje odvoda, ultratankim ulošcima, ili voćnom soku, naprosto su svi u reklamnom
spotu sretni kada se domognu te jedne jedine željene sitnice. Ali me posebno vesele upravo reklame za pivo.
Tamo je sve rješivo jednom ili sa nekoliko boca. Odlaze ljubavni problemi, depresija i samoća, a dolaze nova prijateljstva, druženje i nove ljubavi. Sve se negativne stvari gube, a pozitivne ostvaruju. Ukratko, prije no što maznete jedno pivo, vi ste naprosto u paklu. Onda kada ga napokon popijete, vi ste, naravno, pred vratima raja. Nisam još sreo okorjelog pivopiju koji izgleda kao sretna i zadovoljna prispodoba, a vi? Mislite li da je to horor? I jest, ali ne i jedini! Naviše me nasmiju reklame za razne pripravke za mršavljenje. Okrenete posljednju stranicu časopisa, kada tamo dvije fotografije. Na jednoj žena šira neg´ duža, a na drugoj ista žena vitka da bi se i mis Twiggy posramila. Naravno, dotična je dama sve to postigla u nekoliko tjedana (ne daj bože mjeseci), nije uopće gladovala, već sve što je učinila, redovito je pila neki čaj, ili možda tablete, ili kakav prašak.
Onda još i informacija da poduzeće koje proizvodi (ili samo uvozi i distribuira to nešto) organizira nagradnu igru u kojoj se dijele automobili, stanovi i stotine drugih nagrada. Stvarno super. Prvo smršavim, a onda nešto i zaradim. Ali nije ni tu kraj. Ta se reklama prebacuje i na našu dalekovidnicu, pa nam onda dotična, naglo omršavjela dama i vlastitim glasom zbori o čudotvornim svojstvima proizvoda koji je «promijenio njen život i spasio joj brak!». No, kako takav princip očito ima dobar marketinški učinak, sustav:”
Ovako je bilo prije, a ovako je poslije upotrebe našeg proizvoda!” koriste svi, od proizvođača paste za zube, gume za žvakanje, pa sve do piva i sredstava za mršavljenje. Ipak, vrhunac nevjerojatnih prije-poslije sličica savakako je u časopisima rezerviramim za teme iz fitnesa i body-buildinga. Kako ovdje nije samo važno smršaviti, već i oblikovati tijelo na način kako je to u trendu, zgodno je vidjeti transformaciju podebljeg i vremešnog gospodina u pravu facu sa izraženim mišićima i ravnim trbuhom, a sve uz primjenu određenih proteinskih i inih preparata. Naravno, ovdje ćete rijetko naći naputak o vremenu u kojem je takvo čudo izvedeno, ili podatak o iznosu koji je dotični gospodin strpao u svoj džep kao naknadu za svu torturu kroz koju je prošao. Pa, iako znamo da su takva čudesa izvan našeg dohvata, sličice su sličice, a one imaju i te kakav utjecaj na našu psihu i želju da dođemo u posjed čarobnog štapića, oprostite, čaja koji je sposoban učiniti ono što niti plastični kirurg ne može.
No, sve to zajedno neusporedivo me manje smeta od reklama koje obećavaju rješenje dugogodišnjih zdravstvenih problema svih vrsta tek posjetom lokalnom «specijalisti» koji se školovao po Rusiji i još nekim egzotičnim mjestima te posjeduje silnu bioenergiju od koje svaka bol bježi kao đavo od tamjana. Princip «prije i poslije» funkcionira i ovdje. Samo što je prije tretmana ovdje bila bol zbog koje jadni pacijent nije mogao kleknuti, ili sagnuti se, ili jesti, ili bilo što drugo, ali sada može i to još kako. Ne mislim da je moderna medicina toliko uznapredovala da može uspješno liječiti baš svaku bolest, ali reklamirati alternativne terapije kao i čaj za mršavljenje ne šteti čajevima, ali alternativi svakako.
Tamo je sve rješivo jednom ili sa nekoliko boca. Odlaze ljubavni problemi, depresija i samoća, a dolaze nova prijateljstva, druženje i nove ljubavi. Sve se negativne stvari gube, a pozitivne ostvaruju. Ukratko, prije no što maznete jedno pivo, vi ste naprosto u paklu. Onda kada ga napokon popijete, vi ste, naravno, pred vratima raja. Nisam još sreo okorjelog pivopiju koji izgleda kao sretna i zadovoljna prispodoba, a vi? Mislite li da je to horor? I jest, ali ne i jedini! Naviše me nasmiju reklame za razne pripravke za mršavljenje. Okrenete posljednju stranicu časopisa, kada tamo dvije fotografije. Na jednoj žena šira neg´ duža, a na drugoj ista žena vitka da bi se i mis Twiggy posramila. Naravno, dotična je dama sve to postigla u nekoliko tjedana (ne daj bože mjeseci), nije uopće gladovala, već sve što je učinila, redovito je pila neki čaj, ili možda tablete, ili kakav prašak.
Onda još i informacija da poduzeće koje proizvodi (ili samo uvozi i distribuira to nešto) organizira nagradnu igru u kojoj se dijele automobili, stanovi i stotine drugih nagrada. Stvarno super. Prvo smršavim, a onda nešto i zaradim. Ali nije ni tu kraj. Ta se reklama prebacuje i na našu dalekovidnicu, pa nam onda dotična, naglo omršavjela dama i vlastitim glasom zbori o čudotvornim svojstvima proizvoda koji je «promijenio njen život i spasio joj brak!». No, kako takav princip očito ima dobar marketinški učinak, sustav:”
Ovako je bilo prije, a ovako je poslije upotrebe našeg proizvoda!” koriste svi, od proizvođača paste za zube, gume za žvakanje, pa sve do piva i sredstava za mršavljenje. Ipak, vrhunac nevjerojatnih prije-poslije sličica savakako je u časopisima rezerviramim za teme iz fitnesa i body-buildinga. Kako ovdje nije samo važno smršaviti, već i oblikovati tijelo na način kako je to u trendu, zgodno je vidjeti transformaciju podebljeg i vremešnog gospodina u pravu facu sa izraženim mišićima i ravnim trbuhom, a sve uz primjenu određenih proteinskih i inih preparata. Naravno, ovdje ćete rijetko naći naputak o vremenu u kojem je takvo čudo izvedeno, ili podatak o iznosu koji je dotični gospodin strpao u svoj džep kao naknadu za svu torturu kroz koju je prošao. Pa, iako znamo da su takva čudesa izvan našeg dohvata, sličice su sličice, a one imaju i te kakav utjecaj na našu psihu i želju da dođemo u posjed čarobnog štapića, oprostite, čaja koji je sposoban učiniti ono što niti plastični kirurg ne može.
No, sve to zajedno neusporedivo me manje smeta od reklama koje obećavaju rješenje dugogodišnjih zdravstvenih problema svih vrsta tek posjetom lokalnom «specijalisti» koji se školovao po Rusiji i još nekim egzotičnim mjestima te posjeduje silnu bioenergiju od koje svaka bol bježi kao đavo od tamjana. Princip «prije i poslije» funkcionira i ovdje. Samo što je prije tretmana ovdje bila bol zbog koje jadni pacijent nije mogao kleknuti, ili sagnuti se, ili jesti, ili bilo što drugo, ali sada može i to još kako. Ne mislim da je moderna medicina toliko uznapredovala da može uspješno liječiti baš svaku bolest, ali reklamirati alternativne terapije kao i čaj za mršavljenje ne šteti čajevima, ali alternativi svakako.
Izdvojeni članci
Korak do zdravlja
Hrana nekada i sada
Zapitajte se što se događa s grožđem iz Južne Amerike, kada, i nakon dugog puta, zadržava besprijekoran izgled i na našim policama
Korak do zdravlja
Alkalizacija
Alkalizacija ne znači samo uništavanje tumora, već i eliminaciju gljivica te drugih mikroba iz cijelog sustava
Korak do zdravlja
Korupcija u zdravstvu
Zdravstvene usluge ne smiju biti predmet manipulacija i zveckanja novcem