Informacija je danas mnogo, gdje god se okrenemo zasuti smo s ogromnim količinama raznoraznih informacija, od onih korisnih koje su u manjini do onih sasvim suvišnih i beskorisnih koje samo opterećuju mozak. Naravno, postavlja se pitanje kako među svim tim silnim informacijama pronaći onu pravu koja nam je potrebna za neki određeni problem u određenom trenutku. Odgovor je-vrlo teško. Potrebno je imati određena znanja da bi se pronašlo točno ono što tražimo. Upravo na tom temelju nastala je u usluga koja se sve češće nudi u svijetu - referalna usluga (engl. referral service). Osoba koja se bavi tim poslom je ona koja ima informacije i koja zna odrediti koga uputiti na koju informaciju. Prvenstveno se tu radi o spajanju ljudi - onih kojima je potrebno nešto s onima koji im to mogu ponuditi - primjerice s odvjetnicima, liječnicima, kućnim majstorima... Dakle, ako ste osoba koja zna puno ljudi i koju i inače svi zovu kako biste ih uputili na nekoga tko nudi uslugu koja im je potrebna možda je ovaj posao za vas. Troškovi za pokretanje ovog posla su prilično niski, a moguće ga je i obavljati od kuće, ili ga raditi kao dodatni posao. Poželjno je specijalizirati se za jedan tip informacija i to po mogućnosti za neku branšu u kojoj ste i sami imali iskustva ili česte kontakte. Tako primjerice možete djelovati kao osoba za referencu u području prava, gdje ovisno o tome za što klijent potražuje odvjetnika upućujete ga na svoje kontakte, ali i za područje zdravstva, obrazovanja, investicija... Dakle, vaši klijenti u ovom poslu su i oni koji traže i oni koji nude usluge, zbog čega određeni marketing treba biti usmjeren na obje strane. Pri stvaranju baze kontakata vrlo je važno da su to provjereni i zaista najbolji stručnjaci za svoje područje pa bilo da se radi o električaru ili odvjetniku. To znači da kostantno morate biti u toku s razinom usluge koja se nudi kako biste bili sigurni da ćete preporučivati samo najbolje i time stvarati ugled svojoj vlastitoj usluzi. Zadovoljan klijent vrijedi više nego išta drugo. Potrebno je da po nečemu vaša usluga odskače od sličnih, odnosno da razina informacija koje vi nudite i kvaliteta odnosa sa klijentima nadmašuje ostale jer se informacije koje ćete nuditi mogu pronaći i na internetu, žutim stranicama i sl. Za obavljanje posla neophodno je računalo (posebice ako ćete funkcionirati i kao on-line usluga)i software za bazu podataka kontakata. Područja koja ćete pokrivati zaista mogu biti brojna i ovise o vašem znanju i iskustvu , ali i prepoznavanju ovih informacija koje se traže.