Hrđa ne lupa, ne curi, ne pušta, pa to nikad nije razlog da auto stane ili da se nešto hitno poduzme. Ali ona cijelo vrijeme radi, tiho i bez buke, kao karijes u zubu, i kad vlasnik shvati da bi nešto trebalo poduzeti, već je obično kasno za sitnije popravke.


Hvala Bogu da se je vri­jeme smilovalo, pa je hlad­noća popustila i polako su dani sve topliji, a i sunce sve kasnije zalazi. Nećemo više razmišljati o antifrizima, lancima za snijeg i svoj neophodnoj zimskoj opre­mi. Neće nas interesirati ni vremenske prognoze prije puta u Zagreb. Sve u svemu, do kaotičnih ljetnih gužvi, milina!
 
Temperature su ugodne i uzorni vlasnici već se vrte oko svojih automobila, ne bi li nešto "pročačkali". I dok amuli pokazuju svoje cvjetove i šire oko sebe najljepši miris na svijetu, prošećite oko svog vozila i promotrite nije li i lim vašeg auta negdje "procvjetao". Svakako da ne bi bilo dobro da je tome tako, no ako i je bolje je to zaustaviti i spriječiti, nego pustiti hrđi da napravi rupu.
 
Na prljavoj karoseriji, si­gurno nećete moći uočiti eventualna sitnija oštećenja, nastala od kamenčića kojima su posipavane ceste do samog mora kad je jako le­dilo. Koristila se i sol, pa je ona na već oštećena mjesta dje­lovala ko kiselina na ranu.
 
Dakle, auto treba najprije temeljito oprati. Hrđanje ka­roserije je jedan od većih i skupljih kvarova na automobilu, makar mu se ponekad ne pridaje dovoljno zna­če­nja. Naravno da o tome ne brinu vlasnici novih auta, jer poneki imaju tvorničku ga­ranciju i do dvanaest godina na prohđavanje, ali oni smr­t­nici koji jedva spajaju kraj s krajem i te kako moraju misliti o tom problemu na svo­jim oldtimerima. Hrđa ne lupa, ne curi, ne pušta, pa to nikad nije razlog da auto stane ili da se nešto hitno poduzme. Ali ona cijelo vrijeme radi, tiho i bez buke, kao karijes u zubu, i kad vla­snik shvati da bi nešto tre­balo poduzeti, već je obično kasno za sitnije popravke.
 
Sam limarski popravak u nekom početnom stadiju i nije tako skup, ali ako želite da vam popravljena površina stvarno izgleda kao prije, morat ćete zatražiti usluga lakirera, koji će vam odmah reći da treba bojati veću površinu od one koju je autolimar popravljao. Inače ne stoji iza kvalitete svog posla, što je i točno.
 
Ako znate da i manju na­griženu rupicu treba proši­riti do "zdravog lima", nakon toga zavariti, kad okolna bo­ja nagori, pa malo izravnati, nakon toga pokratiti, i sitna rupica zahtijeva pola kva­drata lakiranja. A lakireri rade po kvadratu i imaju puno manje problema oko obračuna posla nego limari ili automehaničari.
 
Kod ovih zadnjih zna biti: samo mi malo podesite, sa­mo malo pogledajte, malo de­fektirajte itd., pa bi onda samo malo moralo i koštati. No, pituri udare tarifu po kvadratu, i to je to. No, ni oni nisu srca kamenoga, pa se i s njima nekad može do­govoriti povoljna cijena. Vi­dite koliko problema ako se hrđa ne sanira u samom začetku. Preventiva je dakle, kad se primijete i najsitnija oštećenja boje, uzeti brusni papir, temeljnu boju i lak u nijansi boje vozila i krenuti u akciju.