Obavezno prekontrolirajte sve nivoe životnih tekućina motora. Ako je nivo ulja blizu minimuma, a brzo mu je zamjena, bolje da vašeg ljubimca počastite svježim uljem i filtrom ulja
Konačno godišnji! Dobro ste rintali cijelu godinu da biste si mogli priuštiti dvadesetak dana odmora od posla i od faca koje svakodnevno gledate. Iako ćete mobitel uzeti sa sobom, pobrinite se da sve dosadne i nesimpatične ljude upozorite kako vam je pokvaren, pa vas neće daviti bar tih nekoliko dana. I dok ste mislima već na nekoj plaži ili u debeloj hladovini, djeca, koja više to nisu, premišljaju se bi li ili ne s vama. Što se njih tiče, vjerojatno bi radije ostali kod kuće sami. Znate kako je to, bili ste mladi. Supruga bi ih radije imala još malo pod kontrolom. To su česte dileme. U životinjskom svijetu takvih problema nema. Tigar ide na godišnji sam, lav uzima lavicu, a majmun cijelu obitelj. Dakle, odlučite što ćete biti i krenite već jednom.
No, ako je put duži i putujete vlastitim automobilom, ne krećite glavom bez obzira, nego napravite nekoliko kontrola na vašem ljubimcu. Iako je nedavno bio kod mehaničara, ne uzimajte to zdravo za gotovo. Ni mehaničari nisu čarobnjaci, pa da mogu predvidjeti baš sve kvarove koji se mogu dogoditi. Uostalom, da je tako, ni jedan auto se ne bi pokvario van predviđenog servisa. Ovo naročito vrijedi ako niste duuugo bili kod servisera. Možda ste kalkulirali u smislu, bolje da potrošim više na godišnjem, nego da me mehaničar "opali" po džepu, pa će onda biti premalo novaca za odmor. Ovakve kalkulacije se najčešće obiju kalkulantu u glavu. No, da ne duljimo!
Obavezno prekontrolirajte sve nivoe životnih tekućina motora. Ako je nivo ulja blizu minimuma, a brzo mu je zamjena, bolje da vašeg ljubimca počastite svježim uljem i filtrom ulja. Podignite poklopac filtra zraka i provjerite stanje. Ne škrtarite ako vidite da nije čist. Zamijenite ga i nakon toga će vaš motor disati punim plućima, a osim toga smanjit će se potrošnja goriva. Nije baš dobro takve kontrole raditi zadnji čas, tj. neposredno pred putovanje. I prilikom najbanalnije zamjene ulja može vam se, na primjer, dogoditi da poslije zavijanja čepa kartera uz njega pušta ulje. Ako nije problem u brtvi, razlog može biti i oštećen navoj kartera. Tu si baš nećete moći jako pomoći ako niste verzirani za takve poslove ili nemate odgovarajući alat, koji već ne spada u onaj amaterski. Bit će potrebna pomoć mehaničara, a znate kako je pred godišnji. Svi zatrpani poslom, a i oni bi rado utočili ranjene ruke u more.
Jeste li u zadnje vrijeme čuli ventilator motora kako radi? Ako baš niste sigurni u to, a nemate instrument na tabli koji pokazuje temperaturu vode, ostavite motor upaljen na mjestu, podignite poklopac motora i ne udaljavajte se od vozila. Pregrijavanje je najčešća ljetna mora vozača, pa nemojte dozvoliti da zbog pet minuta vremena i vi budete dio nje.
Pogledajte nivo rashladne tekućine. Kada se motor dobro ugrije, a ventilator se ne ukopča i k tome nivo odjednom počne naglo rasti, odmah ugasite motor. Nešto nije u redu. Tekućina je pred zakuhavanjem, ako već ne kuha. Vjerojatno je termo prekidač neispravan.
Nikako odmah ne otvarajte čep na posudi, jer će vam koža promijeniti boju i bez Sunca. Toliko o pregrijavanju.
Kočnice su najvažniji dio na automobilu, pa, ako imalo sumnjate u njihovu ispravnost, ne krećite na put prije nego ste se sto posto uvjerili da je sve u redu. Pada li vam nivo kočione tekućine prenaglo, npr. svaku sedmicu, dvije dodajete tekućinu u posudu, sagnite se pod auto i provjerite kotače s unutrašnje strane. Ako na gumi ili felgi primijetite tekuću masnoću, to je mjesto gdje se ulje gubi. I ne samo što se gubi, nego taj kotač ne koči kao ostali, pa kod naglog kočenja može doći do zanošenja automobila. Ako su kotači suhi, znajte da tekućina za kočnice ne može samo tako ispariti. Uzrok je puknuta kočiona cijev ili neispravan glavni kočioni cilindar, koji propušta ulje i to najčešće u servo uređaj, koji je dobro zabrtvljen, a kako je cilindar uvučen u njega, teško je odmah otkriti gdje se ulje gubi. Zaključno: nemojte se igrati s kočnicama, može vas skupo koštati.
Još jednu kontrolu možete učiniti sami. To je kontrola spojke ili kvačila. Vrlo je važna, naročito ako ćete zakačiti prikolicu ili opteretiti krovne nosače. Ako osjećate neki čudanmiris prilikom kretanja uzbrdo, a kod ubrzavanja vam se čini da na vaše puštanje pedale spojke motor ne reagira isto tako, nego kao da ste s otpuštanjem stali negdje na polovici hoda, kvačilo je za zamjenu. To nije mali zahvat, i ako vas uhvati negdje na putu, sigurno ne možete očekivati od mehaničara da vam problem riješi za sat vremena. S nadom da na vašem automobilu ništa od navedenog nije upitno, dobro se odmorite i napunite vlastite akumulatore. Trebat će vam!