S prozora ureda imam divan pogled na Učku i Ćićariju. Po dobroj navici naših starih, svako jutro bacim pogled na vrh da bi znao kakvo nas vrijeme očekuje. Kažu, ako ima oblačni klobučić (šešir, za one koji još nisu naučili domaći, a trebali su), bit će kiše. No, danas je bila prekrivena do polovice, a kad su se oblaci dignuli, ispod sebe su ostavili prekrasnu bjelinu. Djeca su bila radosna, a susjedu se dizala kosa na glavi. Blago njemu! Mora u Gorski kotar, a baš mu se ne vozi po snijegu. No, žena ga podsjeća kako mu nije bilo teško pred dvadeset godina par puta sedmično po najvećem snijegu njoj dolaziti u Delnice, kad su zime stvarno bile zime. No prošla ga je ta volja, kao i neke druge. Ako je pao snijeg, znači da treba imati zimsku opremu. Više puta su se mijenjala pravila o tome što to ustvari znači. Nekad je i za putnička vozila trebala vrećica pijeska i lopata za snijeg, no danas, po nastupu zimskih uvjeta, bez obzira kakve gume imate, ako vozite prema krajevima gdje ima snijega, u bunkeru obavezno moraju biti lanci. Razlika je u tome što će vas Policija do pet centimetara snijega pustiti da nastavite vožnju, ako imate zimske gume i bez lanaca, a nakon toga lanci su obvezni za sve. Naši još ne traže sve gume zimske, nego je važno da to budu pogonske. U Sloveniji to ne prolazi. Ili sve ljetne ili zimske, ili globa i nazad. Što znači izlaziti iz zagrijanog automobila na vijavicu, ne treba posebno napominjati. Takvog vozača svi psuju, ali mu moraju pomoći, ako žele nastaviti vožnju. No ima i onih koji slučajno upadnu u problem (snijeg) iz jednostavnog razloga što su mislili da ga neće biti, a nazad se ne može. Ako im je cijeli život najteža stvar koju su imali u rukama olovka ili kemijska, takvi se u pravilu baš neće snaći, i nije sramota pitati nekog iskusnijeg da pomogne oko montaže. No, najvažnije je da u bunkeru budu lanci za dimenzije guma koje su na vozilu, a ne neki "zbog pokazivanja Policiji". Nije rijedak slučaj da si ljudi posuđuju lance tek toliko da su na broju, ali njihove dimenzije nemaju veze s gumama na automobilu. Treba znati da postoji preko deset grupa lanaca za osobna i dostavna vozila i da svaka grupa pokriva bar pet dimenzija. To sve lijepo piše na kutiji, pa policajcu nije teško usporediti da li stvarno imate odgovarajuće ili ne. I bez obzira koliko ćete ih platiti i da li će vam ikad trebali, postaju vrijedni kao suho zlato onda kad ne možete dalje. Ako niste baš neki vozač, bolje vam je ne uputiti se u ona područja gdje bi moglo biti zimskih uvjeta, osim ako je to stvarno neophodno. Nekima je voziti po snijegu najnormalnija stvar, ali ako auto upotrebljavate samo ponekad, morate znati da takva vožnja ima svoja pravila i da to zahtijeva poseban oprez. Svi pokreti moraju biti maksimalno nježni i pažljivi. To vrijedi i za volan i za gas i za kočnicu. Bilo koji nesmotreni pokret može vas izbaciti iz ceste ili ostati u snijegu bez mogućnosti da se sami izvučete. Kad krećete gas ne smije biti velik, treba ga pritisnuti tek da papučica malo potone. Iako kretanje možete regulirati i otpuštanjem pedale kvačila bez obzira na jačinu gasa, pogonski kotači će vrlo lako prokliznuti, ako budete previše nervozni. Kad se to jednom dogodi, imate velike šanse ostati na istom mjestu do proljeća, ako ste negdje na osami. Dakle, ako su se kotači počeli okretati oko sebe, a auto se ne pomiče s mjesta, situacija je ozbiljna. Pokušajte ubaciti u drugi stupanj prijenosa i na laganom gasu krenuti. Ne uspije li vam ni to, možete malo ispustiti zrak iz guma na pogonskim kotačima da bi imali čim veću površinu kontakta s podlogom. Vraćate li se iz zavičaja punog bunkera mesnih namirnica za predstojeće praznike, a vaš auto ima prednji pogon, prebacite sve naprijed, kako bi čim više opteretili prednji kraj. Zadnje što možete učiniti ako je netko s vama je da ga posjednete na prednji blatobran kako bi svojom težinom pritisnuo kotač prema podlozi. No, pri tome valja biti naročito oprezan, da se ne dogodi da ste krenuli, a vaš pomagač je završio negdje niz cestu. I dok završavam članak, pitam se kakvo će biti vrijeme kad ga budete čitali, možda od snijega neće više biti ni "s", pa će po suncu biti malo bez veze čitati. Ali, sjetite se više puta ponavljane izreke da "ni jednu zimu nije pojeo vuk, pa neće ni ovu", pa će snijega još sigurno biti.