Osim velikih glavobolja oko ozbiljnijih popravka automobila, postoje i one manje, kad su u pitanju pojedinačni i jeftiniji dijelovi. Naravno da glavobolje uglavnom ne proizlaze od toga kako će to biti popravljeno, zbog toga neka majstore boli glava, nego koliko će duboko trebati zavući ruku u džep za materijal! Vlasnicima novijih i skupljih automobila, naročito više klase to i nije neki problem. Oni hoće originalne dijelove ugrađene u ovlaštenom servisu. Što je s velikom većinom onih smrtnika koji jedva krpaju kraj s krajem? Ako sami nisu vični mehanici, pa baš ne znaju oko auta, sjete se susjeda ili nekog prijatelja koji tu i tamo nešto popravi, da bar izvrši defektažu. A onda uzmu Burzu, pa slijedi telefoniranje radi nalaženja čim jeftinijih rezervnih dijelova i popravaka. Oprez! Najjeftije plaćeni dio više puta ne znači da ste dobro prošli. Svaka kvaliteta ima svoju cijenu. Neki mehaničari čak ne žele ugrađivati dijelove koje ste sami donijeli, a s kakvima su već imali problema, jer u slučaju ponavljanja kvara u kratkom vremenu slijede mučne diskusije između majstora i stranke da li je za ponovljeni kvar kriv mehaničar ili loš rezervni dio. Mehaničari za takve dijelove u žargonu vole reći da su napravljeni od repe ili palente! No, na volju svakome da svojim novcem plati onoliko koliko može, ali ostaje poslovica "koliko novaca, toliko muzike". U šarenilu tipova i starosti našeg voznog parka još uvijek postoje automobili, kojima mlade generacije čak ne znaju marku. Takva vozila ipak prođu tehnički pregled, a ako budu vraćena zbog nekog sigurnosnog nedostatka, vlasnici se nerijetko nađu pred problemom kako kvar popraviti. Ako je u pitanju zazor na prednjem ovjesu u sponama volana ili jabučicama vilica, ne treba puno očajavati. Ako se zamjenski dio ne može pronaći, moguće je reparacijom obnoviti dotrajali koji će onda biti ispravan, jer će se reparaturom izmjeniti plastična ležišta, obraditi kugle i uz to još dobiti garanciju. Nažalost, takva obnova je, uglavnom preselila u Zagreb. Disk pločice i papuče kočnica ili "ferode" neoriginalnog porijekla toliko su jeftine da ne treba dvojiti oko njihove zamjene, iako baš nisu dotrajale, jer čekanjem da one to postanu, riskiramo daljnje troškove u vidu zamjene diskova ili doboša. I tu je mogućnost na našem području, u slučaju nedostatka takvog dijela na tržištu, obnoviti disk pločice ili papuče na Školjiću, tj. na njihove metalne dijelove-nosače nalijepiti nove obloge. Postupak se vrši u specijalnim pećima, gdje se na visokoj temperaturi vrši ljepljenje. Iako je o amortizerima već bilo pisanja, podsjetimo se da ih u gradu na nekoliko lokacija možete uspješno reparirati, i uz put ugraditi. Kod nekih nema čekanja, pa već imaju spremne amortizere vašeg tipa, koji se odmah montiraju, a vaši, stari, se koriste za daljnju reparaturu. Čak je moguće dogovoriti željenu tvrdoću, u zavisnosti da li se želite voziti sportskije, ili tražite ugodniju vožnju! Koriste se brtveni materijali uglavnom inozemnih proizvođača, te je tako obnovljen amortizer spreman za daljnje napore. Nažalost nije moguće obnavljati baš sve amortizere, za čime naročito žale vlasnici japanskih vozila, jer su oni u pravilu dosta skupi, a nije ni uputno skidati ih na otpadu, naročito s vozila koja dugo stoje, jer je vijek takvih dosta kratak, ako dugo stoje u jednoj poziciji, tj. miruju, pa zablokiraju. To žene znaju! Ako govorimo o repariranim, obnovljenim i popravljenim dijelovima, onda treba spomenuti i neke skuplje, poput glava motora ili većih sklopova. Ako imate problem s oštećenom glavom, tj. dogodio se pucanje ventila, pa je došlo do loma, i u Rijeci, tj. u Spinčićima imate mogućnost kvalitetno obaviti varenje, tj. kompletnu reparaturu s tlačenjem na nepropusnost. Naravno da se uz takav popravak dobije garancija, a cijene popravka su neusporedive s cijenom nove. Mehanizmi volana već odavno dolaze u trgovine već reparirani, a i cijene su toliko niske da se popravak starog više ne isplati. Druga je situacija kada je u pitanju hidraulični, tj. servo mehanizam volana. Novi su skupi, ali i tu ima rješenja, jer se reparacija kvalitetno vrši na Krnjevu. Ako se vratimo na jeftinije i jednostavnije dijelove, koje za vaš auto ne možete naći u trgovini, kao napr. fleksibilne gumene cijevi kočnice, dovoljno će biti da vašu staru, puknutu odnesete u neku radionu koja u svom nazivu ima riječ "flex" i za par sati imat ćete ispravnu, jer će majstori iskoristiti njene metalne priključke, a samo crijevo zamijeniti pomoću specijalnog uređaja. I elektronski dijelovi polako prestaju biti bauk, pa se neki, makar vam to u ovlaštenom servisu neće predložiti, mogu i popraviti i to na Gornjem zametu. Dakle, ako vam se neki dio čini jako skup, pokušajte se prije raspitati da li postoji mogućnost kvalitetnog popravka ili reparacije. Možda će to neki naš stručnjak ipak bolje napraviti od Kineza!