Idealan vozač ne postoji, niti se od nekoga traži da sjedanjem u automobil postane robot, no bitno je ne izazivati sudbinu stvarima na koje možemo utjecati.


U moru raznih uzroka prometnih nezgoda, nalaze se ponekad i oni apsurdni, koji se ne tiču ni brzine ni alkohola ni rizičnih preticanja, nego bismo ih blagim nazivom mogli zvati, šlampavost za volanom. To je doista blagi naziv, jer na oko nevažna i glupa sitnica, mo­že dovesti do gubitka ljudskog života. Takva ponaša­nja primjenjuju oni koji su toliko sigurni u sebe i svoju vožnju, da misle kako u au­tomobilu istovremeno mo­gu obavljati nekoliko radnji, a da imaju kontrolu nad svima.

Naravno, nema više telefoniranja u vožnji. Ustvari ima, ali ako te uhvate, kazna je tu. Dakle, bez takozvanog "hands free" seta, što će reći uređaja sa slušalicom na uhu i mikrofonom ispred ustiju ili mobitela spojenog preko radio prijemnika, ako želite telefonirati u vozilu, niste ispravni. 

No, nije samo mobitel uzrok takvih mogućnosti. Sve ono što nam otima ruke od volana, veliki je razlog da se izgubi upravljanje nad vozilom. Zato se i vozačko mjesto i uređaji u novim automobilima konstruiraju tako da sve bude na dohvat ruke. Tako npr. komande radio uređaja na volanu i kod najmanjih automobila nisu više neka novost. Mož­da u budućnosti naprave i uređaj koji će pušačima za volanom prinijeti ustima već zapaljenu cigaretu i usisavati pepeo, pa će tako sav posao oko pušenja biti povlačenje i izbacivanje dima, a nakon po­pušene cigarete, isti će uređaj uredno ugasiti cigaretu i pospremiti je u pepe­ljaru. Pušači, što kažete? Tak­vo nešto ne postoji, al lijepo zvuči! Do njegovog pronalaska, oprez, jer vi koji pušite za volanom izazivate dvostruko više nezgoda, ne­go oni koji ne puše!
 
Idealan vozač ne postoji, niti se od nekoga traži da sje­danjem u automobil postane robot, no bitno je ne izazivati sudbinu stvarima na koje možemo uticati i izbjegavati neke radnje u vožnji koje možemo izbjeći i os­taviti ih za slijedeće zaustavljanje ili ih izvršiti prije same vožnje. 

U ovo posljednje, svakako spada namješ­tanje sjedala i ukopčavanje sigurnosnog po­jasa. Nisu sve ručice za po­de­šavanje sjedala lako dos­tupne, niti reagiraju već na blagi do­dir. S nekima se tre­ba "boriti" da ih se namjesti u željenu poziciju. Takva bor­ba zna rezultirati naglim klizanjem sjedala prema na­zad, pa ako su noge, naročito ženske, kraće, više nema do­dira s pedalama i može biti "bum".
 
Oni pojasevi koji imaju krući "ženski" dio, tj. onaj dio u koji se ukopčava, pa se pojas može ukopčati jednom rukom, svakako su u prednosti, no oni drugi, za koje morate koristiti obje ruke, svakako će vam predstavljati problem i skinuti obje ruke s volana, kad vam netko tko dolazi iz sup­rotnog pravca svjetlima da znak, a vi pomislite, sigurno je policija, a niste vezani. U tom momentu nastane pa­nika i na sve načine tražite mogućnost da ubodete poj­as, a auto sam vozi... 

Zak­ljučak: nikad ne ski­dajte ruke s upravljača ni pogled sa ceste, čak i ako vas ot­kriveno koljeno nove su­vo­začice toliko privlači da bi isti čas stupili u akciju! Uvi­jek ima mjesta za skreta­nje...