Trebate imati vrlo loš njuh da ne primijetite da vam pušta benzin. Benzin ima jak miris, a na visokim temperaturama i kod isparavanja, zaista ga je lako nanjušiti. Što onda poduzeti?


Sezona godišnjih odmora već je krenula i svi bi  htjeli zbrisati negdje daleko od posla, grada i ljudi koji ih stalno okružuju. Nečiji izbor su planinski krajevi, ali se najveći broj ipak odlučuje za more. Oni treći ne toćaju noge u moru, nego doma, u lavoru. Za one koji kreću na odmor sa svojim limenim ljubimcem, donosimo nekoliko savjeta kako bi sve prošlo u savršenom redu.

Kako smo već puno puta  pisali, ako redovito održavate vaše vozilo, u pravilu nema puno toga što vam može poremetiti godišnji, ali ipak tu i tamo treba pripaziti na neke stvari. Na ljetnim, visokim temperaturama, najveću pažnju treba obratiti na eventualne probleme oko propuštanja benzina. Postoji li kritično mjesto od kuda može puštati, dovoljan je i mali opušak da dođe do zapaljenja i da o svom ljubimcu kasnije govorite u prošlom vremenu. Naravno da je sistem rezervoara i dobave goriva tako konstruiran i napravljen da garantira maksimalnu sigurnost, no, ništa nije vječno, a automobil je ipak veliki potrošni materijal, dakle, nakon duže upotrebe, sve se može pokvariti ili potrošiti.

Kad je riječ o rezervoarima goriva, oni su danas uglavnom plastični, pa je hrđa nešto što više ne stanuje u njima. Metalni rezervoari nisu oslobođeni tog karijesa, iako su oni novije proizvodnje posebno zaštićeni iznutra. Treba znati i to da gorivo na našim pumpama nije zavidne kvalitete i da prilikom punjenja u rezervoar uđe i ono što u njemu ne bi smjelo biti. Pomoću filtara motor možemo zaštititi od takvih nečistoća, ali sam rezervoar ne.

Uglavnom, čestim točenjem benzina u kojem ima vode, ona se zadržava na dnu rezervoara i polako, ali sigurno, nagriza lim od koga je napravljen. Sve je to tiho i bez najave. Kad ga na nekom mjestu izgrize do kraja, počinje najprije lagano vlaženje s donje strane, zatim male kapljice, a onda i sitan mlaz, koji stvori lokvu ispod vašeg auta. No, trebate imati vrlo loš njuh pa da vam se već kod prvog vlaženja ne učini da nešto nije u redu. Benzin ima jak miris, a na visokim temperaturama i kod isparavanja, zaista ga je lako nanjušiti. Što onda poduzeti?

Najprije se uvjerite da nitko oko vas ne puši i da nema otvorenog plamena. Otvorite čep na rezervoaru, jer se može dogoditi da je u sistemu nastao povišeni pritisak zbog neispravnog oduška, pa se rezervoar "napuhao" i tako malo proširio rupicu kroz koju benzin pušta. Odmah ćete znati da je tako ako prilikom odvijanja čepa, iz rezervoara čujete zvuk kao da se oslobodio muke. Ukoliko puštanje prestane, pomaknite auto, a lokvicu benzina na podu prekrijte zemljom, pijeskom, deterdžentom ili nečim sličnim. Nemojte je ispirati vodom, jer time niste ništa napravili, a još se netko može okliznuti na razmazanoj površini. Ako je u blizini radiona, ne čekajte ni časa. Hitno majstoru i neka popravlja. Sigurno zna da ga zalemiti može bez prethodnih radnji, a ako pristupa varenju, treba rezervoar napuniti vodom, inače - buuum... Sve to zbog zaostalih benzinskih para. Nema li takve pomoći u blizini, trenutačno kakvo-takvo rješenje je žvakaća guma, tj. više njih i lijepljenje na mjesto puštanja. Pa ako nekad prođete kraj nekog auta oko kojeg cijela familija grozničavo žvače, moglo bi biti da se spremaju na začepljivanje rezervoara. U prodavaonicama rezervnih dijelova mogu se kupiti posebna dvokomponentna ljepila koja služe za krpanje rezervoara. Najbolji rezultati postižu se kad je mjesto puštanja potpuno suho, što je teško postići u malo vremena, jer dok iskapa i mala zaostala količina, ponekad je potrebna vječnost ako se rezervoar ne demontira i okrene naopako. U suprotnom slučaju, treba lijepiti u više faza, tj. od mjesta puštanja, pa u krug. Važno je prilikom povratka kući dobro prekontrolirati cijelu donju površinu, jer rijetko je samo jedna rupica u pitanju. Ostale se ubrzo jave i problem počinje ispočetka. Ako je tako, rješenje je zamjena rezervoara ili lemljenje bakrene ploče pod cijeli donji dio. Pripazite na pumpi da ne točite "do vrha". Loša brtva na čepu ili neispravan spoj gumenog crijeva mogu prouzročiti izlijevanje benzina. To vrijedi  naročito ako auto parkirate na nekoj poziciji gdje će biti nagnut baš na onu stranu gdje je čep. Ako tijekom godišnjeg odmora nećete upotrebljavati svog ljubimca, pronađite mu neku ravnu hladovinu, gdje će u miru dočekati kraj vašeg godišnjeg odmora i bez problema vas vratiti doma. Tako je bolje i njemu i vama.