Znate li gdje se otvara poklopac motora vašeg automobila? Na nekim tipovima automobila ručice za otvaranje znaju biti tako skrivene, kao da proizvođač uživa u mukama onih koji ih prvi put traže
Moderno je vrijeme i odavno se ženski rod izjednačio s onim (jačim?) muškim. Barem na razvijenim prostorima naše planete. Žene su davno prevladale sve predrasude, pa više nije čudno da žena vozi autobus ili upravlja državom. No, čini se da je sve otišlo malo predaleko i da će, ako se tako nastavi, žene izgubiti svu ženstvenost. I što je u tome loše? Ništa, samo idemo prema vremenu kad će i muškarci tražiti svoja prava. Danas nije neobično da suprug pere suđe ili skuha ručak, ali probajte zamisliti ženu kako leži ispod automobila, ispušta ulje i sva se crni poslije obavljenog posla, ili žestoko upinje nogom na ključ za skidanje kotača i mijenja disk pločice. To bi se onda smatralo gotovo nasiljem u obitelji. No, muškarac s pregačom, to je već normalna stvar. Mada navedene radnje neće raditi gotovo nijedna žena, ipak ih nije naodmet znati.
Iako će stvari koje slijede u tekstu nekim ženama biti bezobrazno smiješne, neka se utješe spoznajom da ni mnogi muškarci o tome pojma nemaju.
Dakle, krenimo. Znate li gdje se otvara poklopac motora vašeg automobila? Na nekim tipovima automobila ručice za otvaranje znaju biti tako skrivene, kao da proizvođač uživa u mukama onih koji ih prvi put traže. No, uglavnom su smještene ispod volana ili s lijeve donje strane, a kod nekih novih modela otključavaju se ključem koji se umetne ispod oznake modela na prednjoj maski.
Kad ste otvorili poklopac motora, pred vama se stvori hrpa metala i plastike. Od svega, za vas su važni samo jedna šipka i svi čepovi. Šipka koja nakon izvlačenja iz cijevi pokazuje nivo ulja u motoru. Nju ćete izvući nakon što ste auto postavili na ravnu površinu, obrisati krpom ulje na šipki i ponovo je zabosti tamo od kuda ste ju izvukli. Nakon novog izvlačenja, gornji trag ulja mora biti između dviju oznaka, tj. zareza na šipki. Ukoliko je nivo ispod toga, treba doliti ulje koje koristi vaš motor, ali ne više od gornje crte. Računajte da između dviju crta stane otprilike jedna kila ulja.
Nakon toga nemojte zaboraviti vratiti šipku na mjesto do kraja ili vratiti čep na svoje mjesto, jer će,u suprotnom, motor izbacivati ulje, pa ste napravili štetu, a ne korist.
Nivo vode ili tekućine za hlađenje uvijek mora biti između dviju oznaka na posudici, što se može provjeriti i bez skidanja čepa. Ako je nivo niži i zahtijeva dolijevanje, nikada ne odvrćite čep dok se motor ne ohladi. U protivnom, moguć je hitan posjet liječniku, jer vam topla voda može opariti lice ili ruke. To je sve što morate znati i možete učiniti po pitanju motora.
Ako ste izvršili navedene kontrole, pripazite da dobro zatvorite poklopac motora. Današnje haube se više ne pritišću u smislu zatvaranja, nego ih se slobodno pusti s jedne trećine njihove otvorenosti da sjednu na svoje mjesto i tako se same zaključaju. Iako hauba ima i dodatni osigurač, pa se, i kad nije do kraja zatvorena, u vožnji ne može otvoriti, nemojte se baš pouzdati u navedeno, jer taj mehanizam može biti pokvaren ili istrošen i moguće je da se prilikom vožnje i uvlačenja zraka ispod haube ona otvori i zakloni pogled, a o nastavku, tj. završetku vožnje, bolje je i ne misliti.
U novije vrijeme, kad svjetla moraju gorjeti i danju dio godine, svako toliko treba prekontrolirati njihovu ispravnost. Kod nekih modela, sijalice tipa H-7 na prednjim svjetlima često izgaraju, a da vozač to i ne primijeti, naročito ako auto koristi većinom po danu.
No, policija mora raditi svoj posao i kazna je gotovo sigurna. U tu svrhu, nema li vam tko pogledati svjetla kad se zamrači, postavite auto najprije prednjim, a onda i zadnjim krajem do nekog svijetlog zida i odmaknite ga na par metara. Iz kabine ćete lako uočiti ako neko svjetlo ne gori. Radi li se o novijem automobilu i prednjem svjetlu, ni ne pokušavajte doći do sijalice. To je posao stručnjaka, koji će to, ne uvijek baš lako, učiniti.
Naučite sklopiti sigurnosni trokut, što će vam trebati u slučaju nezgode ili kvara na cesti. Ako su vam gume prešle više od četrdeset tisuća kilometara ili su starije od četiri godine, umjesto u novi kostim, investirajte u sigurnost. Vodite evidenciju servisnih pregleda. Dok je auto nov, svi poštuju servisne intervale, no, kad dođe u neku godinu, a tad mu je pažnja najpotrebnija, obično se to zaboravlja.
Ako vam je sve to komplicirano, skinite s muža pregaču, a vi ni ne pomišljajte na radno odijelo i masne i prljave ruke!