"U eri globalizacije samo će centri s visokim stupnjem inovativnosti biti sposobni trajno privlačiti investitore", jedan je od savjeta koje je Svjetska banka uputila državama u kojima djeluje. Naravno, ne bez razloga, jer u današnje vrijeme ubrzanog razvoja i stalne tržišne utakmice pobjeđuju oni najbolji, najefikasniji, najproduktivniji i - najkreativniji. Tvrtka koja zanemaruje kreativnost u svojem poslovanju i razvoju zasigurno ne čini dobro svojoj budućnosti. Apple, primjerice, danas postoji zahvaljujući samo jednoj činjenici - nisu zanemarili važnost inovacija poput kompjuterskog miša i grafičkog sučelja. Xerox te iste inovacije nije primijenio zbog čega su propustili svoju priliku za izlazak na tržište osobnih računala - možda se to ne bi bilo dogodilo da su koristili usluge savjetnika za kreativnost. Posao savjetnika za kreativnost pokriva vrlo širok spektar mogućih usluga čija je glavna poveznica, dakako, poticanje kreativnosti. Savjetnik za kreativnost može raditi za pojedinca pomažući mu/joj da razvije vještine produktivnog i kreativnog razmišljanja. Može raditi za organizacije pomažući im da jednostavnije definiraju probleme, prepoznaju prilike i razvijaju nove proizvode i usluge koristeći kreativna rješenja. Najčešće u usluge koje nude savjetnici za kreativnost spadaju copywriting, razvoj prezentacija, savjetovanje pri razvijanju projekata i sl. Primjerice, pri razvijanju projekata savjetnici mogu organizirati i moderirati rad grupe zadužene za određeni problem ili poslovnu priliku. Osim kreativnog usmjeravanja samog projekta, mogu organizirati i radionice za zaposlenike gdje se potiče i razvija njihovo kreativno razmišljanje. Drugo veliko područje gdje savjetnici mogu biti od koristi, osim dakle, u poticanju kreativnog duha među zaposlenicima, je marketing - primjerice pri izboru efektnog slogana i imena proizvoda.Dakle, znanje koje treba posjedovati netko tko se želi baviti ovim poslom trebalo bi biti prilično široko i obuhvaćati osim ekonomije i marketinga i mnoga druga područja poput psihologije, kulture, sociologije i sl. Informiranost i praćenje aktualnih zbivanja na području inovacija je vrlo važno, ali od velike važnosti su i komunikacijske vještine budući da ovaj posao zahtijeva mnogo interakcije sa različitim ljudima. Početni troškovi pokretanja ovakvog posla više manje se svode na reklamiranje usluge. Za početak svoje usluge možete ponuditi besplatno nevladinim udrugama i neprofitnim organizacijama kako biste stekli iskustvo i reputaciju. Ako želite na konkretnom primjeru vidjeti koje su to usluge koje nude savjetnici za kreativnost, evo nekoliko linkova na Internetske stranice američkih savjetnika za kreativnost: www.winstonbrill.com, www.synecticsworld.com www.creativityexplosion.com