Visi li vam na nekoj strani branik, provjerite nije li njegov završetak dovoljno samo centrirati i jačim udarcem ruke vratiti u sjedište. Ponekad samo izađe iz kanala u kojem ga pridržava matica


Davno su već prošla vremena kad je g. Suprug subotom sjedio u dnevnoj sobi čitajući novine i ispijajući kavice, a supruga rintala po kući, ne znajući kuda će od posla. Komentar g. Muža je bio slijedeći: „Ženo, ja te ne mogu više gledati kako cijeli dan nešto radiš i mučiš se. Molim te, zatvori vrata!“

Danas je to malo drugačije. Ranom zorom puno muškaraca već leti po placi, dođu doma, uključe usisač, lupaju po tepisima itd. Jadni Adam, da je to znao, sigurno bi tražio od Boga da mu Evu zamijeni nekom drugom ženom. No, takva su vremena. Neki muškarci ipak izbjegnu takve poslove, pravdajući se neodgodivim poslovima koje samo oni mogu obaviti. A kad ne znaju što drugo izmisliti, pa, naravno - tu je auto. Priča počne s očajno skupim i lošim mehaničarima, njihovim znanjem i neznanjem, pa će ipak biti bolje da On sredi neke stvari.

Ako ste se već izvukli na posao oko auta, pogledajte malo vanjski izgled svog ljubimca. Nekoliko mjeseci bio je prepušten vremenskim neprilikama, koje ni nama nisu odgovarale. Isto tako, u zimskom periodu sigurno vam nije bilo na kraj pameti vani se smrzavati i lickati auto. Sad je čas!

Ako to ne obavite u mjesec, dva, opet nećete, jer će biti prevruće. Dakle, prvo obratite pažnju na eventualna oštećenja karoserije. Nemojte zapustiti ni najsitnija udubljenja i ogrebotine, jer kad dođu nova, već će vam postati normalno, pa ih nećete ni primjećivati, a tako auto polako počne propadati. Ako niste vični čekiću, pa da možete ispraviti sitna udubljenja koja su dostupna za popravak, barem zaštitite lim s kojega je sigurno otpala boja, pa je sad nezaštićeni lim podložan koroziji i propadanju. Za to vam je dovoljan komad brusnog papira, malo temeljne boje i najsličnija boja onoj kojom je obojan vaš auto. Ona se u malim pakiranjima može kupiti u prodavaonicama boja i lakova ili prodavaonicama autodijelova. Važno je površinu dobro očistiti od hrđe, ispuhati s nje zaostalu prašinu i pustiti da se temeljna boja osuši. To nećete morati dugo čekati, jer se današnje boje vrlo brzo suše. Kad tražite sprej ili stik s kojim ćete pokriti pripremljenu površinu, dobro je sobom uzeti barem mali komadić boje s automobila, koji ćete sigurno moći odlomiti od karoserije. Ako to nije moguće, imate li još uvijek servisnu knjižicu, pročitajte u njoj tvornički broj boje. Ponekad proizvođač stavlja naljepnice ili napiše na karoseriji taj broj, ali se on nalazi na različitim mjestima, zavisno od marke vozila, pa ga je više puta uzaludno tražiti. Broj i opis iz prometne dozvole neće vam pomoći, jer to nije nijansa, nego tek približni opis. Ukoliko ne nađete ništa slično, rješenje je posjet autolakireru, koji će vam računalno izmiješati boju za vaše vozilo. Morat će napraviti barem decilitar, pa će vam ostati i za neke buduće popravke.

Kad ste zaštitili i obojili kritična mjesta, krenite dalje. Uzmite pastu za poliranje i skinite sve ogrebotine od tuđih branika, tragove druge boje, tragove dugih nokata vaše supruge oko kvaka vratiju itd. Ako negdje postoji zagrebeno oštećenje do temeljne boje, pokušajte pronaći pastu za poliranje u boji sličnoj boji vašeg vozila. Njome ćete uspješno sakriti manje zagrebene crte.

Visi li vam na nekoj strani branik, koji je neki loš vozač zakačio prilikom parkiranja, provjerite nije li njegov završetak dovoljno samo centrirati i jačim udarcem ruke vratiti u sjedište. Ponekad samo izađe iz kanala u kojem ga pridržava matica.

Ako je plastika polomljena, morate se snaći tako da ga bušenjem sa strane i vijkom učvrstite na blatobran. Možda nije estetski, ali ako ne mislite kupiti novi, bolje i tako, nego da vam ga opet netko onako oslabljenog zakači. Tada će ga sigurno iščupati i pomoći više neće biti. Kad smo već kod branika, čini li vam se da je "požmario", moći ćete mu vratiti prethodni sjaj već za nekoliko desetaka kuna. Postoje proizvodi kojima se plastika premaže i jedan period održava lijep izgled.

Pogledajte jesu li vam retrovizori dobro učvršćeni. Ako nisu, poduzmite nešto, jer od vibracije u vožnji sigurno nećete imati dobar pregled prema nazad. Ima li prednje staklo oštećenje od kamenčića okruglog oblika koje se ne širi, vi mu ne možete pomoći, ali mogu majstori koji se bave staklima. Ako je počelo pucati, i oni su bespomoćni. No, prije popravka, treba provjeriti cijenu novog ili polovnog stakla. Kod skupljih vozila se popravak uglavnom isplati, a kod jeftinih ne.

I za kraj, svjetla i sijalice. Uvijek su govorili da je zamjena sijalice najjednostavniji popravak, koji svaki vozač može učiniti, no, kod novih modela ponekad za zamjenu sijalice prednjeg fara, treba dobro izgrepsti ruku kako bi skinuli pregorenu i zamijenili je novom. Sve je tako skučeno da samo tanji prsti mogu, bez demontaže plastika koje smetaju, proći bez grebanja.

Dakle, to je to. Ako ste obavili neke od ovih popravaka, stavite to na papir,udarite cijenu od oka i pohvalite se ženi koliko ste uštedjeli od kućnog budžeta. No, nemojte sve uraditi u jednu subotu. Budite pametni pa si lijepo rasporedite i za druge. Već će se netko naći tko će usisati prašinu i istresti tepihe.