Ne prođe ni sedam dana, a ponekad ni dan, da na prvoj stranici Novog lista ne osvanu užasne fotografije s crnim prizorima prometnih nesreća, nažalost, gotovo uvijek, sa smrtnim posljedicama. Žrtve su uglavnom mlađi vozači, bilo kao motociklisti, bilo kao vozači automobila, kao krivci ili kao žrtve nečije nepažnje. Kako nam je poznato, uskoro na snagu stupa zakon koji će bitno promijeniti način dobivanja vozačke dozvole i gdje će se mladi vozači dvije godine stavljati na "led", tj. u slučaju grubog kršenja zakona morat će opet na ponavljanje ispita, pa ponovo sve ispočetka. No, što s onim starijima koji misle da su najbolji vozači na svijetu i koji kažu da tako dobro voze da se njihovom krivicom ništa ne može dogoditi. Takvi su najopasniji. Samouvjereni i umišljeni, pa se vremenom opuste, i baš u presudnom trenutku ne reagiraju pravilno i još jednu obitelj zaviju u crno. U posljednje vrijeme svjedoci smo masovne pojave motora i skutera. Izgleda da se naši vozači u automobilima još nisu privikli na suživot s njima, a isto tako mlađahni motociklisti misle da svojim konjićima po cesti mogu vrludati kako ih je volja. Lijepo je osjetiti moć s vjetrom u kosi, tj. kacigi, no u ovim teškim vremenima kad većina vozača vozi automatski, naročito na stalno istim dionicama, i kad su misli zaokupljene nekim životnim pitanjima, jedna tisućinka sekunde nepažnje ili ne gledanja u retrovizor može biti kobna za skuteraša koji neprilagođenom brzinom obilazi kolonu. Vaša želja da ishitreno preteknete jedan automobil ispred sebe i tako ostvarite uštedu vremena od nekoliko metara, može vas koštati trauma za cijeli život. Time se ne želi reći da vozači u automobilu moraju biti anđeli čuvari motociklista, ali uvijek imajte na umu da ste vi zaštićeni oklopom karoserije, a da i blagi dodir motocikla završava s vozačem na asfaltu. Motocikla i skutera ima raznih, od onih koji su izvučeni iz garaže i koji nisu vozili godinama, pa su zbog zastarijelosti i slabih brzina prisiljeni uvijek voziti desnom stranom, do monstruma koji svojom težinom nadmašuju težinu vozača. O konjima da i ne govorimo. Takvi nerijetko do stotke ubrzavaju ispod pet sekundi. To je toliko malo vremena da vam se čini da jedna točka koju ste ugledali u retrovizoru ne može tako brzo stići do vas, no moguće je! Iako takve strojeve prate i vrhunske kočnice, još nisu izmišljene takve koje motor mogu zaustaviti u jedan metar. Nikad ni neće jer su zakoni fizike neumoljivi. Ako kraj sebe primjetite motociklistu ili skuteraša koji nervozno "turira" svoj motor, džentlmenski ga pustite naprijed i izbjegnite probleme. Taj je ili nervozan ili neiživljen i neće si dati mira dok vas ne obiđe ili prestigne. Natjeravanje s takvim ne vodi ničemu. Svakako da ćemo svi biti obazriviji i popustljiviji kad ispod kacige ugledamo nježno lice i vitku figuru neke djevojke. To danas nije rijetkost i sve se više uviđaju prednosti, naročito skutera, pa se i financijski i vremenski u grad više isplati poći skuterom, nego automobilom. Ponekad parking za auto treba tražiti desecima minuta, a skuter se može parkirati na svakom uglu. U ono vrijeme čestih odlazaka u Trst, čudili smo se kako je toliko žena na motoru i kako svi voze cijelu godinu, bez obzira na godišnja doba. Evo, polako se približavamo takvim navikama. Još da nam je njihov standard.... Dakle, žene na motoru. Iako ne omalovažavamo njihovu vožnju, što više, one su opreznije od muškaraca, treba znati da je njima skuter uglavnom potreba, a ne kao muškarcima, zabava, ponekad objekt dokazivanja, na kome vise cijele dane. To bi značilo da one ne prolaze toliki broj kilometara, pa je i iskustvo sigurno manje. Pružimo im dodatnu mogućnost da na svojim skuterima sigurne i lijepe stignu na cilj. Nije rijetkost da iza sebe vidimo skupinu motociklista. To su društva koja zajednički putuju. Naravno da će biti prestizanja i obilaženja automobila. No to ne znači da će oni na kraju kolone imati iste uvijete za prestizanje kao oni na začelju. Ne želeći izaći iz grupe često se dogodi da poneki krenu u ishitrena i rizična preticanja. Možda ćete i vi u tim trenucima poželjeti preteći nekoga ispred vas. Dobro se uvjerite da je je motociklist od iza vidio vaš žmigavac i da on ne poduzme istu radnju u isto vrijeme. U tom slučaju vrijedi pravilo Davida i Golijata: slabiji nastrada. U nadolazećim godinama treba očekivati još veću prisutnost skutera i motora na cestama, pa se već sada počnimo opreznije ponašati prema njima. Uostalom, nikad se ne zna tko se krije iza zatamnjene kacige, netko neiskusan, željan dokazivanja ili pod utjecajem opojnih sredstava. No, da ne bude sve tako crno, za kraj, šala: motociklist na pješačkom prelazu srušio debelu ženu koja je pala na pod i dobro se ugruvala. Žašto me niste obišli pita nesretna žena? Bojao sam se da će mi nestati benzina!